Eihän täsä hätää... oma kansi toistaseksi yhdessä palassa.

eikös 2.0l ole erikokoiset venat??suorsa kirjoitti:Yksi ratkaisu on laittaa 2.0 litraisen kansi. Siitä vaan avartaa imukanavat sopimaan 2.3 imusarjan kanssa yhteen. Puristukset nousee hieman jos 2.0 kannen laittaa. Kokemuksien mukaan kuitenkin auto toimii hyvin tuollakin kannella (vääntää paljon paremmin kuin ennen, nakutusongelmaa ei ole).
peinu kirjoitti:Täällä on kädet pystyssä \o/Stressfläkt kirjoitti: Tässä yksi ruotsalaisen ratkaisu ongelmaan http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=154397
Tässä oma ratkaisu http://koti.mbnet.fi/stress/Piharane/sl ... %20004.jpg
Pultit ei kuulu olla tuossa.
Lisäksi tarvit T5 imusarjan ja sitten moniurahihnan kiristäjälle pitää väsätä uus kiinnike.
Se tulee kanteen kiinni alunperin.
Mitä tulee halkeamisherkkyyteen niin olen monen muun kans todennu että niitä vaan on kummallisen paljo haljenneita kansia verrattuna myyntimäärään.
Ei kovin yleinen konetyyppi tuo B234 pitkä vm. 90-93.
Ja kuinka monesti kuulee haljenneesta T5 kannesta?
Nostakaa kädet pystyyn.
Mulla meni viime kesänä kansi myös halki pitkäkoneesta. Tilalle laitettiin toinen samanlainen, mutta ehjä.
Minkälainen palanen tuohon jakopään reunaan on laitettu? Onko pitkästä kannesta sahattu palanen, lyhkäsestä samanlainen ja sitten vaihdettu niiden paikkaa ja pultattu sekä tiivistetty sitten paikalleen?
Voisko vaihtoehtoisesti muokata jakoketjun kopan yläreunaa? En ole tekemässä operaatiota, kunhan kyselen![]()
Minä tiedä, motonetistä tilasin uudet pultit ja sillä selvä.Ahtopaine kirjoitti:Käytitkö Stresfläkt uudempia kannenpultteja tuon T5-kannen kiinnitykseen vai vanhoja pitkälohkon?
Eihän täsä hätää... oma kansi toistaseksi yhdessä palassa.
Samat.Xedo kirjoitti:eikös 2.0l ole erikokoiset venat??suorsa kirjoitti:Yksi ratkaisu on laittaa 2.0 litraisen kansi. Siitä vaan avartaa imukanavat sopimaan 2.3 imusarjan kanssa yhteen. Puristukset nousee hieman jos 2.0 kannen laittaa. Kokemuksien mukaan kuitenkin auto toimii hyvin tuollakin kannella (vääntää paljon paremmin kuin ennen, nakutusongelmaa ei ole).
Xedo kirjoitti:kirjotetaan nyt tännekkin ettei pääse unohtumaan.Eli kansi rupee menee nippuun jo pikkuhiljaa,ollut niin paljo muuta tekemistä ettei ole kerennyt koskeakkaan saabiin.Kanteen tehtiin Venturiseetit,läpättiin venat,vaihettiin kumit ja myös portattiin.Pienillä muutoksilla saatiin kansi virtaamaan 35hv enemmän,olisi voinut ottaa enemmänkin esim,palotilat jätetettiin rauhaan.Isommat naulat ois voinnu istuttaa mutta hommaa sitte seuraavaks lyhyen kannen ja rupee siitä työstää vielä paremmin virtaavaa.