Tuli mieleen kun kuulemma bemari alkaa kehittelemään 3-sarjaan turboja. Pitänee mainita bemaristikavereille (on ne muuten lähes normaaleja

Heh, eiköhän se räpellys ollut pikemminkin Saabilla, ja Porschella 911 turbo tai oikeammin 930.Nyyrikki kirjoitti:Juu, sen tiesinki että bemarilla ja Porschella oli jotain räpellyksiä, mutta ensimmäinen luotettava Saabilla. Vai..
Sitä mietinkin, että missä vaiheessa se Vulva tuli perässä..
Muuten, onko oikea tapa kirjoittaa Saab vai SAABMinä olen yleensä käyttänyt samaa kirjoitustapaa kuin pellin kyljessäkin
Kieliopillisesti oikein on Saab.Nyyrikki kirjoitti:Muuten, onko oikea tapa kirjoittaa Saab vai SAABMinä olen yleensä käyttänyt samaa kirjoitustapaa kuin pellin kyljessäkin
Off top....Defeat kirjoitti:Kieliopillisesti oikein on Saab.Nyyrikki kirjoitti:Muuten, onko oikea tapa kirjoittaa Saab vai SAABMinä olen yleensä käyttänyt samaa kirjoitustapaa kuin pellin kyljessäkin
Saab on vakiintunut nimeksi, eikä kovin moni edes tiedä sen olevan lyhenne Svenska Aeroplan AB:stä (Aktiebolaget)
Logot ovat asia erikseen ja niissä isoja kirjaimia käytetään lähinnä halutun ulkonäön aikaansaamiseksi.
Volvo Flygmotor noita moottoreita on värkännyt ja Volvoiksi ruotsalaiset niitä haluavat kutsuttavan vaikka ne ovatkin lisenssituotteita... taitaa jopa olla niin että edes ennen sotia tehdyt mäntämoottorit eivät olleet muuta kuin lisenssivalmisteita.Nyyrikki kirjoitti:Vai sittenkin Rolls Roycen moottorit, Volvo lisäsi valmiisiin moottoreihin jotain sähköosia?
Luntataanpa Fiatin kotisivulta-Ja FIAT tulee sanoista Fabrique Italiana Automobile Torino.
-F.I.A.T = Fabrizziano Italiano Automobili di' Torino.
-Fabbrica Italiana Automobili di Torino
Sori. pakko tämäkin. Ei ne näköjään Italiassakaan ole ihan varmoja.On 11 July 1899 at Palazzo Bricherasio, the company charter of “Società Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino” was signed.
![]()
Ahaa...Nyyrikki kirjoitti:Niin, kuinkas pitkään vain SAAB hallitsi turbot, koska alkoi ilmestymään sarjavalmisteisia kilpailijoita?
Tuli mieleen kun kuulemma bemari alkaa kehittelemään 3-sarjaan turboja. Pitänee mainita bemaristikavereille (on ne muuten lähes normaaleja), kun ovat tähän mennessä pitäneet turboja täysin turhina bensa-autoissa