Eihän täsä hätää... oma kansi toistaseksi yhdessä palassa.
Aero saapui pihaan...onnellisen omistajan tyhmiä kysymyksiä
-
Ahtopaine
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Käytitkö Stresfläkt uudempia kannenpultteja tuon T5-kannen kiinnitykseen vai vanhoja pitkälohkon?
Eihän täsä hätää... oma kansi toistaseksi yhdessä palassa.
Eihän täsä hätää... oma kansi toistaseksi yhdessä palassa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
eikös 2.0l ole erikokoiset venat??suorsa kirjoitti:Yksi ratkaisu on laittaa 2.0 litraisen kansi. Siitä vaan avartaa imukanavat sopimaan 2.3 imusarjan kanssa yhteen. Puristukset nousee hieman jos 2.0 kannen laittaa. Kokemuksien mukaan kuitenkin auto toimii hyvin tuollakin kannella (vääntää paljon paremmin kuin ennen, nakutusongelmaa ei ole).
-
Stressfläkt
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
peinu kirjoitti:Täällä on kädet pystyssä \o/Stressfläkt kirjoitti: Tässä yksi ruotsalaisen ratkaisu ongelmaan http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=154397
Tässä oma ratkaisu http://koti.mbnet.fi/stress/Piharane/sl ... %20004.jpg
Pultit ei kuulu olla tuossa.
Lisäksi tarvit T5 imusarjan ja sitten moniurahihnan kiristäjälle pitää väsätä uus kiinnike.
Se tulee kanteen kiinni alunperin.
Mitä tulee halkeamisherkkyyteen niin olen monen muun kans todennu että niitä vaan on kummallisen paljo haljenneita kansia verrattuna myyntimäärään.
Ei kovin yleinen konetyyppi tuo B234 pitkä vm. 90-93.
Ja kuinka monesti kuulee haljenneesta T5 kannesta?
Nostakaa kädet pystyyn.
Mulla meni viime kesänä kansi myös halki pitkäkoneesta. Tilalle laitettiin toinen samanlainen, mutta ehjä.
Minkälainen palanen tuohon jakopään reunaan on laitettu? Onko pitkästä kannesta sahattu palanen, lyhkäsestä samanlainen ja sitten vaihdettu niiden paikkaa ja pultattu sekä tiivistetty sitten paikalleen?
Voisko vaihtoehtoisesti muokata jakoketjun kopan yläreunaa? En ole tekemässä operaatiota, kunhan kyselen![]()
Ensiksi plaanaus kannelle ja sitte jyrsin pois sen 3mm tuosta ketjukopan päästä jotta siihen sai tuon alumiinisen sovitepalan.
Toisinsanoen käyttämäni alumiinilevyn ainevahvuus on 3mm johtuen siitä että semmosta sattu löytymään romukopasta.
Helpoiten sen levyn muodon sai laittamalla kummatki kannentiivistemallit levyn päälle ja sitte vaan piirsi levyyn minkälainen sovitepala pitää olla.
Loput työvaiheet jätän mielikuvitukselle.
Tuossa ruottalaisen mallissa on taas 4mm ainevahvuus ja levy vielä pultattu kiinni kanteen ja plaanattu kannen kans.
Sitten jotkut on hitsannu levyn kiinni kanteen ja plaanannu.
Sitä lohkon päätylevyä voi tietenkin myös muokata mutta tuntu kätevämmältä tehä tuo tuohon kanteen joka oli valmiiks jo irti.
Oikeaa tapaa ei ole olemassa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
-
Stressfläkt
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Minä tiedä, motonetistä tilasin uudet pultit ja sillä selvä.Ahtopaine kirjoitti:Käytitkö Stresfläkt uudempia kannenpultteja tuon T5-kannen kiinnitykseen vai vanhoja pitkälohkon?
Eihän täsä hätää... oma kansi toistaseksi yhdessä palassa.
Sen muistan että uusille pulteille on uus momenttisuositus joka on alhaisempi kuin vanhemmille.
Tässä niistä juttua pikaisesti http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=74131
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Samat.Xedo kirjoitti:eikös 2.0l ole erikokoiset venat??suorsa kirjoitti:Yksi ratkaisu on laittaa 2.0 litraisen kansi. Siitä vaan avartaa imukanavat sopimaan 2.3 imusarjan kanssa yhteen. Puristukset nousee hieman jos 2.0 kannen laittaa. Kokemuksien mukaan kuitenkin auto toimii hyvin tuollakin kannella (vääntää paljon paremmin kuin ennen, nakutusongelmaa ei ole).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
kirjotetaan nyt tännekkin ettei pääse unohtumaan.Eli kansi rupee menee nippuun jo pikkuhiljaa,ollut niin paljo muuta tekemistä ettei ole kerennyt koskeakkaan saabiin.Kanteen tehtiin Venturiseetit,läpättiin venat,vaihettiin kumit ja myös portattiin.Pienillä muutoksilla saatiin kansi virtaamaan 35hv enemmän,olisi voinut ottaa enemmänkin esim,palotilat jätetettiin rauhaan.Isommat naulat ois voinnu istuttaa mutta hommaa sitte seuraavaks lyhyen kannen ja rupee siitä työstää vielä paremmin virtaavaa.
Saab 9000 Aero -93
Xedo kirjoitti:kirjotetaan nyt tännekkin ettei pääse unohtumaan.Eli kansi rupee menee nippuun jo pikkuhiljaa,ollut niin paljo muuta tekemistä ettei ole kerennyt koskeakkaan saabiin.Kanteen tehtiin Venturiseetit,läpättiin venat,vaihettiin kumit ja myös portattiin.Pienillä muutoksilla saatiin kansi virtaamaan 35hv enemmän,olisi voinut ottaa enemmänkin esim,palotilat jätetettiin rauhaan.Isommat naulat ois voinnu istuttaa mutta hommaa sitte seuraavaks lyhyen kannen ja rupee siitä työstää vielä paremmin virtaavaa.
Saab 9000 Aero -93