Tuohon kun vielä lisättäis helevetinmoinen darra liiallisesta asennuskaljan nautiskelusta, niin olisi ihan perussettiä pikku rempan jälkeenlefa42 kirjoitti:Perkeleenhelvetinpersetti. Nyt on kasassa kärry. Käden kuin orapihlaja-aidan jäljiltä, paidanhihat veressä ja selkä kipeä.
Turbo tuli taloon (ja vieläkin pientä säätöä kaipaa)
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mutta eihän se toimi. 
Sytkä hieman pielessä sain käytettyä lämpimäksi, jotta sain kannen jälkikiristettyä, mutta nyt alkoivat ne ongelmat.
Hain sytkää korvakuulolla sen verran kohdalleen, että edes kävisi kunnolla, tyhjäkäynti oli haparoiva, mutta kierroksilla vinkaisi iloisest (aikaisella ilmeisesti), heitin koelenkin, alavääntöä ei juuri ollut, mutta kierroksilla tempaisi oikein urakalla (tai sitten totuin jo 99:n), vaihteenvaihto ja röpötystä, kierroksille päästyään (yli 3000rpm) vetäisi taas vinkeästi, kunnes alkoi röpöttämään niin pahasti, että päätin kääntää ympäri, kierroksilla taas yksi veto kohti kotipihaa, tärisi ja röpötti, kunnes vinkaisi, sitten sammui.
Pihassa ihmettelin, että mikä oikein irtosi / hajosi / petti. Kaikki liikokset näkyisi olevan kiinni, ei savua, ei nestevuotoja eikä mitään. Odottelin 5min, ja lähti käyntiin. Tyhjäkäynti edelleenkin olematon ja röpöttävä, kierroksilla viheltää hienosti. Polkaisin kaasun pohjaan, otti kierroksia, sammui eikä enään käy.
Kertokaas nyt äkkiä, että mikä on vikana, jotta pääsen baanalle. Naapurin mielestä aika raa'an näköinen laite ilman konepeltiä.
Edit: Jouduin kiertämään sytkän kyllä täysin toiseen äärilaitaan, että sain käymään jotenkuten, olisiko tuo sytkä mahdollisesti 180 astetta pielessä?
Kokeilemaan ->
Edit2: Ei ole pielessä, 180 astetta käännettynä ei käy lainkaan. Oireet siis seuraavanlaiset :
-Käy kolmella alle 3000rpm (tai ainakin röpöttää pirusti)
-3500-4000rpm, neljäs pytty tulee mukaan
-Kaikki tulpat uusia (300km ajettu), mustia ja kosteita
-Tulpanjohdot uudet
-Virranjakajan kansi ja pyörijä uusi

Sytkä hieman pielessä sain käytettyä lämpimäksi, jotta sain kannen jälkikiristettyä, mutta nyt alkoivat ne ongelmat.
Hain sytkää korvakuulolla sen verran kohdalleen, että edes kävisi kunnolla, tyhjäkäynti oli haparoiva, mutta kierroksilla vinkaisi iloisest (aikaisella ilmeisesti), heitin koelenkin, alavääntöä ei juuri ollut, mutta kierroksilla tempaisi oikein urakalla (tai sitten totuin jo 99:n), vaihteenvaihto ja röpötystä, kierroksille päästyään (yli 3000rpm) vetäisi taas vinkeästi, kunnes alkoi röpöttämään niin pahasti, että päätin kääntää ympäri, kierroksilla taas yksi veto kohti kotipihaa, tärisi ja röpötti, kunnes vinkaisi, sitten sammui.
Pihassa ihmettelin, että mikä oikein irtosi / hajosi / petti. Kaikki liikokset näkyisi olevan kiinni, ei savua, ei nestevuotoja eikä mitään. Odottelin 5min, ja lähti käyntiin. Tyhjäkäynti edelleenkin olematon ja röpöttävä, kierroksilla viheltää hienosti. Polkaisin kaasun pohjaan, otti kierroksia, sammui eikä enään käy.
Kertokaas nyt äkkiä, että mikä on vikana, jotta pääsen baanalle. Naapurin mielestä aika raa'an näköinen laite ilman konepeltiä.
Edit: Jouduin kiertämään sytkän kyllä täysin toiseen äärilaitaan, että sain käymään jotenkuten, olisiko tuo sytkä mahdollisesti 180 astetta pielessä?
Kokeilemaan ->
Edit2: Ei ole pielessä, 180 astetta käännettynä ei käy lainkaan. Oireet siis seuraavanlaiset :
-Käy kolmella alle 3000rpm (tai ainakin röpöttää pirusti)
-3500-4000rpm, neljäs pytty tulee mukaan
-Kaikki tulpat uusia (300km ajettu), mustia ja kosteita
-Tulpanjohdot uudet
-Virranjakajan kansi ja pyörijä uusi
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
Jusau
-
ari_viitanen
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Ei vuotoja / suhinoita / nestevaijeita.
Voisiko olla puola, muistelisin, että valkoinen 99:ni alkoi joskus pätkimään, kävi kylmänä hetken ja sammahti, kuten tämäkin nyt tekee. Lähtee käyntiin 30min odottelun jälkeen, käy katkonaisesti, ja sammuu, eikä enään käy. Bensa kulkee normaalisti.
Mielestäni jaon on oltava kohdillaan, koska neljällä käydessään käynti oli tasaista, kuten vetokin ajossa (sen lyhyen aikaa, mitä kulki).
Voisiko olla puola, muistelisin, että valkoinen 99:ni alkoi joskus pätkimään, kävi kylmänä hetken ja sammahti, kuten tämäkin nyt tekee. Lähtee käyntiin 30min odottelun jälkeen, käy katkonaisesti, ja sammuu, eikä enään käy. Bensa kulkee normaalisti.
Mielestäni jaon on oltava kohdillaan, koska neljällä käydessään käynti oli tasaista, kuten vetokin ajossa (sen lyhyen aikaa, mitä kulki).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ei varmaan tästä ole kyse, mutta muistuu mieleen tarina, kun olin myymässä ensimmäistä T8:a eteenpäin:
-Olin laitellut uudet tulpat ja kattonut että kaikki pelaa (kiristellyt klemmarit yms..)
-Ostaja tuli katsomaan ja koeajolla vehje hyytyi kuin mummon hyytelö ja jouduttiin kävelemään kilsa takaisin (ostajan omalla autolla hinattiin vehje takas meikäläisen pihaan)
Kauppoja ei tietenkään tullut.
Kun tutkin autoa, viaksi paljastui että ahtimelta IC:lle menevä putki oli ahtimen päästä löysällä ja kiristinklemmari rikki. Kävi satunnaisesti hyvin ja jopa ajamaankin pystyi kunnes aina välillä sammui, eikä suostunut lähtemään uudelleen käymään..
-Olin laitellut uudet tulpat ja kattonut että kaikki pelaa (kiristellyt klemmarit yms..)
-Ostaja tuli katsomaan ja koeajolla vehje hyytyi kuin mummon hyytelö ja jouduttiin kävelemään kilsa takaisin (ostajan omalla autolla hinattiin vehje takas meikäläisen pihaan)
Kauppoja ei tietenkään tullut.
Kun tutkin autoa, viaksi paljastui että ahtimelta IC:lle menevä putki oli ahtimen päästä löysällä ja kiristinklemmari rikki. Kävi satunnaisesti hyvin ja jopa ajamaankin pystyi kunnes aina välillä sammui, eikä suostunut lähtemään uudelleen käymään..
Suostuiko käymään edes hetken pienen odottelun jälkeen, pätkikö?Sami kirjoitti:Ei varmaan tästä ole kyse, mutta muistuu mieleen tarina, kun olin myymässä ensimmäistä T8:a eteenpäin:
-Olin laitellut uudet tulpat ja kattonut että kaikki pelaa (kiristellyt klemmarit yms..)
-Ostaja tuli katsomaan ja koeajolla vehje hyytyi kuin mummon hyytelö ja jouduttiin kävelemään kilsa takaisin (ostajan omalla autolla hinattiin vehje takas meikäläisen pihaan)
Kauppoja ei tietenkään tullut.
Kun tutkin autoa, viaksi paljastui että ahtimelta IC:lle menevä putki oli ahtimen päästä löysällä ja kiristinklemmari rikki. Kävi satunnaisesti hyvin ja jopa ajamaankin pystyi kunnes aina välillä sammui, eikä suostunut lähtemään uudelleen käymään..
Laitoin äsken polttoainettakin tankkiin, kun näkyi olevan tyhjä. Toivottavasti ei siitä johtunut oikkuilu.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ei pätkinyt, mutta sammui ikävästi ja täysin satunnaisesti milloin minnekin.lefa42 kirjoitti:
Suostuiko käymään edes hetken pienen odottelun jälkeen, pätkikö?
Laitoin äsken polttoainettakin tankkiin, kun näkyi olevan tyhjä. Toivottavasti ei siitä johtunut oikkuilu.
Veikkaanpa kuitenkin, että kun tankissa on yli 10 litraa bensaa ja saat putkistoon normaalin bensanpaineen päälle, niin voisi murheet loppua.
Voi v*tun murheenkryyni.. Sain tuon nyt toimimaan (polttoainepuute syynä), äsken ihmettelin, kun öljynpainevalo vilkahti suht. voimakkaassa jarrutuksessa, menin katsomaan, ja se vaivalla paikoilleen sovittelemani turbon alempi öljyputki sinkoaa öljyä pihalle jousto-osansa alusta. v**tu mikä paska. 
Edit: Eipä se putki kostealta tuntunutkaan, mutta koneen seinämä märkä öljystä. Ja kaiken huipuksi molemmilta puolilta myllyä, mitäs helvettiä se nyt tarkoittaa, ennen remppaa koneen pinta oli kuiva kuin sahara.
Edit: Eipä se putki kostealta tuntunutkaan, mutta koneen seinämä märkä öljystä. Ja kaiken huipuksi molemmilta puolilta myllyä, mitäs helvettiä se nyt tarkoittaa, ennen remppaa koneen pinta oli kuiva kuin sahara.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mites se koppa on kannessa paikoillaan? (virranjakaja yms..)
Vielä tuosta öljyputken kiinnittämisestä.
Alemman öljyputken irroitan ja kiinnitän aina ahtimen ollessa kiinni pakosarjassa:

Räikkä, jossa puolipitkä varsi sopii hyvin kiristämiseen (olikohan 12mm hylsy). Tavaksi on tullut aina siivota kaikki ahtimen ilmaputket ja syylärin flekti pois tieltä kun ryhtyy remonttiin. Hankalimmat on aina noi 16mm ja 17mm pulttimutterit, ahtimen ja pakosarjan välillä. Niihinkin täytyy vaan hankkia sopivanmittaiset avaimet.
Vielä tuosta öljyputken kiinnittämisestä.
Alemman öljyputken irroitan ja kiinnitän aina ahtimen ollessa kiinni pakosarjassa:

Räikkä, jossa puolipitkä varsi sopii hyvin kiristämiseen (olikohan 12mm hylsy). Tavaksi on tullut aina siivota kaikki ahtimen ilmaputket ja syylärin flekti pois tieltä kun ryhtyy remonttiin. Hankalimmat on aina noi 16mm ja 17mm pulttimutterit, ahtimen ja pakosarjan välillä. Niihinkin täytyy vaan hankkia sopivanmittaiset avaimet.