9-3 vm-99 2.0 i moottori hajos!!!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Mikko1970
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 21:02
Paikkakunta: Kolho

9-3 vm-99 2.0 i moottori hajos!!!

Viesti Kirjoittaja Mikko1970 »

Ostin kuukausi takaperin 9-3 vm-99 ajettu 170000km. Koeajolla ei mitään ilmenny ja muutenki kaikki oli ok. Lähdettiin sitten ajeleen kotia kohti niin moottorista alkoi kuuluun pintä naputusta aattelin venttiilinnostajaa, ääni koveni pikkuhiljaa ja 20 km ennen kotia alkoi kuuluun hirveä kolina ja matka tyssäs siihen. Päästiin myyjän kanssa sopimukseen vaihtokoneesta oli autossa 3kk:n käyttöturva motti +vaihteisto onneksi. Nyt nokalla on satatonnia ajettu kone saa nähdä kauanko kestää. Täytyy ottaa vanhasta koneesta öljypohja pois ja kattoo mikä sieltä hajos kun kerkiää.Minä kun luulin etä saab on kestävä auto vanhat oli ainakin.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Täh, enpä ole vielä moista tavannut! 8O Ja sinulla on siis vapari kyseessä vielä? 8O Tähän asti ainakin olen uskonut -99 vuoden vapareiden olevan kestäviä ysikolmosissa. Aika erikoinen tappaus. 8O Ja samaisen vuoden turbotkin pitäisi olla kestäviä - ei ole ainakaan tullut tietoon vielä rikkoutunutta.

Ainoastaan NG900:sissa yhden turbon olen kuullut rikkoutuneen, mutta vanhemman tekniikan turbo-ysikolmosissa en yhtään vielä ja puhumattakaan vapareista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Mikäs oli auton rekkari? mun vanha 9-3 SE kun sattui tulemaan sine vaihtoon? JCP-246 ?
Mikko1970
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 21:02
Paikkakunta: Kolho

Viesti Kirjoittaja Mikko1970 »

Ei ollu sun auto. Ostin sen Tuusulasta ja se on business malli
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Toissa vuonna meni yhdestä 9000 2,0t -97:sta lähes samaan tyyliin kone. Tosin ajettu 90tkm. Remppa kustansi yli 3000e. Oli saksasta tuotu yksilö ja puolen vuoden turva vikojen varalle. Remppa meni myyjäliikkeen piikkiin.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

minulla hajos 144tkm ajettu NG900 vapari vm.1995/1996
ite jouduin maksaa puolet. auto oli ollu mulla 2 viikkoo
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja turbox »

minulta hajos 240tkm ajettu saab ng 900 turbosta -95 moottori.. 2-pytyn kiertokangen alapään laakeri leikkas kiinni ajettuani moottoritien 250 km/h ja kierrosten ollessa 6500rpm :twisted:

autossa oli kiinni stage 3 boksi ja 3" putkisto

remontti maksoi 2000 euroa johon kuului moottorin vaihto + 90tkm ajettu vaihtokone :roll:
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

missä teetit?.. tai oikeammin mistä löytyi vaihtokone? :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja turbox »

Karhulassa auto hankasella.. Vaihtokone tuli muistaakseni porista purkaamolta. Löysin http://www.varaosahaku.fi kautta. Moottori on ruotsin tuontikone..
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Mikko1970
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 21:02
Paikkakunta: Kolho

Viesti Kirjoittaja Mikko1970 »

Kone löytyi AVK:lta Pirkkalasta.Oli oikein huoltokirjan kanssa.Kaverilla on autoverstas joka vaihto koneen ja laitatin samalla uuden kytkimenkin niin ei tartte heti alkaa kytkinremppaa tekemään.
napalmi
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 16:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja napalmi »

No hui helvetti 8O . Ittelläni myös -99 9-3 business ml. 177 t 1v omistuksessa, autoliikkeen kustantaman kannenkiristyksen jälkeen ei ongelmia.

toivottavasti pysyy kasassa.
Mikko1970
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 21:02
Paikkakunta: Kolho

Viesti Kirjoittaja Mikko1970 »

Vika paikallistettu. Kolmospytyn kietokangen laakeriliuskat pyörähtäny kampiakselilla ympäri.Eli kiertokanki ja kampiakseli sökönä kun on sen verran pahat naarmut tai en mä tiedä kuinka syvät urat voi kampiakselilta korjata?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

puoli milliä on pienin alikoon laakeri. Luulisi sillä hoituvan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin