ostin tälläisen aparaatin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

ostin tälläisen aparaatin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sanpet 6-function analyzer=eli mittaa kosketuskulmaa ,kierrosta ,voltti.
tottakai ilma käyttistä....
2johto musta ja punanen
potikka ja tekstit.
hi-tach=?
lo-tach=?
dwell=onko tää kosketus kulma?
hi-volts=asteikko 10-20v
lo-volts=asteikko 0-0,9v
points=?

mitä nuo tarkoittaa /suomentaisiko joku... ja jos joku omistaa/löytää suomenkielisen manuaalin tuolle olen kiitollinen. p.s. pullakahvit onnistujalle...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: ostin tälläisen aparaatin

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

nalleolut kirjoitti:sanpet 6-function analyzer=eli mittaa kosketuskulmaa ,kierrosta ,voltti.
tottakai ilma käyttistä....
2johto musta ja punanen
potikka ja tekstit.
hi-tach=korkea kierrosluku
lo-tach=matala kierrosluku
dwell=onko tää kosketus kulma? on
hi-volts=asteikko 10-20v
lo-volts=asteikko 0-0,9v
points=kärjet?

mitä nuo tarkoittaa /suomentaisiko joku... ja jos joku omistaa/löytää suomenkielisen manuaalin tuolle olen kiitollinen. p.s. pullakahvit onnistujalle...
Potikka on varmaankin kalibrointi, eli nollan asetus.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ostin tälläisen aparaatin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Juho80 kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:sanpet 6-function analyzer=eli mittaa kosketuskulmaa ,kierrosta ,voltti.
tottakai ilma käyttistä....
2johto musta ja punanen
potikka ja tekstit.
hi-tach=korkea kierrosluku
lo-tach=matala kierrosluku
dwell=onko tää kosketus kulma? on
hi-volts=asteikko 10-20v
lo-volts=asteikko 0-0,9v
points=kärjet?

mitä nuo tarkoittaa /suomentaisiko joku... ja jos joku omistaa/löytää suomenkielisen manuaalin tuolle olen kiitollinen. p.s. pullakahvit onnistujalle...
Potikka on varmaankin kalibrointi, eli nollan asetus.
potikalla säädetään mitä mitataan . sen yläpuolella on pieni ruuvi josta saa kaliproitua tuon. mitä nuo matala ja korkea kierrosluku tarkoittaa?
ja mitähä tuo points =jos kärjet niin mitä sillä mitataan?
hämärä laitos,mutta oli niin halpa että kannatti ostaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

matala kierrosluku on jonku 100-2000 varmaanki, eli tyhjäkäynnille ja korkea sitten riittänee 7000 asti, muttei niin tarkka.
Mulla on equusin samanoloinen mittari, mutta on hallilla niin en ohjeita tähän hätään saa käsiini.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oolright.. joskus jos tarttuu ohje kouraan niin laita vaik yv:nä suurinpiirtein... ja korkea kierrosluku yltää 9000.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

"Points" asennossa mitataan katkojan kärken ylimenovastus. Ts kärkien kuntoa.

Katson onko minulla vielä kayttöohje tallessa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh olis kiva tietää että mihin noi 2 piuhaa tyrkkää missäkin asennossa!
esim:kosketusk kulmaa ku mittaa niin toinen maihin ja toinen ?
voltti ny o ihan päivän selvää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Se kosketuskulmamittari on muuten aivan ehdoton peli, jos kärkiväliä pystyy säätämään moottorin käydessä. Valitettavasti Boschin jakajissa tätä mahdollisuutta ei taida olla mutta ainakin joistain Lucasin, Marellin ja Hitachin jakajista tämä ominaisuus löytyy.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö kosketuskulman/kärkien säätö onnistu ihan ilman koneen käymistäkin?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Toki onnistuu, käytännössä ihan riittävällä tarkkuudella.

Jos homman haluaa tehdä ns. viimeisen päälle, käynnissä säätäminen on kuitenkin se paras vaihtoehto, sillä silloin säädössä on mukana etenkin kuluneessa jakajassa kaikki välykset ihan toisella mallilla, kuin esim pelkän startin voimalla moottoria pyörittämällä. Tämä on myös nopein tapa kun jakajaa ei tarvitse aukoa joka säätöä varten.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

nalleolut kirjoitti:heh olis kiva tietää että mihin noi 2 piuhaa tyrkkää missäkin asennossa!
esim:kosketusk kulmaa ku mittaa niin toinen maihin ja toinen ?
voltti ny o ihan päivän selvää
Käyttöohje ei ainakaan heti sattunut silmiin.

Kytkentä on käytännössä aina niin, että musta johto kiinni maadoitukseen, ja punainen virranjakajan ja puolan väliseen johtoon.

Kierrosluku ja kosketuskulma mitataan moottorin käydessä.
Huomaa eri asteikot 4 ja 6 syl. moottoreille.
Oikea kosketuskulma taitaa 4-syl moottorilla sellaiset 40 - 50 % vähän jakajan nokkapyörän profiilista riippuen.
(Kärkiväli pienenee -> kosketuskulma kasvaa)

Kärkien kunto moottori sammutettuna, kärjet kiinni ja virta päällä.
Mittari näyttää kärkien jännitehäviön sillä "Good-Bad" asteikolla.

Jännitteitä mittaillessa kytkentä lienee selvä?
Mittarin neulan saa asetettua asteikon nollakohtaan sillä pienellä ruuvilla siinä neulan tyvessä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

helpottaa:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin