satku ravistaa kiihdyttäessä!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Houbi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 09:03
Paikkakunta: vantaa

satku ravistaa kiihdyttäessä!

Viesti Kirjoittaja Houbi »

Pe aamulla alko valoista lähtiessä satku täristään niin perkeleesti, ja vain kun kiihdyttää taikka on veto päällä.
oiskos kytkin menny? vai voiko johtua muusta?
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

vedä käsijarru päälle, nelonen silmään ja luistatat kytkintä kunnolla, jos ravistaminen loppuu joksikin aikaa, vika on kytkinlevyssä.

tietysti muukin voi olla vikana, moottorin kiinnikkeet..ym.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jäämöykky vanteessa..?
Pyörän pultit löysällä..?
Napa mutteri löysällä..?
Pyörän laakeri..?
( nosta keula ylös ja kokeile sitä pyörää onko välystä ja mihin päin )
Tripoidi kulunut...?
Ylä/alapallo nivel löysä...?
Moottorin kiinnitys..?

Onhan näitä vaihtoehtoja... 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Itsellä ainakin toi ruisku ravisti ihan tolkuttomasti kyyhdyttäessä. Syyksi paljastui täysin loppuun mennyt sisempi vetonivel. Oli karannu vetonivelen kuulista neulat kokonaan, ilmeisesti joku älypää oli tunkenut vetariin "tavallista" vaseliinia ja voitelu ei ollut toiminut juuri lainkaan... :evil: :cry:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
juhasy
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 09:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja juhasy »

Vetoakselin ulompi murrosnivel sökö ravisti vetopäällä tosi paljon. vetoakselit tarkasteluun.
Houbi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 09:03
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

kiitti vihjeistä, syynä taitaa kuitenki olla toi kytkin, kokeilin sitä luistattamista ja vähä parani hetkellisesti.
Saapas_saabas
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: satku ravistaa kiihdyttäessä!

Viesti Kirjoittaja Saapas_saabas »

Joskus 900i 8v ravistaa, kun lähtee liikkeelle varsinkin ylämäkeen. Lisäksi auto vuotaa jostain hieman öljyä maahan. Johtuiskohan ravistus kytkimestä, löystyneistä moottorin kumityynyistä vai vuotasko joku stefa kytkimeen sekä maahan öljyä? Autolla ajettu n. 380 000tkm ja tietääkseni kytkimelle ei ole tehty mitään. Kytkin ei kuitenkaan luista isoilla vaihteilla kiihdytettäessä. Moneen saabiin vissiin on juuri noilla kilometreillä kytkin remppa tehty. Liekö sitten luitanut vai ravistanut. Vetareista tuo ei mielestäni johdu. Lisäksi vaihteet takertelee vaihdettaessa. Öljyä ei laatikosta häviä ainakaan niin paljon, että tikusta näkis.
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: satku ravistaa kiihdyttäessä!

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Liikaa tehoa. 8)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saapas_saabas
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: satku ravistaa kiihdyttäessä!

Viesti Kirjoittaja Saapas_saabas »

Saapas_saabas kirjoitti:Joskus 900i 8v ravistaa, kun lähtee liikkeelle varsinkin ylämäkeen. Lisäksi auto vuotaa jostain hieman öljyä maahan. Johtuiskohan ravistus kytkimestä, löystyneistä moottorin kumityynyistä vai vuotasko joku stefa kytkimeen sekä maahan öljyä? Autolla ajettu n. 380 000tkm ja tietääkseni kytkimelle ei ole tehty mitään. Kytkin ei kuitenkaan luista isoilla vaihteilla kiihdytettäessä. Moneen saabiin vissiin on juuri noilla kilometreillä kytkin remppa tehty. Liekö sitten luitanut vai ravistanut. Vetareista tuo ei mielestäni johdu. Lisäksi vaihteet takertelee vaihdettaessa. Öljyä ei laatikosta häviä ainakaan niin paljon, että tikusta näkis.
No nyt ei ravista, vaihdoin uudempaan ja vähemmän ajettuun.
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: satku ravistaa kiihdyttäessä!

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Helppoa tuo vian korjaaminen, kun vaihtaa vaan autoa :)
Itse olisin veikannut ravistuksen aiheuttajaksi sisempiä vetareita.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin