ostin tälläisen aparaatin
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ostin tälläisen aparaatin
sanpet 6-function analyzer=eli mittaa kosketuskulmaa ,kierrosta ,voltti.
tottakai ilma käyttistä....
2johto musta ja punanen
potikka ja tekstit.
hi-tach=?
lo-tach=?
dwell=onko tää kosketus kulma?
hi-volts=asteikko 10-20v
lo-volts=asteikko 0-0,9v
points=?
mitä nuo tarkoittaa /suomentaisiko joku... ja jos joku omistaa/löytää suomenkielisen manuaalin tuolle olen kiitollinen. p.s. pullakahvit onnistujalle...
tottakai ilma käyttistä....
2johto musta ja punanen
potikka ja tekstit.
hi-tach=?
lo-tach=?
dwell=onko tää kosketus kulma?
hi-volts=asteikko 10-20v
lo-volts=asteikko 0-0,9v
points=?
mitä nuo tarkoittaa /suomentaisiko joku... ja jos joku omistaa/löytää suomenkielisen manuaalin tuolle olen kiitollinen. p.s. pullakahvit onnistujalle...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ostin tälläisen aparaatin
Potikka on varmaankin kalibrointi, eli nollan asetus.nalleolut kirjoitti:sanpet 6-function analyzer=eli mittaa kosketuskulmaa ,kierrosta ,voltti.
tottakai ilma käyttistä....
2johto musta ja punanen
potikka ja tekstit.
hi-tach=korkea kierrosluku
lo-tach=matala kierrosluku
dwell=onko tää kosketus kulma? on
hi-volts=asteikko 10-20v
lo-volts=asteikko 0-0,9v
points=kärjet?
mitä nuo tarkoittaa /suomentaisiko joku... ja jos joku omistaa/löytää suomenkielisen manuaalin tuolle olen kiitollinen. p.s. pullakahvit onnistujalle...
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ostin tälläisen aparaatin
potikalla säädetään mitä mitataan . sen yläpuolella on pieni ruuvi josta saa kaliproitua tuon. mitä nuo matala ja korkea kierrosluku tarkoittaa?Juho80 kirjoitti:Potikka on varmaankin kalibrointi, eli nollan asetus.nalleolut kirjoitti:sanpet 6-function analyzer=eli mittaa kosketuskulmaa ,kierrosta ,voltti.
tottakai ilma käyttistä....
2johto musta ja punanen
potikka ja tekstit.
hi-tach=korkea kierrosluku
lo-tach=matala kierrosluku
dwell=onko tää kosketus kulma? on
hi-volts=asteikko 10-20v
lo-volts=asteikko 0-0,9v
points=kärjet?
mitä nuo tarkoittaa /suomentaisiko joku... ja jos joku omistaa/löytää suomenkielisen manuaalin tuolle olen kiitollinen. p.s. pullakahvit onnistujalle...
ja mitähä tuo points =jos kärjet niin mitä sillä mitataan?
hämärä laitos,mutta oli niin halpa että kannatti ostaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Se kosketuskulmamittari on muuten aivan ehdoton peli, jos kärkiväliä pystyy säätämään moottorin käydessä. Valitettavasti Boschin jakajissa tätä mahdollisuutta ei taida olla mutta ainakin joistain Lucasin, Marellin ja Hitachin jakajista tämä ominaisuus löytyy.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Toki onnistuu, käytännössä ihan riittävällä tarkkuudella.
Jos homman haluaa tehdä ns. viimeisen päälle, käynnissä säätäminen on kuitenkin se paras vaihtoehto, sillä silloin säädössä on mukana etenkin kuluneessa jakajassa kaikki välykset ihan toisella mallilla, kuin esim pelkän startin voimalla moottoria pyörittämällä. Tämä on myös nopein tapa kun jakajaa ei tarvitse aukoa joka säätöä varten.
Jos homman haluaa tehdä ns. viimeisen päälle, käynnissä säätäminen on kuitenkin se paras vaihtoehto, sillä silloin säädössä on mukana etenkin kuluneessa jakajassa kaikki välykset ihan toisella mallilla, kuin esim pelkän startin voimalla moottoria pyörittämällä. Tämä on myös nopein tapa kun jakajaa ei tarvitse aukoa joka säätöä varten.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Käyttöohje ei ainakaan heti sattunut silmiin.nalleolut kirjoitti:heh olis kiva tietää että mihin noi 2 piuhaa tyrkkää missäkin asennossa!
esim:kosketusk kulmaa ku mittaa niin toinen maihin ja toinen ?
voltti ny o ihan päivän selvää
Kytkentä on käytännössä aina niin, että musta johto kiinni maadoitukseen, ja punainen virranjakajan ja puolan väliseen johtoon.
Kierrosluku ja kosketuskulma mitataan moottorin käydessä.
Huomaa eri asteikot 4 ja 6 syl. moottoreille.
Oikea kosketuskulma taitaa 4-syl moottorilla sellaiset 40 - 50 % vähän jakajan nokkapyörän profiilista riippuen.
(Kärkiväli pienenee -> kosketuskulma kasvaa)
Kärkien kunto moottori sammutettuna, kärjet kiinni ja virta päällä.
Mittari näyttää kärkien jännitehäviön sillä "Good-Bad" asteikolla.
Jännitteitä mittaillessa kytkentä lienee selvä?
Mittarin neulan saa asetettua asteikon nollakohtaan sillä pienellä ruuvilla siinä neulan tyvessä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21