Mikä polttoainepumppu '83 T8 satkuun?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Mikä polttoainepumppu '83 T8 satkuun?

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Saako esim. Motonetistä turbosatkun bensapumppua ja mihin hintaan? Mikä olis oikea varaosanumero? Saabilla myivät tollaista missä oli numero 9392911 ja hintaa 250 euroa.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kannattaa laittaa käytettyä.Uskoisin että 30E on kohtuullinen hinta sellaisesta.Jos et muualta saa niin minulta saat tuohon hintaan.Käsittääkseni pumppu on sama turbossa ja iivarissa?
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Nyt vain kaivattaisiin jonkun tietämystä asiasta... Muuten voisin ostaakin.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

biltemassa uusi 49e,just vaihdoin tonnariin molemmat pumput.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

hatami kirjoitti:biltemassa uusi 49e,just vaihdoin tonnariin molemmat pumput.
Varmasti kannattaa tuo.Itse ainakin ostaisn´,
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Mutta eihän satkussa ole kuin yksi pumppu.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tremolo kirjoitti:Mutta eihän satkussa ole kuin yksi pumppu.
Näinpä, K-jetin pumppu on eri asia kun muiden jetronic:ien pumput.

Motonetiltä käypäinen osa: 900i/Turbo8 9.81--8.86 Pumppu (ei 16V). . . . . . . . . . . 28-1350 169.00
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Mistäs sais viripumpun satkuun k-jettiläisen tilalle?

Oma on tuotoltaan lähellä nollaa ja uutta pitäis saada. SP/PCS:ltä tilattu kuukausi sitten eikä vieläkään kuulu. JT:n DP tuli nopeasti 5kk:ssa niin vois ostaa ton pumpun suosista jostain muualta jos saa.

Eli moto ja biltsu ei oo vaihtoehtoja.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

tema kirjoitti:Mistäs sais viripumpun satkuun k-jettiläisen tilalle?
Kunnossa ollessaan k-jetin pumpussa on reilu viripotentiaali, rankoissa virityksissä on tuttavapiirissä käytetty kahta samanlaista k-jetin pumppua rinnan mutta ihan turhaa jos et aio paljoa yli 250hv:n mennä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

tema kirjoitti:Mistäs sais viripumpun satkuun k-jettiläisen tilalle?

Oma on tuotoltaan lähellä nollaa ja uutta pitäis saada. SP/PCS:ltä tilattu kuukausi sitten eikä vieläkään kuulu. JT:n DP tuli nopeasti 5kk:ssa niin vois ostaa ton pumpun suosista jostain muualta jos saa.

Eli moto ja biltsu ei oo vaihtoehtoja.
Unohdat nyt suosiolla sen jyväskyläläisen "jälleentoimittajan"
Jotain muuta...
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Myrkky kirjoitti:
tema kirjoitti:Mistäs sais viripumpun satkuun k-jettiläisen tilalle?
Kunnossa ollessaan k-jetin pumpussa on reilu viripotentiaali, rankoissa virityksissä on tuttavapiirissä käytetty kahta samanlaista k-jetin pumppua rinnan mutta ihan turhaa jos et aio paljoa yli 250hv:n mennä.
Lainaan tätä Threadia:
Jaa, voiskohan toi mun t8-pumppu vetää viimeisiään kuin ei oikein jaksa
korkeilla kierroksilla. Tuntuu kuin hyytyis. Kuitenkin ahtoja korkeimillaan
yli baarin ja moottorina t16. Jotenkin tuntuu ettei kurveissa jaksa
pitää bensanpaineita yllä. Nykii. Niin ja tulpat ovat vähän vaalean
näköiset. Toisaalta pumppu on varmaan joskus 80-luvun alusta, niin
en tiedä onko ihan timmi kunnossa enää.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

vjbremer kirjoitti:Jotenkin tuntuu ettei kurveissa jaksa
pitää bensanpaineita yllä. Nykii.
Onhan sulla se imukaukalo siellä tankissa pumpun alla?
Jos ei, tai se on huonosti siellä niin varmasti nykii.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Ronska kirjoitti:
Onhan sulla se imukaukalo siellä tankissa pumpun alla?
Jos ei, tai se on huonosti siellä niin varmasti nykii.
Joo, tarkistettu on, löytyy semmonen valkonen neliskulmainen laatikko
johon bensanpaluuletku tulee. Pitäiskö pumpun imuaukko olla eteen vai taakse suunnattu. Taitaa olla nyt eteenpäin suunnattu. :roll:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

tema:
mahtaiskos noilla olla hyllyssä tuollaista
http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=96&t=1

vjbremer:
kannattaa varmaan tuotto mitata, tosin en ihan tiiä mitä arvoja tuossa tapauksessa pitäisi käyttää.
16-tappisen korjauskirjasta löytyvät arvot nyt vähintään.

Itsellä oli melko vastaavia oireita kun T8 finukassa pumppu veti viimisiään, tuotto oli joku 5dl/30sec kun minimi pitäis olla 9dl. Uus kunnossa oleva täyttää litran astian reilusti lyhyemmässä ajassa.
8-tappisessahan toi mitataan niin että paluuputki irti ja toinen tynkä paikoilleen ja sitten ohitetaan bensarele ja annetaan pumpun käydä 30sec ja mitataan aineen määrä.
Muistaakseni suuttimien läpi mitattuna ero ei myöskään ollu iso, tuolleen testailin kun piti pihan varaosakatiskoista paras löytää. :D

Käsillä oleva 16V-materiaali on melko vanhaa joten varauksella:
16-tappiseen pätee samat mitat, paluuletkusta myös mitataan eli käsittääkseni tuosta painesäätimen päästä.

Tuossa tietty ehkä kannattaisi tarkistaa että tuo painesäädin yleensäkin toimii.

EDIT:ja alkuperäseen kyssäriin että iivaris ja turbossa on sama pumppu
ja täältä näyttäis löytyvän edukkaampi pumppu
http://www.prostreet.fi/viritysosat/pol ... umput.html
EDIT2:
esim tässä topiikissa on juteltu painesäätimen vaihdosta, ite kanssa tarttis mittari hommata että sais noi paineet tuosta automaatista tarkastettua.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

tetammi kirjoitti:tema:
mahtaiskos noilla olla hyllyssä tuollaista
http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=96&t=1
Todella hintava PCS kautta saatavaan Boschilaiseen verrattuna. On taas sen verran ruuvattu autoa, että haluan jonkun yksinkertaisen vaihtopumpun eikä mitään erillistä tankkia. Vakio K-jettiläinen riittää uutena juuri ja juuri, mutta liian pieni marginaali ja uutena hintaero jää niin pieneks ettei kyllä vakiota tule ostettua.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin