Sivuperuutusvalo.....
Lakipykälien mukaan peruutusvaloja on yksi tai kaksi, ja ne sijaitsevat auton takapäässä.
Itelläkin 900i:ssä itse asentamani sivuperuutusvalot. Johdotus piti tehdä tuohon, kun ei ollut valmiita johtoja. Porukoiden 900S -92:ssa oli jopa johdotkin valmiiksi. On ne kyllä kurkot!
Itelläkin 900i:ssä itse asentamani sivuperuutusvalot. Johdotus piti tehdä tuohon, kun ei ollut valmiita johtoja. Porukoiden 900S -92:ssa oli jopa johdotkin valmiiksi. On ne kyllä kurkot!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Näinhän se on. Niille pitää keksiä jokin muu nimitys, ei sivuPERUUTUSvalo?:lol:Mertmi kirjoitti:Lakipykälien mukaan peruutusvaloja on yksi tai kaksi, ja ne sijaitsevat auton takapäässä.

Esm. sivukääntövalo, jotka saisivat toimia ainoastaan saman aikaisesti takaperuutusvalon/valojen kanssa, ja niiden sijainti olisi etupyörän etupuolella lokasuojassa.

Se oli kanssa maino tuo työvalojuttu, ainakin kuorma-autoissa niitä on jokapuolella ja monta.


Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Kappas..tiirailin tässä finkun papruja ja siinä lukoopi näin:
Päiväkäyttöön tarkoitetut alennetulla jännitteellä toimivat lähivalot sekä etusuuntavalojen yhteydessä olevat ylimääräiset peruutusvalot hyväksytty LM
Tuossa siis lienen nuo sivuoperuutusvaloset erikseen hyväksytyt, ja ihka lailliset.
Päiväkäyttöön tarkoitetut alennetulla jännitteellä toimivat lähivalot sekä etusuuntavalojen yhteydessä olevat ylimääräiset peruutusvalot hyväksytty LM
Tuossa siis lienen nuo sivuoperuutusvaloset erikseen hyväksytyt, ja ihka lailliset.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Mulle sanottiin aikanaan ku n kadetissa oli kolme pakkivaloa, että ensinnäkin pakkivaloja saa olla vain 2. Jos se olisi työvalo, pitäisi sillä olla merkkivalollinen katkaisija ja toisekseen työvaloja saa olla vain paketti- tai kuorma-autoissa ja työkoneissa, ei henkilöautoissa!!!vuorpe kirjoitti:Eikös lain voi kiertää?
Kaveri sanoi että pistää sen lisäpakkivalot oman katkasian taakke ni menee työvalona, ja niitä saa olla missäpäin autoo vaan...kuulemma...
Mutta on ne vaan niin kätevät!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
pakkivaloja saa olla: 0,1,2,4,6,8,10.mutta ei kolmea! ja jos haluaa laittaa perseeseen lisä parin niin omat ei saa toimia! paitsi jos valo kuvio metrin päästä sattuu samalle alueelle alkuperäsiten pakkivalojen kanssa!
kysytty homma!
kysytty homma!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Dodii, tuollalailla siinä seisoopi
http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... ekkari.jpg
Sorry huono kuva mu ei jaksannu virittää skanneria kiinni...
http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... ekkari.jpg
Sorry huono kuva mu ei jaksannu virittää skanneria kiinni...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vähän jo mennyt ohi aihe, mutta iskän '79:issä satkussa oli aikoinaan "sivuperuutusvalot", pari vuotta nuoremmassa ei enää ollut. Muistan ne kyllä itsekin, valaistui koko piha kun heitti pimeällä pakin päälle.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Rekisteriotteen jatkosivulla on sitten tuo LM päätöksen numero...900turbo3d kirjoitti:Dodii, tuollalailla siinä seisoopi
http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... ekkari.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
no niin aikaa kulunut melkein vuosi eka sivulla jo haaveilin valoista....
aikaa meni puol tuntia : irrotus ,dremelillä reikä,sovitus ja takaisin asennus! huomenna ruveta tota sähköpuolta tutkimaan..... liittimetkin on hommattu mutta missähän ne on aikaa on melekein vuosi kulunut ! noh uusia saa kaupasta!
aikaa meni puol tuntia : irrotus ,dremelillä reikä,sovitus ja takaisin asennus! huomenna ruveta tota sähköpuolta tutkimaan..... liittimetkin on hommattu mutta missähän ne on aikaa on melekein vuosi kulunut ! noh uusia saa kaupasta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
hmm aamupohdintaa! enkö saa irroitettua esim vanhasta sulakerasiasta tuollaisen liittimen johdon kera joka sopii tuonne reikään?
onko ne erikokoisia (valk,pun ja must) liittimet vai ihan vaihtokelpoisia keskenän...? ymmärsikö joku mitä tarkoitan
onko ne erikokoisia (valk,pun ja must) liittimet vai ihan vaihtokelpoisia keskenän...? ymmärsikö joku mitä tarkoitan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Sulakerasian liittimet ovat vaihtokelpoisia, johdon ja sulakkeen väri ei vaikuta liittimen kokoon. Liittimen saa irti kun painat yläpuolelta piikillä liittimen vieressä olevasta kolosta liittimen kynttä matalaksi samalla kun vedät liitintä pois paikaltaan.
http://uk.geocities.com/saab99tips/Elec ... ldShoe.htm
http://uk.geocities.com/saab99tips/Elec ... ldShoe.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mie kytkin ne sivuperuutusvalot ihan sähkökaavion mukaisesti ilman mitään lisä releitä tms. Pakkivalon kytkimeltä tuli tossa 900i -88:ssa piuha siihen sulakeboksin alapuolella olevaan liittimeen asti. 900S -92:ssa tosiaan oli johdot valmiina lampuille asti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01