Kansiremontti(ko?)
Kansiremontti(ko?)
2.3t 1998 venttiilit pitää ääntä 2-3000 kiekan välissä usein hetken. Vetää nätisti enkä ole kuullut muita ylimääräisiä ääniä.
Joskus harvoin pieni siniharmaa pöllähdys kun käynnistää.
Öljynkulutus hyvin pientä eli vaihtovälillä ei tarvitse lisätä (max. 10tkm).
Imuläppäkotelo ja putket on puhtaat.
Eli mikä olisi valistunut arvaus syystä ja remontista?
Venttiilivarsien kumit, venttiilit, huohotusjärjestelmä, öljypumppu...
Onkos kukaan teettänyt kansiremppaa ja mitä kustansi?
Joskus harvoin pieni siniharmaa pöllähdys kun käynnistää.
Öljynkulutus hyvin pientä eli vaihtovälillä ei tarvitse lisätä (max. 10tkm).
Imuläppäkotelo ja putket on puhtaat.
Eli mikä olisi valistunut arvaus syystä ja remontista?
Venttiilivarsien kumit, venttiilit, huohotusjärjestelmä, öljypumppu...
Onkos kukaan teettänyt kansiremppaa ja mitä kustansi?
9-3 SC 1.8t -06
Mitenkä katkennut venttiilinjousi oireilee, ja voiko kyseinen ääni kuulua vain lämpöisenä ja kierrosalueella 800-1200rpm?mattiruu kirjoitti:Jos ääni kuuluu oikeasti venttiileistä (napsuttava ääni, ei rahiseva) niin sitten voisi arvata semmoista kuin venttiilinpaininta (vuotaa niin paljon tai ei saa öljyä tarpeeksi jolloin venttiilin välys ei pysy kurissa) tai ehkä jousta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
kyllä jos ventttillinjousi antautuu niin sen kyllä kuulee kone ei pelaa kyllä ollenkaan. jos kone ääntää 800 -1200 rpm välillä niin mielestäni ääni tulee alakerran laakereista jos apalaitteet on kunnossa joskus vesipumppu tai laturi pitää omituista ääntä. Omaa kokemusta on b 202 turbon koneesta kuului outoä ääntä noin 1000 kieppeillä ja ääni paljastui jakopään laaharista josta oli kumi/muovipinta irti
Joo siis ehdottomasti napsuttava/nakuttava ääni, ei rahinaa.mattiruu kirjoitti:Jos ääni kuuluu oikeasti venttiileistä (napsuttava ääni, ei rahiseva) niin sitten voisi arvata semmoista kuin venttiilinpaininta (vuotaa niin paljon tai ei saa öljyä tarpeeksi jolloin venttiilin välys ei pysy kurissa) tai ehkä jousta.
9-3 SC 1.8t -06
Ääni pitäisi sitten paikallistaa tarkemmin. Hylsysatsin jatkovarsi käteen ja sen pää kiinni venttiilikoppaan ja toinen pää kiinni omaan korvaan (toimii kuin stetoskooppi). Jos naputus kuuluu jakopään kohdalta => jakopää ja jos venttiilien paikkeilta => venttiilikoneisto. Jos ei kuulu kummastakaan, irroita läppäkotelon päällä oleva suoja (se mistä öljykorkki kurkistaa läpi) ja kuuntele kuuluuko naputus koneen siltä puolelta (erityisesti vaihteiston puoleisesta päästä). Jos kuuluu, voi äänen lähteenä olla ruiskun suuttimet tai paineensäädin.Jorma kirjoitti: Joo siis ehdottomasti napsuttava/nakuttava ääni, ei rahinaa.
Ei se jakopää ihan hiljainen ole mutta on niitä meluisampiakin kuultu.
Mutta mutta...
Auto ei lähtenyt pari päivää sitten enää lämpöisenä käyntiin.
Vaihdoin kampiakselin asentoanturin.
Nyt on kädet ruvella mutta auto starttaa nätisti eikä nakuttele vedon alussa enää.
Onhan nyt melkein 10 astetta viileämpääkin sopivasti joten tiedä sitten tuosta. Seurataan.
Mutta mutta...
Auto ei lähtenyt pari päivää sitten enää lämpöisenä käyntiin.
Vaihdoin kampiakselin asentoanturin.
Nyt on kädet ruvella mutta auto starttaa nätisti eikä nakuttele vedon alussa enää.
Onhan nyt melkein 10 astetta viileämpääkin sopivasti joten tiedä sitten tuosta. Seurataan.
9-3 SC 1.8t -06
Sanoisin, että aika normaalia
. Aika rautanäppi saa olla, että menee hipeöimään Saabin venakoppaa heti ajon jälkeen. Kai siinä sais munat ja nakit paistettua
.
Matti


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39