se venttiilikupin halkeama on todella hieno, kannattaa katsoa tarkemmin.
kerran olen moisen nähnyt ja senkin huomasi suurennuslasilla, hiuksen hieno halkeama kupin sisäpuolella.
Niinkuin Dreikki jo sanoi niin se halkeama on tosi pien päälle päin, mutta sisäpuolella voi oottaa isokii monttu. Oon kuullu sellastakii huhua et nois ois venttiilin varret vääntyny helpost.
Mitäs jos vain heittäisin toisen kannen siihen, kun ylimääräinen löytyy, yks tuttu tosin mainitsi, että kyttäautossa saattaa olla eri nokka, joten pitäisikö se vaihtaa tuohon toiseen paikalleen?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42 kirjoitti:Elikäs kyttäauto alkoi oireilemaan, nappasin rivakan lähdön, tosin en paikaltani, vaan pikkuvauhdista, vaihde ykkönen, kaasua reippaasti, auto läks eteenpäin, mutta kuurui RÄKS, sen jälkeen alkoi dieselmäinen venttiilien naputus tai paremminkin raksutus, ääni häipyi jossain vaiheessa hidasta paluutani (7km) kotiin, mikään konehuoneessa ei vuoda, eikä ole irti, veikkauksia?
edit: vaihteisto pelaa hyvin, kytkin myös, vääntöä katosi ehkä karvan verran, sanokaa ettei kansihommaa kummempaa, sellainen kun löytyy varaosamotista...
Mä taidan olla eräänlainen Midas; kaikki Saabit joihin kosketan muuttuvat romuiksi
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eihän tuo romuksi muuttunut, vaan dieseliksi, lukuuntottamatta savua, jota ei ole ja sitä, että syö vielä bensaa (en kyllä ole dieseliä kokeillut vielä...)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI