Paras 0-100km/h veto viritetyllä Saabilla

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

f-19 kirjoitti: Yleisesti muutenkin kannattaa suhtautua aika varauksella kaikkiin käsin kellotettuihin aikoihin. Sekuntti pari heittoa ja nopeutta 15km/h liian vähän mittari- ja parallaksivirheestä johtuen niin kas, auto taittaakin 0-100kmh sen 5,27sek :D
Ja ajetaan vielä kylän suurimpaan alamäkeen myötätuulella, niin kyllä kelpaa esitellä aikoja kavereille netissä :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Omapaino: 1440kg
Kokonaispaino: 1680kg

Auto on 900T16 -90, kattoluukulla ja sähköherkuilla ilman ilmastointia ja vakkaria.

Kyllä i8 paino sen 1300kg.

EDIT: naureskeltiin just sitä kaverin kanssa, että samanlainen tonnari T16, ilmastoinnilla ja omapaino 1340kg. Tuntuu, että noi monesti olis päin perämetsää.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

f-19 kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:tsellä ainakin luki omapaino 1440kg vai onko siinä kirjoitusvirhe :?
Taisit katella kokonaispainoa, kyllä se kokonaispaino on jotain 1300kg tietämillä. Onko joku punninnut satkua oikeasti? Olisi mielenkiintoista tietää mitä tuo omakin painaa nykykunnossa.

En kyllä ihan usko tuota TeePeen alle 7sek. aikaa vain modatulla APC:lla. Yleisesti muutenkin kannattaa suhtautua aika varauksella kaikkiin käsin kellotettuihin aikoihin. Sekuntti pari heittoa ja nopeutta 15km/h liian vähän mittari- ja parallaksivirheestä johtuen niin kas, auto taittaakin 0-100kmh sen 5,27sek :D
Moottoritielle pysähdyin ja lähdin paikoiltaan kiihdyttämään. Otettiin useita lähtöjä eikä saatu kertaakaan yli 7s. aikaa 0-100km/h. Ajoin aikeisemmin nopeusnäyttöön niin sain selville mittarivirheen, ja se on otettu huomioon.
Ei tuohon käsiajanottoon kuitenkaan ihan täysin pidä luottaa mutta vertailun vuoksi kerrottakoon että BMW 328 todellakin JÄI 0-100. Saba oikeen ampaisi edelle. Ja autotalli.comin tietojen mukaan tuolla bimmerillä 0-100 taittuu 7,3s.
Tiedä sitten...tuntui kyllä kulkevan muutenkin aivan liian hyvin tehtyihin muutoksiin nähden. Mutta sama se nyt on jos ei mene alle 6 sekunnin :D
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbo16 kirjoitti:Omapaino: 1440kg
Kokonaispaino: 1680kg

Auto on 900T16 -90, kattoluukulla ja sähköherkuilla ilman ilmastointia ja vakkaria.

Kyllä i8 paino sen 1300kg.

EDIT: naureskeltiin just sitä kaverin kanssa, että samanlainen tonnari T16, ilmastoinnilla ja omapaino 1340kg. Tuntuu, että noi monesti olis päin perämetsää.
1680-1440 = 240kg. Käytännössä Saappisi on siis kolmepaikkainen, koska kyytiin ei saa ottaa kuin 3 x max. 80kg aikuista :) Tainnut käydä rekisteröintiviranomaisella pienenpieni käpy kyllä tuossa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

V.J.S kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:Omapaino: 1440kg
Kokonaispaino: 1680kg

Auto on 900T16 -90, kattoluukulla ja sähköherkuilla ilman ilmastointia ja vakkaria.

Kyllä i8 paino sen 1300kg.

EDIT: naureskeltiin just sitä kaverin kanssa, että samanlainen tonnari T16, ilmastoinnilla ja omapaino 1340kg. Tuntuu, että noi monesti olis päin perämetsää.
1680-1440 = 240kg. Käytännössä Saappisi on siis kolmepaikkainen, koska kyytiin ei saa ottaa kuin 3 x max. 80kg aikuista :) Tainnut käydä rekisteröintiviranomaisella pienenpieni käpy kyllä tuossa.
Juu, sama kävi mielessä. Meidän pirssille on ilmoitettu omamassaa 1410kg ja kokonaismassaa 1800 ja on automaatti. Varusteista ei puutu oikeastaan kuin nahkapenkit ja jalopuut.
d-sign
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 23:29
Viesti:

Viesti Kirjoittaja d-sign »

Kaksiovisessa, kasitappisessa turbossa, otteessa omapaino on 1240kg ja kokonaispaino 1615kg. Miten niin karvahattumalli... :lol: Nopassa omapaino 1110kg.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

d-sign kirjoitti:Kaksiovisessa, kasitappisessa turbossa, otteessa omapaino on 1240kg ja kokonaispaino 1615kg. Miten niin karvahattumalli... :lol: Nopassa omapaino 1110kg.
näyttää olevan 3d -83 t8 myös samat...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

900c -88 5d 1180/1640kg ilman mitään varusteita
900 T16 Aero -89 3d 1300/1760kg muut herkut löytyy paitsi ilmastointi
900 i16 -89 5d 1240/1720kg keskuslukko, ei paljon muuta..

Kokonaismassan erot on mielenkiintoinen juttu..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Oma ehdotus olis kuuppa,isolohkolla,turbolla,säädettävällä moottorinohjauksella ja leveillä kumeilla.Eipä tarvii ku 200hp ja varmaan lentää??? Hinta pysyy varmana alle 9-5 ja 9-3.Siis jos tarkoituksena vaan vedellä 0-100 jatkuvasti :lol:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mawerick kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Totta. OG900 tai 99 taittanee 0-100 parhaiten. :!:
Pitää vaan osata lähettää, se ulosjoustovara kun ei ole kummoinen. Lievää ravistusta saattaa esiintyä :lol:
No joo. Sitä ulosjoustoahan pitää pyrkiäkki välttämään ja hyppimiset poistuu kunnon tuennoilla moottorissa ja jousituksessa. ;)

Mulla on ollu OGitten painot rekisteriotteessa 1280(varusteltu t16) ja 1180(karvalakki t8).
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin