käyntihäiriö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pauliina
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2005 09:16
Paikkakunta: Joensuu

käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja pauliina »

Mulla on Saab 900i vm -91. Nyt on tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan, välillä on yli 2000 kierrosta. Temppuilee useammin lämpimänä kuin kylmänä. Eikä tahdo lähteä käyntiin, saa startata kaasu pohjassa, eilenkin jäähdyttelin autoa välillä ja taas kokeilin, puoli tuntia meni ennenkuin liikkeelle päästiin. Ja välistä toimii kuin enkeli!! Onko kelllään kokemusta mistä tää vois johtua??
pauliina
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Onko auto 8 venttiilinen vai 16 venttiilinen?
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

'91 on aina 16-venttiilinen, ellei kyseessä satu olemaan '91 puolella rekisteröity '90 vuosimallin 8vkat-malli.

Jos kyseessä on siis 16-venttiilinen niin;
Kuulostaa hyvinkin paljon rikkinäiseltä NTC (moottorin lämpötila)-anturilta.
Anturi pätkii, jolloin ruisku luulee koneen olevan kylmä vaikka se olisikin oikeasti lämmin ja näin ollen uittaa sen bensassa. Tästä syystä myös tyhjäkäyntikierrokset nousee ajossa.

Uusi anturi maksaa motonetissä parikymppiä ja vaihtaminen on yksinkertaista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eli siis se nturi joka on keskellä imusarjan lohkossa kiinni olevaa laippaa, jos itse meinaat vaihtaa.

Turbo16-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . 37-3128 9.50 ???
Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tarvii vissiin itsekkin vaihtaa mutta mitä tuossa tekee tuo turbo teksti....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Anturi on sama kaikissa, vaikka motonetin hinnastossa lukeekin turbo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ok eli samalla ku tilaan 99 ehjän ketjun niin samalla tuo tulee!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pauliina
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2005 09:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pauliina »

16-venttiilinen on ja itse meinaan vaihtaa jos ei kamalan vaikeata ole, muuten pitää jättää loppukuun kaurapuurotkin väliin. Tai jos miesystävä vaihtais jottei tartte käsiään liata (vitsi vitsi). Oon kyselly monilta pikku korjaamoilta ja kukaan ei tunnu tietävän mitään. Itsestä tuntuu kun tuota kuuntelee että se joku säätövika olis. Kiitos Kiitos
pauliina
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei ole paha homma vaihtaa, jonkun verran siitä nesteitä ulos tulee että voisi olla hyvä ostaa glykoliakin samalla....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eli tuo 9,5e maksava ntc on jokin muu merkiltään kuin bosch ,mutta käypänen ilmeisesti.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

onkohan kenties 8v mallissa samanlainen anturi!? kun omassa 900i:ssä tuo tyhjäkäynti on joskus vaan 600-700rpm niin että voisko tuo olla vika!?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Tuolla topicissa on kuva mistä näkee anturin sijainnin. Ja se on tosiaan erittäin helppo vaihtaa. Vähän sieltä tulee nestettä pihalle, mutta siitä ei tarvi välittää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

8v mallissa ei ole kyllä minun mielestäni tuota NTC
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin