Tiedän että helicoil-kierteitä laitetaan kansi paikallaan, ei siinä mitään ihmeellistä, mutta onko kukaan laittanut/laitattanut näitä 16v kanteen yläkautta, eli mahtuuko työkalut?
Toinen asia onkin sitten se pieni mutka siinä putkessa, eli mitä mahtaa turbo tykätä työstöjätteistä jota mahdollisesti syntyy?
Kerron vielä sunnuntaitarinan:
Torstaina hain aeron taas ajoon, kaveri oli luvannut hitsausapua lauantaiksi, joten eikun ajoon. Kaikki hyvin, toimii kuin ajatus, jne. Siinä sitten perjantaina piti testata yhtä hiukan piristettyä boxia, ja kahvilla kavereiden kanssa naurettiin että ei se ahdin siellä enään kovin pitkäikäinen ole, sellaista vihellystä konehuoneesta kuuluu. Lähdin sitten kotia kohti, lauantainahan piti ryhtyä mätähommiin heti aamusta, ja eteen sattui joku saunarakennus kuormaauton päällä, noh, mikäs siinä, kakkosta, koneelle ruokaa jne, kunnes juuri menon ollessa parhaimillaan kuului terävä pamaus konehuoneesta ja meno hyytyi lähes kokonaan, ja koneen ääntely oli vähintäänkin huolestuttavan oloista...
Siinä sitten kaikkia kauhukuvia pyöri päässä, auto tiensivuun, pelti auki, vilkaisu, ja pelti kiinni. Tulppien päällä oleva suojapellin etureuna sojottaa 45ast. kulmassa ylös venttiilikopasta, joten osasin arvata mikä siellä oli pettänyt. Tulppahan sieltä tuli, ja ilmeisesti kohtalaisen vauhdikkaasti. Onneksi löytyi vielä sen verran kierrettä että autolla ajaa, mutta ahdot on kyllä tiputettu alle hupirajan, ja kierteitä tarvis hiukan uusia... Tulppaa kiristäessä nimittäin ei koskaan tule kovaa vastaan.
Kavereiden ensimmäinen kysymys oli tietenkin: PALJONKO siinä oli ahtoa!?
Niin, ja mätähommat tehtiin kuten suunniteltu, nyt aero on taas leimakunnossa
