käyntihäiriö
käyntihäiriö
Mulla on Saab 900i vm -91. Nyt on tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan, välillä on yli 2000 kierrosta. Temppuilee useammin lämpimänä kuin kylmänä. Eikä tahdo lähteä käyntiin, saa startata kaasu pohjassa, eilenkin jäähdyttelin autoa välillä ja taas kokeilin, puoli tuntia meni ennenkuin liikkeelle päästiin. Ja välistä toimii kuin enkeli!! Onko kelllään kokemusta mistä tää vois johtua??
pauliina
'91 on aina 16-venttiilinen, ellei kyseessä satu olemaan '91 puolella rekisteröity '90 vuosimallin 8vkat-malli.
Jos kyseessä on siis 16-venttiilinen niin;
Kuulostaa hyvinkin paljon rikkinäiseltä NTC (moottorin lämpötila)-anturilta.
Anturi pätkii, jolloin ruisku luulee koneen olevan kylmä vaikka se olisikin oikeasti lämmin ja näin ollen uittaa sen bensassa. Tästä syystä myös tyhjäkäyntikierrokset nousee ajossa.
Uusi anturi maksaa motonetissä parikymppiä ja vaihtaminen on yksinkertaista.
Jos kyseessä on siis 16-venttiilinen niin;
Kuulostaa hyvinkin paljon rikkinäiseltä NTC (moottorin lämpötila)-anturilta.
Anturi pätkii, jolloin ruisku luulee koneen olevan kylmä vaikka se olisikin oikeasti lämmin ja näin ollen uittaa sen bensassa. Tästä syystä myös tyhjäkäyntikierrokset nousee ajossa.
Uusi anturi maksaa motonetissä parikymppiä ja vaihtaminen on yksinkertaista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
eli siis se nturi joka on keskellä imusarjan lohkossa kiinni olevaa laippaa, jos itse meinaat vaihtaa.
Turbo16-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . 37-3128 9.50 ???
Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
Turbo16-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . 37-3128 9.50 ???
Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
16-venttiilinen on ja itse meinaan vaihtaa jos ei kamalan vaikeata ole, muuten pitää jättää loppukuun kaurapuurotkin väliin. Tai jos miesystävä vaihtais jottei tartte käsiään liata (vitsi vitsi). Oon kyselly monilta pikku korjaamoilta ja kukaan ei tunnu tietävän mitään. Itsestä tuntuu kun tuota kuuntelee että se joku säätövika olis. Kiitos Kiitos
pauliina
onkohan kenties 8v mallissa samanlainen anturi!? kun omassa 900i:ssä tuo tyhjäkäynti on joskus vaan 600-700rpm niin että voisko tuo olla vika!?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Tuolla topicissa on kuva mistä näkee anturin sijainnin. Ja se on tosiaan erittäin helppo vaihtaa. Vähän sieltä tulee nestettä pihalle, mutta siitä ei tarvi välittää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
9-5 2,3t Wagon `06 x 2