ääni on vaihteleva tyhjäkäynnillä. joskus vaimenee, sit kun nostaa kytkintä niin voimistuu hetkeksi kunnes kierrosket nousee niin katoaa.
pelkään pahoin että jotain tollaista. tarkoittaako tuo myös sitä, että jokainen kilometri minkä autolla ajan, on erittäin pahaksi moottorille? öljyn sekaan tulee metallihilua?dimebak kirjoitti:No niin "venyttelee sormia". Mitä ilmeisimmin sulla on sama tilanne ku mulla oli 2001. Ketju on ehjä mutta sinkunut niin, että kiristin ei enää kiristä. Mulla oli vielä kiristimen peukalonpään kokoinen laahain kadonnut jäljettömiin ja ketju hiutti kiristimen metallirunkoa vasten.
sähän voisit sen tehdä nyt kesäkuun aikana harjoitustyönä, ja sitten toisin oman autoni....lefa42 kirjoitti:Vois tuohon vihreään kanssa joskus moisen operaation tehdä, kun se rahisee myös alakierroksilla, osat eivät ainakaan motonetillä paljoa maksa, mutta arvaako motonetin osia laittaa noinkin arkaan paikkaan kuin jakopää?
tany kirjoitti:Tänne asti ei kannata lähteä ketjunvaihtoon mutta annan vinkin. Syötä uusi ketju vanhan avulla paikoilleen. Tarkkana pitää olla ettei ketju hypi rattailla, hommaan menee noin tunti.
Tarvitset ketjunkatkaisu-työkalun vanhan ketjun poikkasemiseen. Ja mieluusti sellaisen liitettävän uuden jakoketjun. Jos sitä ei saa niin sit uusi ketju poikki ja lukko väliin.
Olen itse tällaisen homman tehnyt 1,85 99:iin vuonna 1981.
Ei auta tuossa tapauksessa pelkkä ketjunvaihto.lucaf kirjoitti:kyllä mä olen valmis ajamaan ton auton pitkällekin jos saan työtarjouksia. vaan auttaako pelkkä ketjun vaihto, vai onko sieltä se kiristinhässäkkä lähtenyt omille teilleen?
kokeileppas luca pikakorjausta joka toimi ainakin minulla: kuuntelin että jakopää rutisee samanlailla kuin sun tapauksessa, kokeilin ketjun kireyttä ja hyvältä näytti. mietin että mikä vois olla vikana kunnes kuuntelin tarkemmin, ääni kuului laturista!lucaf kirjoitti:priskatti, kesä on ovella enkä raaski ajaa tolla autollano olenhan jo sillä ajanut huhtikuun jälkeen melkein 3tkm mutta...tää ei ooo reiluuuuu.....pitääkö mun viedä saab-huoltoon toi ja maksaa itteni kipeeksi? monenkohan tunnin työ toi olisi korjaamolla?