Saabin pito!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Saabin pito!

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Nyt jos joskus kannattaa Saabinsa pitää, niin se on phjoismaassa tehty. Kohtahan ne on Sakemannien ruuvattuja ja ne vähät välittää pohjoismaisesta mentaliteetista :) . Saas nähdä kuinka Saabini kestää seuraavat 50 vuotta 8) . Aiemmin olen vaihtanut autoa kuin somali naista, mutta nyt pysyy sama peltilehmä talossa niin kauan kuin suinkin mahdollista. Toki se vaatii ääretöntä sinnikkyyttä, mutta onneksi vaimo on apuna hillitsemässä.

Ruotsissa tehtyjen Saabien hinnat tulee tulevaisuudessa nousemaan :lol:
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin pito!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:Nyt jos joskus kannattaa Saabinsa pitää, niin se on phjoismaassa tehty. Kohtahan ne on Sakemannien ruuvattuja ja ne vähät välittää pohjoismaisesta mentaliteetista :) . Saas nähdä kuinka Saabini kestää seuraavat 50 vuotta 8) . Aiemmin olen vaihtanut autoa kuin somali naista, mutta nyt pysyy sama peltilehmä talossa niin kauan kuin suinkin mahdollista. Toki se vaatii ääretöntä sinnikkyyttä, mutta onneksi vaimo on apuna hillitsemässä.

Ruotsissa tehtyjen Saabien hinnat tulee tulevaisuudessa nousemaan :lol:
Kyllähän Ruotsissa tullaan varmaan jatkossakin tekemään Saabeja. Ainakin on väläytetty sitä mahdollisuutta, että tulevaisuudessa Trollhättanissa tehtäisiin Opel Astran pohjalle pienempää Saab -mallia mallimerkinnällä 9-2 tai 9-1. Itse olisin todella kiinnostunut tuosta autosta, jos se olisi samankaltainen hatchback -malli kuin NG900/OG9-3 oli.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Trollhättanista tuli nyt ekoja Cadilakkeja, ja kun kattoo kuvia sisältä, niin kyllä huomaa sportsedanin yhtäläisyyttä aika rankasti. No sehän ei ole huono asia.

Täysin näyttää olevan SS:än kalut.
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 68,00.html
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:Trollhättanista tuli nyt ekoja Cadilakkeja, ja kun kattoo kuvia sisältä, niin kyllä huomaa sportsedanin yhtäläisyyttä aika rankasti. No sehän ei ole huono asia.

Täysin näyttää olevan SS:än kalut.
On tuohon kojelautaan laitettu analogikello, jotta se näyttäisi hieman erilaiselta Sport Sedaniin verrattuna:

Kuva
Kuva

Katsokaapas tätä: onko tutun näköinen moottori?

Kuva

Muodot on aika lähellä Sport Sedania:

Kuva

Taitaisi olla ainoa Cadillac, joka kiinnostaisi meikäläistä :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Oioi, Saabillac 8O
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Muodot aika lähellä Avensista 8O Etu- ja takalamput varsinkin. Täytttä Toyotaa...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jarsku
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 09:05

Viesti Kirjoittaja jarsku »

hyvä on ainakin minun saabin pito,kun on hakkapeliitta 9 alla
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

jarsku kirjoitti:hyvä on ainakin minun saabin pito,kun on hakkapeliitta 9 alla
No enpä kehuus saabin pitoa/käyttäytymistä, jos talvikeleillä verrataan eim edelliseen autooni, Chrysler stratus. Oli nimittäin talviliukkailla miellyttävämpi kapistus, mistä lie johtuu. Paino, teho ehkä, voi johtua renkaistakin.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Tämänhetkisen tiedon mukaan ensimmäiset Saksassa varmuudella valmistettavat Saabit olisivat seuraavan sukupolven 9-3-melleja, jolloin mallivuosi olisi 2010. Jos seuraava 9-5 tehdään Saksassa, mikä on todennäköistä mutta ei varmaa, niitä alkaisi kai rullata hihnalta jo tätä ennen eli ehkä aikaisintaan syksyllä 2008.

Joka tapauksessa nykyisten mallien tuotanto jatkuu Trollhättanissa niin kauan kuin niitä tehdään eli esim. seuraavan sukupolven 9-3 farkku on todennäköisesti vasta mallivuotta 2011...

Edelleen, jos tiedot eivät matkalla muutu, ainakin joku Saabin malli tulee senkin jälkeen Ruotsista, mahdollisesti 9-1/9-2 eli uusi pienempi malli ja/tai 9-4X, uusi nelivetoinen crossover-malli.

Joten ei tässä nyt kauhea kiire ole vielä ostaa "viimeistä aitoa Ruotsissa tehtyä Saabia", jos se nyt on edes siitä kiinni. Onhan Saabeja kasattu Suomessakin... Ja kyllä minulle kelpaisi nykynenkin 9-3 Cabrio, vaikka se on itävaltalaisvalmiste.

Ja kuinka monelle loppujen lopuksi on suurikaan ongelma se, että vaikkapa V**vo S60 on belgialainen auto?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Toby kirjoitti:Ja kyllä minulle kelpaisi nykynenkin 9-3 Cabrio, vaikka se on itävaltalaisvalmiste.
Jep, kuten myös mulle. Kuolasin Vantaan Airport Metro-Autossa olevaa 9-3 Sport Cabbia noin viikko sitten, kun autoni oli siellä jukeboksin takuuvaihdon takia. Musta metalliväri, 2.0t, harmaat nahkapenkit, hinta vähän yli 66000 euroa 8O Mutta helvetin upea 8)

Tuli huomattua sellainenkin asia, että vaikka 9-3 Sport Sedanissa on "tappajasaranat" takaluukussa, niin Cabriolet -mallissa on kaasupumput. Hmm, miksiköhän Sport Sedaniin ei ole laitettu noita kaasupumppuja :roll: Olisivat paljon "edustavamman" näköiset.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

lefa42 kirjoitti:Oioi, Saabillac 8O
tai Saacadi... :D
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saabanan kirjoitti:Trollhättanista tuli nyt ekoja Cadilakkeja, ja kun kattoo kuvia sisältä, niin kyllä huomaa sportsedanin yhtäläisyyttä aika rankasti. No sehän ei ole huono asia.

Täysin näyttää olevan SS:än kalut.
On tuohon kojelautaan laitettu analogikello, jotta se näyttäisi hieman erilaiselta Sport Sedaniin verrattuna:

Kuva
Kuva

Katsokaapas tätä: onko tutun näköinen moottori?

Kuva

Muodot on aika lähellä Sport Sedania:

Kuva

Taitaisi olla ainoa Cadillac, joka kiinnostaisi meikäläistä :wink:
Vähän keinotekoisen näköinen tuo kojelaudan keskiosan "raamitus" - mutta kaipa sitä eroa on jotenkin pitänyt yrittää tehdä...

Tosi paljon näyttää olevan samoja osia kuin SportSedanissa.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Ehkä kannattaa kuitenkin odotella tulevia made in Germany Saabeja ennenkuin lähtee kauppaan ostamaan naftaliinia.

Ja jatkuu se tuotanto Ruotsissakin.

Nojoo pitäähän se Pörssekin matalaa profiilia sen suhteen, että osa malleista tehdään melkein Venäjällä eli Suomessa. Kai sillä valmistuspaikalla on psykologista merkitystä.
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

TuuSaR kirjoitti:Ehkä kannattaa kuitenkin odotella tulevia made in Germany Saabeja ennenkuin lähtee kauppaan ostamaan naftaliinia.

Ja jatkuu se tuotanto Ruotsissakin.

Nojoo pitäähän se Pörssekin matalaa profiilia sen suhteen, että osa malleista tehdään melkein Venäjällä eli Suomessa. Kai sillä valmistuspaikalla on psykologista merkitystä.
Porsche on ollut tyytyväinen Valmet Automotive:en: SPIEGEL kyseli aikanaan Porschen johdolta että osataanko Suomessa tehdä muuta kuin koirarekiä. Kyllä kuulemma osataan. Laatua sopivaan hintaan, lue: halvemmalla kuin Stuttgartissa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Jess

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Mielestäni sillä on isokin merkitys missä auto on valmistettu.venäläisten vastuuntunto italialaisten huikentelevaisuus jne jne uskon suomalaisen saabin olevan huippu :? :?:
Vastaa Viestiin