satku ravistaa kiihdyttäessä!
satku ravistaa kiihdyttäessä!
Pe aamulla alko valoista lähtiessä satku täristään niin perkeleesti, ja vain kun kiihdyttää taikka on veto päällä.
oiskos kytkin menny? vai voiko johtua muusta?
oiskos kytkin menny? vai voiko johtua muusta?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jäämöykky vanteessa..?
Pyörän pultit löysällä..?
Napa mutteri löysällä..?
Pyörän laakeri..?
( nosta keula ylös ja kokeile sitä pyörää onko välystä ja mihin päin )
Tripoidi kulunut...?
Ylä/alapallo nivel löysä...?
Moottorin kiinnitys..?
Onhan näitä vaihtoehtoja...
Pyörän pultit löysällä..?
Napa mutteri löysällä..?
Pyörän laakeri..?
( nosta keula ylös ja kokeile sitä pyörää onko välystä ja mihin päin )
Tripoidi kulunut...?
Ylä/alapallo nivel löysä...?
Moottorin kiinnitys..?
Onhan näitä vaihtoehtoja...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Itsellä ainakin toi ruisku ravisti ihan tolkuttomasti kyyhdyttäessä. Syyksi paljastui täysin loppuun mennyt sisempi vetonivel. Oli karannu vetonivelen kuulista neulat kokonaan, ilmeisesti joku älypää oli tunkenut vetariin "tavallista" vaseliinia ja voitelu ei ollut toiminut juuri lainkaan...



-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: satku ravistaa kiihdyttäessä!
Joskus 900i 8v ravistaa, kun lähtee liikkeelle varsinkin ylämäkeen. Lisäksi auto vuotaa jostain hieman öljyä maahan. Johtuiskohan ravistus kytkimestä, löystyneistä moottorin kumityynyistä vai vuotasko joku stefa kytkimeen sekä maahan öljyä? Autolla ajettu n. 380 000tkm ja tietääkseni kytkimelle ei ole tehty mitään. Kytkin ei kuitenkaan luista isoilla vaihteilla kiihdytettäessä. Moneen saabiin vissiin on juuri noilla kilometreillä kytkin remppa tehty. Liekö sitten luitanut vai ravistanut. Vetareista tuo ei mielestäni johdu. Lisäksi vaihteet takertelee vaihdettaessa. Öljyä ei laatikosta häviä ainakaan niin paljon, että tikusta näkis.
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Re: satku ravistaa kiihdyttäessä!
Liikaa tehoa. 

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: satku ravistaa kiihdyttäessä!
No nyt ei ravista, vaihdoin uudempaan ja vähemmän ajettuun.Saapas_saabas kirjoitti:Joskus 900i 8v ravistaa, kun lähtee liikkeelle varsinkin ylämäkeen. Lisäksi auto vuotaa jostain hieman öljyä maahan. Johtuiskohan ravistus kytkimestä, löystyneistä moottorin kumityynyistä vai vuotasko joku stefa kytkimeen sekä maahan öljyä? Autolla ajettu n. 380 000tkm ja tietääkseni kytkimelle ei ole tehty mitään. Kytkin ei kuitenkaan luista isoilla vaihteilla kiihdytettäessä. Moneen saabiin vissiin on juuri noilla kilometreillä kytkin remppa tehty. Liekö sitten luitanut vai ravistanut. Vetareista tuo ei mielestäni johdu. Lisäksi vaihteet takertelee vaihdettaessa. Öljyä ei laatikosta häviä ainakaan niin paljon, että tikusta näkis.
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Re: satku ravistaa kiihdyttäessä!
Helppoa tuo vian korjaaminen, kun vaihtaa vaan autoa
Itse olisin veikannut ravistuksen aiheuttajaksi sisempiä vetareita.

Itse olisin veikannut ravistuksen aiheuttajaksi sisempiä vetareita.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*