pfihlman kirjoitti:mike kirjoitti:Kyllä kai tuo pieni nykiminen kuuluu tuon aikakauden autoihin - ainkin näihin mikroauton moottorilla oleviin - eli alle 6-litraisiin
Nykiminenhän johtuu kompressorin kytkeytymisestä päälle ja pois. Laite kun ottaa melkoisen moottoritehon toimiessaan (muutaman kilowatin). Tästä siis pieni nykiminen ja kulutuksen nousu vajaalla litralla.
Jos kompressori kytkeytyy päälle ja pois kovin tiheään tahtiin niin tämä puolestaan voi johtua siitä, että kylmäainetta ei ole riittävästi.
Entinen omistaja kertoi ,että kompura "leikaa kiinni" jos pitää kylmälaitetta käynnissä ilman ajoa tyhjäkäynnillä ?

onkohan siinä jokin vika sitten? Kyllä se sitten viilennettyä lähti taas toimimaan kuulemma. Toiseksi, paljonko sinne mahtuu tavaraa, ettei ylitäytä systeemiä?
Saab 9000CD 2.3TA vm 1991. Kylmäaine R134a.
-täysin tyhjään järjestelmään menee 1.1kg.
( ai mistäkö tiedän....no SAABin huolto ilmoitti moisen lukeman, ja tänään
kävin ilmastointimiehien luona )
Nyt hönkii hienosti kylmää....!!!
Mutta mutta kaikki puhuvat jostain ihme nykimisistä..?
Ei minun tonnari nyvi mitenkään meni kompura päälle tai ei, ja joskus
on päällä kompura ja plekti eikä nyvi yhtään...
No jos se tuo ( 200hp ) riittää hyvin tuolle kompurallekkin...!!!
Off Top.....minulta jäi aivan iskemätön SANDEN SD-709 kompura
ylimääräiseksi, tästä tosin uupuu etulaippa, ja käämi.
Mutta esim hihnapyörä ja männät yms ritumit ovat aivan UUSIA.
Voin vaikka vaihtaa johonkin..!!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#