9-3 vm-99 2.0 i moottori hajos!!!
9-3 vm-99 2.0 i moottori hajos!!!
Ostin kuukausi takaperin 9-3 vm-99 ajettu 170000km. Koeajolla ei mitään ilmenny ja muutenki kaikki oli ok. Lähdettiin sitten ajeleen kotia kohti niin moottorista alkoi kuuluun pintä naputusta aattelin venttiilinnostajaa, ääni koveni pikkuhiljaa ja 20 km ennen kotia alkoi kuuluun hirveä kolina ja matka tyssäs siihen. Päästiin myyjän kanssa sopimukseen vaihtokoneesta oli autossa 3kk:n käyttöturva motti +vaihteisto onneksi. Nyt nokalla on satatonnia ajettu kone saa nähdä kauanko kestää. Täytyy ottaa vanhasta koneesta öljypohja pois ja kattoo mikä sieltä hajos kun kerkiää.Minä kun luulin etä saab on kestävä auto vanhat oli ainakin.
Täh, enpä ole vielä moista tavannut!
Ja sinulla on siis vapari kyseessä vielä?
Tähän asti ainakin olen uskonut -99 vuoden vapareiden olevan kestäviä ysikolmosissa. Aika erikoinen tappaus.
Ja samaisen vuoden turbotkin pitäisi olla kestäviä - ei ole ainakaan tullut tietoon vielä rikkoutunutta.
Ainoastaan NG900:sissa yhden turbon olen kuullut rikkoutuneen, mutta vanhemman tekniikan turbo-ysikolmosissa en yhtään vielä ja puhumattakaan vapareista.



Ainoastaan NG900:sissa yhden turbon olen kuullut rikkoutuneen, mutta vanhemman tekniikan turbo-ysikolmosissa en yhtään vielä ja puhumattakaan vapareista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Toissa vuonna meni yhdestä 9000 2,0t -97:sta lähes samaan tyyliin kone. Tosin ajettu 90tkm. Remppa kustansi yli 3000e. Oli saksasta tuotu yksilö ja puolen vuoden turva vikojen varalle. Remppa meni myyjäliikkeen piikkiin.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
minulta hajos 240tkm ajettu saab ng 900 turbosta -95 moottori.. 2-pytyn kiertokangen alapään laakeri leikkas kiinni ajettuani moottoritien 250 km/h ja kierrosten ollessa 6500rpm
autossa oli kiinni stage 3 boksi ja 3" putkisto
remontti maksoi 2000 euroa johon kuului moottorin vaihto + 90tkm ajettu vaihtokone

autossa oli kiinni stage 3 boksi ja 3" putkisto
remontti maksoi 2000 euroa johon kuului moottorin vaihto + 90tkm ajettu vaihtokone

Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Karhulassa auto hankasella.. Vaihtokone tuli muistaakseni porista purkaamolta. Löysin http://www.varaosahaku.fi kautta. Moottori on ruotsin tuontikone..
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72