Saab 9-5t lastutettuna vs Aero

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Nahkat

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mulla on 2.3t mallissa nahkat :lol:
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nahkat

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

j.suuronen kirjoitti:Mulla on 2.3t mallissa nahkat :lol:
eli ei muutakuin helmat, turbo,jarrut ja alusta niin sulla on kuin Aero :wink: :D

itsellä nuo omassa 2.3t:ssä jo on 8) (ilman nahkoja :cry: )
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Nahkat

Viesti Kirjoittaja tami »

Frostgrey kirjoitti:eli ei muutakuin helmat, turbo,jarrut ja alusta niin sulla on kuin Aero :wink: :D

itsellä nuo omassa 2.3t:ssä jo on 8) (ilman nahkoja :cry: )
Ja täällä nuo kaikki vasta hakusessa. Nahkasisustaa ja noita helmoja/etuspoikkaa aika vähän vaan tarjolla missään... :cry:
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Voimansiirto

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Onko tehokkaimmissa ja heikoimmissa turbo 9-5 Saabeissa sama voimansiirto. Olen kuullut huhuja että on.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Vuoso malli 98.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Tarkoitan vm-98.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä se sama on :!:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuoso malli 98.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

9-5T kirjoitti:
j.suuronen kirjoitti:Tarkoitan vm-98.
Esim. manuaaleissa 20hv teho ero, ei paljon vaadi muutoksia.
Mitä tarkoitat.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuoso malli 98.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

9-5T kirjoitti:
j.suuronen kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Esim. manuaaleissa 20hv teho ero, ei paljon vaadi muutoksia.
Mitä tarkoitat.
-98 oli manuaali vaihteiston yhteyteen saatavilla vain 150hv tai 170hv joten noin pienen eron takia tuskin on eroa.
Eikö 98 ollut muka tehokkaampiakin 9-5 malleja.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Entä vm-99

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mitä eroa on vuonna 99 tulleella mallilla 98 malliin. Ainakin Autotallin arkistosta löytyi 1999-2000 malli missä oli 141kw.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Pitää paikkansa.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

No mitä eroa on vm-98 ja vm-00 saabissa. Eikö toi kori ole ainakin vielä samanlainen. Onko näissä paljoa eroa moottoreissa ja voimansiirroissa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mitä jään paitsi jos ostan halvemman käytetyn 2.3t Saabin ja laitan siihen lastun tai kun ostaisin suoraan kalliimman aeron.
Nim. 9000cst sen jo sanoi, ja toistan saman. Eli jäät Aeroa paitsi, ja tulet varmasti harmittelemaan kun et ostanut heti Aeroa. Aero on paljon enemmän kuin pelkkä lastu. :wink:

Huonoimmassa tapauksessa käy niin, että lastutat ja tuunaat aikasi (kulutat rahaa..) sitten kuitenkin vaihdat sen lopulta aitoon!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Maksaa

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Kyllä se maksaakin paljon enemmän. Tämä 2.3 pikku t oli sopiva mun lompakolle , ehkä sitten seuraava auto on AERO. On se hyvä että on mitä odottaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Se on tosiaan juuri siitä kiinni mitä haluaa ja minkä kokee tarpeelliseksi. Jos pelkkä teho kiinnostaa ja muu ei niinkään, niin lastua vain peliin! Missään Nimessä Aerottomuus ei tee 9-5:stä huonoa! Joillekkin aivan päin vastoin, esim jäykkä sport alusta ei ole tosiaankaan kaikkia varten. Mutta jos millään muotoa Aerosta haaveilee ja silti ostaa perusmallin, tietää kyllä tasan varmasti että haaveilu jatkuu ja autopörssejä luetaan autonhankinnan jälkeen hyvin pian.
Tämä on vanha juttu, eikä sillä ole mitään väliä mitä varusteita on tehtaalta saanut tilattua jne. Esim joku 96 Monte Carlo on erikoismalli, aivan sama vaikka ainoana erona ois ratti tjms. Mutta näitä juttuja ei kaikki arvosta. Ja ymmärrän täyin myös heitä. Harrastajat erikseen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin