Huomasin tossa juhannuksena, että kone alkoi kuulostaa Singerin ompelukoneelta ja tarkistin öljyt: no eihän se tikku edes kastunut kunnolla. Kaadoin koneeseen 1,2 litraa mustaa kultaa, jotta öljyraja nousi minimirajan yli. Ostettaessa koneella oli ajettu 79tkm ja nyt 84tkm. Edellinen huolto tehty 69tkm. Onko näin suuri öljynkulutus normaalia?
Lueskelin, että näissä B205L koneissa pitäisi kansi jälkikiristää, koska muuten saattaa vuotaa öljyä. Olin havaitsevinani pientä öljyvuotoa kannen "akun puoleisesta" päädystä.
Mites turbon kanssa? Mistä tietää mikä turbo autossa on? Onko omassa saabikkaassani juuri tuo Garretin surullisen kuuluisa GT17?
Ajattelin viedä auton öljyvaihtoon Konalan Laakkoselle, koska sitä on huollettu siellä aikaisemminkin. Mitäs kannattaisi pyytää tarkistamaan öljynvaihdon yhteydessä? Huohotinputket, öljyloukku, kannen jälkikiristys, turbo???
Saabilla ajo on ollut yhtä nautintoa, mutta sydän pomppasi kurkkuun ton öljynsyönnin takia, eihän saabikkaani ole leviämässä juuri kun olin harkinnut vähän alkaa virittelemään sitä...
Kiitos jo etukäteen asiantuntevista vastauskista.
ps. osaan käyttää "Haku" -painiketta
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)