Tällä haavaa on tuohon satkuun tulossa JT:n pakoputki (kohta puoliin olis tarkoitus pistää tilaus menemään) ja lähitulevaisuudessa Saabin oma virikortti ja JT:n downpipe. Mutta sitten joskus siirtyessään 99:iin tekniikka palautetaan "vakioksi"
Turbotekniikka 99:iin hankittu! (KOEAJO TUNTUMIA)
Right on! Itsellä tuo turbotekniikka on jo jollain tapaa hankittu. Se vaan tuossa Turbossa paikoillaan niin pitkään, kunnes tulee tarvetta ostaa isompi Saab.
Tällä haavaa on tuohon satkuun tulossa JT:n pakoputki (kohta puoliin olis tarkoitus pistää tilaus menemään) ja lähitulevaisuudessa Saabin oma virikortti ja JT:n downpipe. Mutta sitten joskus siirtyessään 99:iin tekniikka palautetaan "vakioksi"
Yeah right...
Tällä haavaa on tuohon satkuun tulossa JT:n pakoputki (kohta puoliin olis tarkoitus pistää tilaus menemään) ja lähitulevaisuudessa Saabin oma virikortti ja JT:n downpipe. Mutta sitten joskus siirtyessään 99:iin tekniikka palautetaan "vakioksi"
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
noniin, kokeiltiin konetta varaosa-auton keulilla pelkällä lisäbensasuuttimella ja hyvältä käynti kuulosti..
mutta ongelmia ilmeni: lauhduttimen putkesta ei juurikaan öljyä tullut n.puolen minuutin käytön jälkeen!
noh öljynpainemittari kiinni joka sekin näytti nollaa..
huomenissa laitan syylärin kiinni että uskaltaa käyttää pitempään.
löytyipä tuossa kärjetön virranjakajakin hyllystä, eli enään ei puutu kuin kunnollinen bensapumppu..
mutta ongelmia ilmeni: lauhduttimen putkesta ei juurikaan öljyä tullut n.puolen minuutin käytön jälkeen!
huomenissa laitan syylärin kiinni että uskaltaa käyttää pitempään.
löytyipä tuossa kärjetön virranjakajakin hyllystä, eli enään ei puutu kuin kunnollinen bensapumppu..
jep,tuohonkin on tulossa omavalmisteinen 2,5" putkisto kunhan saan muut rojut paikalleen..Tällä haavaa on tuohon satkuun tulossa JT:n pakoputki (kohta puoliin olis tarkoitus pistää tilaus menemään) ja lähitulevaisuudessa Saabin oma virikortti ja JT:n downpipe. Mutta sitten joskus siirtyessään 99:iin tekniikka palautetaan "vakioksi" Yeah right...
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Onkos turbo-tuplaysissä bensapumppu tankin ulkopuolella eli peräkontissa vaiko tankin sisällä kuten muissakin k-jeteissä?
Meinaan jos olis vielä turbomalleissa muovinenkin niin sellainen täytyisi etsiä, ton mun vanhuksen tankki kun on ihan laho.
Kait meinaat kunnon ic:n laittaa?
Meinaan jos olis vielä turbomalleissa muovinenkin niin sellainen täytyisi etsiä, ton mun vanhuksen tankki kun on ihan laho.
Kait meinaat kunnon ic:n laittaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
sittenhän se paikka tehdäängls kirjoitti: kyllähän se kunnon krilli houkuttelis mutta kun tuossa ei ole oikeen hyvää paikkaa coolerille.. mutta saas nähdä..
onko se kone kauankin ollut kuivillaan? nehän ei nuo b koneet aina lähde kovin helposti kuivana öljyä imemään...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
ei se kuivillaan ole ollut, normaali määrä oli oljyä sisällä kun laskin pois.
nyt löytyi öljynpaineet, hitsasin ylimääräiseen virranjakajan tankoon 15cm pitkän rautanaulan kiinni ja pyöritin öljy pumppua porakoneella, jonkinaikaa pyörittelin ja öljyt tulivan lauhduttimen läpi.
sitten vain lauhduttimen letku turboon kiinni ja lisää pyöritystä niin tuli normaalit paineet..
nyt löytyi öljynpaineet, hitsasin ylimääräiseen virranjakajan tankoon 15cm pitkän rautanaulan kiinni ja pyöritin öljy pumppua porakoneella, jonkinaikaa pyörittelin ja öljyt tulivan lauhduttimen läpi.
sitten vain lauhduttimen letku turboon kiinni ja lisää pyöritystä niin tuli normaalit paineet..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Suppari kirjoitti:Kun osuu melko liki tätä aihetta, niin voiko k-jetin pumpun,joka on alunperin tankissa,asentaa tankin ulkopuolelle? Ja voiko ton paineen varaajan tms. jättää pois? 96:seen olis tulossa kjetin pumppu.
miksi tuo paineen varaaja täytyisi jättää pois? mutta eiköhän sen pois voi jättää, sitten vain jos esim mutkassa pumppu haukkaa tyhjää niin meno pätkäsee melkein heti siihen, varaaja pienen varan antaa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Voi ainakin jos pumppu asennetaan tankin nestepinnan alarajalle. Saattaa toimia myös tankin yläpuolella, mutta alapuolinen asennus on varmempi. Pumpun imupuolelle kannattaa laittaa siivilä. Painevaraaja ei ole välttämättömyys, mutta ilman sitä voi tulla joissakin olosuhteissa käynnistysongelmia.Suppari kirjoitti:Kun osuu melko liki tätä aihetta, niin voiko k-jetin pumpun,joka on alunperin tankissa,asentaa tankin ulkopuolelle? Ja voiko ton paineen varaajan tms. jättää pois? 96:seen olis tulossa kjetin pumppu.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Ei sitä mikään pakko ole pois jättää,on vaan sen verran happaman näköset liittimet tossa jotta mahtaako saada auki..mikkoimp kirjoitti:Suppari kirjoitti:Kun osuu melko liki tätä aihetta, niin voiko k-jetin pumpun,joka on alunperin tankissa,asentaa tankin ulkopuolelle? Ja voiko ton paineen varaajan tms. jättää pois? 96:seen olis tulossa kjetin pumppu.
miksi tuo paineen varaaja täytyisi jättää pois? mutta eiköhän sen pois voi jättää, sitten vain jos esim mutkassa pumppu haukkaa tyhjää niin meno pätkäsee melkein heti siihen, varaaja pienen varan antaa..
tarkoitatko siivilällä bensansuodatinta? kyllä sen pumpun voi ulkopuolelle kuulemma asentaa, mutta sen täytyy olla samassa asennossa kuin tankissa..900T16 kirjoitti:Voi ainakin jos pumppu asennetaan tankin nestepinnan alarajalle. Saattaa toimia myös tankin yläpuolella, mutta alapuolinen asennus on varmempi. Pumpun imupuolelle kannattaa laittaa siivilä. Painevaraaja ei ole välttämättömyys, mutta ilman sitä voi tulla joissakin olosuhteissa käynnistysongelmia.Suppari kirjoitti:Kun osuu melko liki tätä aihetta, niin voiko k-jetin pumpun,joka on alunperin tankissa,asentaa tankin ulkopuolelle? Ja voiko ton paineen varaajan tms. jättää pois? 96:seen olis tulossa kjetin pumppu.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
itsellä oli ilmeisesti saman näköiset liittimet, mutta ihme kyllä lähtivät ehjänä ja suht helpolla jo lukkotongeilla auki!Suppari kirjoitti:Ei sitä mikään pakko ole pois jättää,on vaan sen verran happaman näköset liittimet tossa jotta mahtaako saada auki..mikkoimp kirjoitti:Suppari kirjoitti:Kun osuu melko liki tätä aihetta, niin voiko k-jetin pumpun,joka on alunperin tankissa,asentaa tankin ulkopuolelle? Ja voiko ton paineen varaajan tms. jättää pois? 96:seen olis tulossa kjetin pumppu.
miksi tuo paineen varaaja täytyisi jättää pois? mutta eiköhän sen pois voi jättää, sitten vain jos esim mutkassa pumppu haukkaa tyhjää niin meno pätkäsee melkein heti siihen, varaaja pienen varan antaa..Katotaan ku on sen aika..
kunnolla vaan ruiskii rost-offia tai heittää viakka koko mötikän löpöön likoamaan.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
no nyt päästiin käyttelemään konetta oikein kunnolla, kun sain hankittua oikeanlaisen bensapumpun (`86 satkun pumppu) ja bensansyötön toimimaan kunnolla..
hyvältähän tuo käynti kuulosti, mitä nyt vähän puhalsi mustaa kun antoi kierroksia. konetta ei ole kunnolla käytetty vähään aikaan, musta savu voi johtua siittä..
ja kiitos Valtasen Pekalle bensapumpusta..
hyvältähän tuo käynti kuulosti, mitä nyt vähän puhalsi mustaa kun antoi kierroksia. konetta ei ole kunnolla käytetty vähään aikaan, musta savu voi johtua siittä..
ja kiitos Valtasen Pekalle bensapumpusta..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Hyvä jos kone on ehjä, sekö on jo paikoillaan konehuoneessa?
Niin minkälainen se K-jetronicin pumppu oikein on, se tankin sisällä sijaitseva? Onnistusko sen asentamaan peräkonttiin jossa D-jetronicin pumppu sijaitsee? Se on aika samalla tasolla tankin lähtölinjan kanssa.
Niin minkälainen se K-jetronicin pumppu oikein on, se tankin sisällä sijaitseva? Onnistusko sen asentamaan peräkonttiin jossa D-jetronicin pumppu sijaitsee? Se on aika samalla tasolla tankin lähtölinjan kanssa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ei ole vielä tuon punaisen konehuoneessa, kokeilin sitä varaosa-auton keulalla ja juuri äsken nostin sen pois että pääsee huomenna vaihdelaatikon vaihtoon..
se pumppu on normaali painepumppu joka kehittää n.5 baarin paineen.
kyllä sen pitäisi peräkontissa toimia, itse ajattelin asentaa sen moottoritilaan etulokasuojan kylkeen ja viereen suodatin ja paineenvaraaja..
se pumppu on normaali painepumppu joka kehittää n.5 baarin paineen.
kyllä sen pitäisi peräkontissa toimia, itse ajattelin asentaa sen moottoritilaan etulokasuojan kylkeen ja viereen suodatin ja paineenvaraaja..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80