Saab 900t vm. 86 piristys
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 16:59
Saab 900t vm. 86 piristys
Moro.
Otsikon mukainen auto olis mahdollista saada halvalla pois ja ajattelin koittaa saada siitä mahdollisimman paljon tehoa mahdollisimman halvalla hinnalla. Kone on nyt täysin vakio ja varsin hyvässä kunnossa. Mitenhän se kestäisi, jos ostaisi suuremman turbon, ison intercoolerin ja lyhyen suoran putken ja nostaisi ahdot sopivan ylös?
Mitkä osat pettävät ensimmäisenä ja olisiko jotain syytä vaihtaa heti ennen turbon ja muiden kamppeiden asennusta? Kiertokanget + männät ja kansi tjsp? Eli siis tarkoituksena saada mahdollisimman paljon tehoa mahdollisimman halvalla.
Kertokaahan ajatuksianne tästä projektista.
Otsikon mukainen auto olis mahdollista saada halvalla pois ja ajattelin koittaa saada siitä mahdollisimman paljon tehoa mahdollisimman halvalla hinnalla. Kone on nyt täysin vakio ja varsin hyvässä kunnossa. Mitenhän se kestäisi, jos ostaisi suuremman turbon, ison intercoolerin ja lyhyen suoran putken ja nostaisi ahdot sopivan ylös?
Mitkä osat pettävät ensimmäisenä ja olisiko jotain syytä vaihtaa heti ennen turbon ja muiden kamppeiden asennusta? Kiertokanget + männät ja kansi tjsp? Eli siis tarkoituksena saada mahdollisimman paljon tehoa mahdollisimman halvalla.
Kertokaahan ajatuksianne tästä projektista.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900t vm. 86 piristys
[ Eli siis tarkoituksena saada mahdollisimman paljon tehoa mahdollisimman halvalla.
mahdoton yhtälö! muut jatkakoon!
mahdoton yhtälö! muut jatkakoon!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 16:59
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 16:59
Mitenhän se kestäisi, jos ostaisi suuremman turbon, ison intercoolerin ja lyhyen suoran putken ja nostaisi ahdot sopivan ylös?
Ja ennen kuin noita ruvetaan kiinni lyömään, niin kannattaa tsekata tuo vaihdelaatikon toimivuus. Meinaan noilla hilppeillä saa nopeaa puolikuntoisen loodan porsimaan
Ja ennen kuin noita ruvetaan kiinni lyömään, niin kannattaa tsekata tuo vaihdelaatikon toimivuus. Meinaan noilla hilppeillä saa nopeaa puolikuntoisen loodan porsimaan

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 16:59
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 16:59
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 16:59
Jos pitkäjänteisyys on tuota luokkaa niin suosittelen samaa. Ei pahalla muttei liian hyvälläkään.
Näistä asioista on keskusteltu täällä jo monesti, hakua käyttämällä kannattaa hommata ensin ne perustiedot ennenkuin alkaa hakemaan "mahdollisimman paljon tehoa mahdollisimman halvalla". Kohtalaisen laajalla kokemuksella kyseisestä tavoitteesta voisin sanoa, että yksikään huolelliseen taustatyöhön uhrattu tunti ei ole mennyt hukkaan vaan päinvastoin.
Niin tarkoituksena ei ollut vittuilu, vaan hienovarainen ohjeistus että kannattaa ensin ottaa selvää noista yleisimmistä pullonkauloista ja sitten kysellä tarkemmin kun on hiukan tarkempia kysymyksiä esittää.

Näistä asioista on keskusteltu täällä jo monesti, hakua käyttämällä kannattaa hommata ensin ne perustiedot ennenkuin alkaa hakemaan "mahdollisimman paljon tehoa mahdollisimman halvalla". Kohtalaisen laajalla kokemuksella kyseisestä tavoitteesta voisin sanoa, että yksikään huolelliseen taustatyöhön uhrattu tunti ei ole mennyt hukkaan vaan päinvastoin.
Niin tarkoituksena ei ollut vittuilu, vaan hienovarainen ohjeistus että kannattaa ensin ottaa selvää noista yleisimmistä pullonkauloista ja sitten kysellä tarkemmin kun on hiukan tarkempia kysymyksiä esittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Valitettavasti täällä ns. 'vanhat pierut' kisaavat siitä, kuka osaa sanoa negatiivisimmin sen, että käytä sitä hakua...Kiitos asiallisista vinkeistä. Auton rakentelussa hyvä foorumi ja mukavat ihmiset apuna ovat melko tärkeä asia. Saabin kanssa mikään näistä ei näytä toteutuvan, joten eiköhän toinen merkki ole parempi vaihtoehto.

Haulla on kuitenkin vaikea löytää juuri se tieto mitä haluaa, kun otsikot näitä koskien on esim. "vetari paukahti.."
Kohtalaisella sinnikkyydella löytää onneksi yleensä sen minkä tarvii

oliskohan tästä apua:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31293
kannataa ensin tarkastaa moottorin/vaihteiston kunto. väljää konetta huonolla vaihdelaatikolla ei kannata alkaa virittämään..
joku keulalle tuleva isompi cooleri voisi olla hyvä vaihtoehto.
putkistosta sen verran että ensimmäisenä turbon pakopesältä lähtevä "ryssänmutka" pois, sitten 3" downpipe ja putkisto.. ahtojahan voi hieman nostaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31293
kannataa ensin tarkastaa moottorin/vaihteiston kunto. väljää konetta huonolla vaihdelaatikolla ei kannata alkaa virittämään..
joku keulalle tuleva isompi cooleri voisi olla hyvä vaihtoehto.
putkistosta sen verran että ensimmäisenä turbon pakopesältä lähtevä "ryssänmutka" pois, sitten 3" downpipe ja putkisto.. ahtojahan voi hieman nostaa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80