ääni on vaihteleva tyhjäkäynnillä. joskus vaimenee, sit kun nostaa kytkintä niin voimistuu hetkeksi kunnes kierrosket nousee niin katoaa.
b-moottorin kolinat vesipumppu tai nokkaketju
b-moottorin kolinat vesipumppu tai nokkaketju
olisko pk-seudulla joku b-moottori-guru joka olisi halukas katsomaan /tarvittaessa tekemään jotain autolleni. matalilla kierroksilla hirvee rahina, siis järkyttävä. muistuttaa vähän vesipumpun ääntä, mutta ilmeisesti kai ketju, ei viittis millään särkeä tota konetta....onko siellä joku ketjunkiristin irti vai mikä, itse ymmärrän noista kovin vähän, puuttuu työtilat, asialliset työkalut, ymmärrys...kaikki 
ääni on vaihteleva tyhjäkäynnillä. joskus vaimenee, sit kun nostaa kytkintä niin voimistuu hetkeksi kunnes kierrosket nousee niin katoaa.
ääni on vaihteleva tyhjäkäynnillä. joskus vaimenee, sit kun nostaa kytkintä niin voimistuu hetkeksi kunnes kierrosket nousee niin katoaa.
Viimeksi muokannut lucaf, To Elo 18, 2005 14:31. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
No niin "venyttelee sormia". Mitä ilmeisimmin sulla on sama tilanne ku mulla oli 2001. Ketju on ehjä mutta sinkunut niin, että kiristin ei enää kiristä. Mulla oli vielä kiristimen peukalonpään kokoinen laahain kadonnut jäljettömiin ja ketju hiutti kiristimen metallirunkoa vasten.
Tuota ketjua ei voi vaihtaa, kun moottori on paikoillaan. Moottori pitää nostaa pois paikoiltaan ja sillä lailla pääsee suorastaan enemmän kuin käsiksi ketjuun. Kun moottori on pois niin venakopan irroituksen jälkeen ja jakopäänkoppa pois. Pyörität moottorin 0-merkkiin ja purat vanhat osat irti. Kun vanhat osat on pois niin pyöritä nokka-akseli ajoitusmerkkiin (käytännössä millin pari, korkeintaan). Asenna uudet osat, venkakoppa ja jakopäänkoppa, ja tietenkin moottori
Samallahan olis näppärä vaihtaa kampiakselin stefa tulipellin puolelta tai käyttää koko paketti osina ja kasata uusilla tiivisteillä, stefoilla jne jne jne
Tuota ketjua ei voi vaihtaa, kun moottori on paikoillaan. Moottori pitää nostaa pois paikoiltaan ja sillä lailla pääsee suorastaan enemmän kuin käsiksi ketjuun. Kun moottori on pois niin venakopan irroituksen jälkeen ja jakopäänkoppa pois. Pyörität moottorin 0-merkkiin ja purat vanhat osat irti. Kun vanhat osat on pois niin pyöritä nokka-akseli ajoitusmerkkiin (käytännössä millin pari, korkeintaan). Asenna uudet osat, venkakoppa ja jakopäänkoppa, ja tietenkin moottori
Samallahan olis näppärä vaihtaa kampiakselin stefa tulipellin puolelta tai käyttää koko paketti osina ja kasata uusilla tiivisteillä, stefoilla jne jne jne
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
pelkään pahoin että jotain tollaista. tarkoittaako tuo myös sitä, että jokainen kilometri minkä autolla ajan, on erittäin pahaksi moottorille? öljyn sekaan tulee metallihilua?dimebak kirjoitti:No niin "venyttelee sormia". Mitä ilmeisimmin sulla on sama tilanne ku mulla oli 2001. Ketju on ehjä mutta sinkunut niin, että kiristin ei enää kiristä. Mulla oli vielä kiristimen peukalonpään kokoinen laahain kadonnut jäljettömiin ja ketju hiutti kiristimen metallirunkoa vasten.
ja edelleen työtarjouksia vastaanotetaan...mulla ei ole mahiksia nostaa moottoria missään ilmaan....
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vois tuohon vihreään kanssa joskus moisen operaation tehdä, kun se rahisee myös alakierroksilla, osat eivät ainakaan motonetillä paljoa maksa, mutta arvaako motonetin osia laittaa noinkin arkaan paikkaan kuin jakopää?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
sähän voisit sen tehdä nyt kesäkuun aikana harjoitustyönä, ja sitten toisin oman autoni....lefa42 kirjoitti:Vois tuohon vihreään kanssa joskus moisen operaation tehdä, kun se rahisee myös alakierroksilla, osat eivät ainakaan motonetillä paljoa maksa, mutta arvaako motonetin osia laittaa noinkin arkaan paikkaan kuin jakopää?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tänne asti ei kannata lähteä ketjunvaihtoon mutta annan vinkin. Syötä uusi ketju vanhan avulla paikoilleen. Tarkkana pitää olla ettei ketju hypi rattailla, hommaan menee noin tunti.
Tarvitset ketjunkatkaisu-työkalun vanhan ketjun poikkasemiseen. Ja mieluusti sellaisen liitettävän uuden jakoketjun. Jos sitä ei saa niin sit uusi ketju poikki ja lukko väliin.
Olen itse tällaisen homman tehnyt 1,85 99:iin vuonna 1981.
Tarvitset ketjunkatkaisu-työkalun vanhan ketjun poikkasemiseen. Ja mieluusti sellaisen liitettävän uuden jakoketjun. Jos sitä ei saa niin sit uusi ketju poikki ja lukko väliin.
Olen itse tällaisen homman tehnyt 1,85 99:iin vuonna 1981.
Saab Suomesta - hyviä autoja 
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
tany kirjoitti:Tänne asti ei kannata lähteä ketjunvaihtoon mutta annan vinkin. Syötä uusi ketju vanhan avulla paikoilleen. Tarkkana pitää olla ettei ketju hypi rattailla, hommaan menee noin tunti.
Tarvitset ketjunkatkaisu-työkalun vanhan ketjun poikkasemiseen. Ja mieluusti sellaisen liitettävän uuden jakoketjun. Jos sitä ei saa niin sit uusi ketju poikki ja lukko väliin.
Olen itse tällaisen homman tehnyt 1,85 99:iin vuonna 1981.
KETJUN VAIHTO ei onnistu B-koneeseen tuolla menetelmällä!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Ei auta tuossa tapauksessa pelkkä ketjunvaihto.lucaf kirjoitti:kyllä mä olen valmis ajamaan ton auton pitkällekin jos saan työtarjouksia. vaan auttaako pelkkä ketjun vaihto, vai onko sieltä se kiristinhässäkkä lähtenyt omille teilleen?
Siitä on niin paljon aikaa kun olen viimeeksi sorkkinu vanhan mallin kiristäjää että en muista saiko tuosta kurkittua kiskojen kuntoa.
Omassani oli aikanaan toi kiristimen kisko menny poikki ja piti omituisia ääniä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
priskatti, kesä on ovella enkä raaski ajaa tolla autolla
no olenhan jo sillä ajanut huhtikuun jälkeen melkein 3tkm mutta...tää ei ooo reiluuuuu.....pitääkö mun viedä saab-huoltoon toi ja maksaa itteni kipeeksi? monenkohan tunnin työ toi olisi korjaamolla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kokeileppas luca pikakorjausta joka toimi ainakin minulla: kuuntelin että jakopää rutisee samanlailla kuin sun tapauksessa, kokeilin ketjun kireyttä ja hyvältä näytti. mietin että mikä vois olla vikana kunnes kuuntelin tarkemmin, ääni kuului laturista!lucaf kirjoitti:priskatti, kesä on ovella enkä raaski ajaa tolla autollano olenhan jo sillä ajanut huhtikuun jälkeen melkein 3tkm mutta...tää ei ooo reiluuuuu.....pitääkö mun viedä saab-huoltoon toi ja maksaa itteni kipeeksi? monenkohan tunnin työ toi olisi korjaamolla?
että semmonen pikakorjaus..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80