mistä tunnistaa 8 ta 16 venttiilisen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
gle1978
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 15:35

mistä tunnistaa 8 ta 16 venttiilisen

Viesti Kirjoittaja gle1978 »

miten/tai mistä tunnistaa
onko 8 tai 16 venttiilinen
Viimeksi muokannut gle1978, Pe Kesä 09, 2006 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24636
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

venttiilikopasta 8valve rivotettu ja 16tappinen levempi melkein sileä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

16 venasessa taitaapi ihan lukea 16 valve siinä venakopassa. ;)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Ja viimeistään sitten huomaa kun ajaa :wink: :lol:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

16v http://nohkola.cjb.net/saab/misc/900pro ... mage44.htm

Tuossa näkyy kummatkin koneet... vasemmalla 8v ..ei tosin näy kokonaan: http://nohkola.cjb.net/saab/misc/900pro ... mage11.htm ...mutta ero selvä. 16 -tappisessa on nuo kynttilät nokka-akseleitten välissä siinä keskellä.

edit: siina 8v http://img474.imageshack.us/my.php?imag ... 1212gu.jpg
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tai siinä, kun starttaa 8v satkua ja 16v satkua, jälkimmäisessä joutuu sahaamaan jopa 2sek, kun taas esim. 8v kaasarisatku (tai tuplis, eli maailman paras ja täydellisin auto) hörähtää taidokkaalla kuskilla alle sekunnin starttauksesta.

Ylläoleva teksti on kirjoitettu pilke silmäkulmassa, mutta sisältää paljon totuutta. :D
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

^ Poikkeuksiakin löytyy. :wink:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Lefa! Mulla oli Turbossa likemmäs kymmenen sekuntia startti. Akun, pyörijän, jakajan kannen, tulpan- ja puolanjohtojen sekä bensasuodattimen vaihdon jälkeen menee tuo about 2-3 sekuntia.

Annissa on likemmäs puoli minuuttia starttaus mutta se onkin seisonnassa niin menee jokin aikaa, että nostaa bensat ylös.

Kulkupuolesta löytyy ainakin yksi vissi ero. Sopivalla vaihteella (yleensä kolmosella) ja hiljaisella vaihteella Turbo tuntuu kuin se ei vetäisi ollenkaan mutta vastaavassa tilanteessa Anni vetää. Siksipä se #8 enska olisi parempi tuohon Turboon niin tulis hiljaisessa vauhdissa käytettyä enemmän kakkosta josta tietenkin seuraa se, että turbossa olis vauhtia enemmän ja veto olis tasaisempaa. Tosin sitten pitäisi olla ainakin Aeron verran paukkua koneessa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

lefa42 kirjoitti:Tai siinä, kun starttaa 8v satkua ja 16v satkua, jälkimmäisessä joutuu sahaamaan jopa 2sek, kun taas esim. 8v kaasarisatku (tai tuplis, eli maailman paras ja täydellisin auto) hörähtää taidokkaalla kuskilla alle sekunnin starttauksesta.

Ylläoleva teksti on kirjoitettu pilke silmäkulmassa, mutta sisältää paljon totuutta. :D
toi on totta, mun ykskurkkune kaasari lähtee käyntiin lämpimänä kun ihan nopeasti vaan käyttää avainta start asennossa, siis alle sekuntti, mahtava auto!!
Sobrealimentación es la ostia.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

dimebak kirjoitti:Siksipä se #8 enska olisi parempi tuohon Turboon niin tulis hiljaisessa vauhdissa käytettyä enemmän kakkosta josta tietenkin seuraa se, että turbossa olis vauhtia enemmän ja veto olis tasaisempaa. Tosin sitten pitäisi olla ainakin Aeron verran paukkua koneessa.
Lisää offtopiccia, Aerossa on edelleen saman verran tehoa kuin saman vuosimallin T16:sta. Ellei ole varustettu esim. redboxilla, jonka tosin saa ihan kumpaan vaan.
Vastaa Viestiin