Aero saapui pihaan...onnellisen omistajan tyhmiä kysymyksiä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Käytitkö Stresfläkt uudempia kannenpultteja tuon T5-kannen kiinnitykseen vai vanhoja pitkälohkon?

Eihän täsä hätää... oma kansi toistaseksi yhdessä palassa. :)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

itse käytin pitkälohkon pultteja t5 kannen asennuksessa ja veikkaan että ressi teki samoin :wink:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

suorsa kirjoitti:Yksi ratkaisu on laittaa 2.0 litraisen kansi. Siitä vaan avartaa imukanavat sopimaan 2.3 imusarjan kanssa yhteen. Puristukset nousee hieman jos 2.0 kannen laittaa. Kokemuksien mukaan kuitenkin auto toimii hyvin tuollakin kannella (vääntää paljon paremmin kuin ennen, nakutusongelmaa ei ole).
eikös 2.0l ole erikokoiset venat??
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

peinu kirjoitti:
Stressfläkt kirjoitti: Tässä yksi ruotsalaisen ratkaisu ongelmaan http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=154397
Tässä oma ratkaisu http://koti.mbnet.fi/stress/Piharane/sl ... %20004.jpg
Pultit ei kuulu olla tuossa.
Lisäksi tarvit T5 imusarjan ja sitten moniurahihnan kiristäjälle pitää väsätä uus kiinnike.
Se tulee kanteen kiinni alunperin.

Mitä tulee halkeamisherkkyyteen niin olen monen muun kans todennu että niitä vaan on kummallisen paljo haljenneita kansia verrattuna myyntimäärään.
Ei kovin yleinen konetyyppi tuo B234 pitkä vm. 90-93.
Ja kuinka monesti kuulee haljenneesta T5 kannesta?
Nostakaa kädet pystyyn.
Täällä on kädet pystyssä \o/

Mulla meni viime kesänä kansi myös halki pitkäkoneesta. Tilalle laitettiin toinen samanlainen, mutta ehjä.

Minkälainen palanen tuohon jakopään reunaan on laitettu? Onko pitkästä kannesta sahattu palanen, lyhkäsestä samanlainen ja sitten vaihdettu niiden paikkaa ja pultattu sekä tiivistetty sitten paikalleen?

Voisko vaihtoehtoisesti muokata jakoketjun kopan yläreunaa? En ole tekemässä operaatiota, kunhan kyselen :) :oops:

Ensiksi plaanaus kannelle ja sitte jyrsin pois sen 3mm tuosta ketjukopan päästä jotta siihen sai tuon alumiinisen sovitepalan.
Toisinsanoen käyttämäni alumiinilevyn ainevahvuus on 3mm johtuen siitä että semmosta sattu löytymään romukopasta.
Helpoiten sen levyn muodon sai laittamalla kummatki kannentiivistemallit levyn päälle ja sitte vaan piirsi levyyn minkälainen sovitepala pitää olla.
Loput työvaiheet jätän mielikuvitukselle.
Tuossa ruottalaisen mallissa on taas 4mm ainevahvuus ja levy vielä pultattu kiinni kanteen ja plaanattu kannen kans.
Sitten jotkut on hitsannu levyn kiinni kanteen ja plaanannu.

Sitä lohkon päätylevyä voi tietenkin myös muokata mutta tuntu kätevämmältä tehä tuo tuohon kanteen joka oli valmiiks jo irti.
Oikeaa tapaa ei ole olemassa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ahtopaine kirjoitti:Käytitkö Stresfläkt uudempia kannenpultteja tuon T5-kannen kiinnitykseen vai vanhoja pitkälohkon?

Eihän täsä hätää... oma kansi toistaseksi yhdessä palassa. :)
Minä tiedä, motonetistä tilasin uudet pultit ja sillä selvä.
Sen muistan että uusille pulteille on uus momenttisuositus joka on alhaisempi kuin vanhemmille.
Tässä niistä juttua pikaisesti http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=74131
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Xedo kirjoitti:
suorsa kirjoitti:Yksi ratkaisu on laittaa 2.0 litraisen kansi. Siitä vaan avartaa imukanavat sopimaan 2.3 imusarjan kanssa yhteen. Puristukset nousee hieman jos 2.0 kannen laittaa. Kokemuksien mukaan kuitenkin auto toimii hyvin tuollakin kannella (vääntää paljon paremmin kuin ennen, nakutusongelmaa ei ole).
eikös 2.0l ole erikokoiset venat??
Samat.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

kirjotetaan nyt tännekkin ettei pääse unohtumaan.Eli kansi rupee menee nippuun jo pikkuhiljaa,ollut niin paljo muuta tekemistä ettei ole kerennyt koskeakkaan saabiin.Kanteen tehtiin Venturiseetit,läpättiin venat,vaihettiin kumit ja myös portattiin.Pienillä muutoksilla saatiin kansi virtaamaan 35hv enemmän,olisi voinut ottaa enemmänkin esim,palotilat jätetettiin rauhaan.Isommat naulat ois voinnu istuttaa mutta hommaa sitte seuraavaks lyhyen kannen ja rupee siitä työstää vielä paremmin virtaavaa.
Saab 9000 Aero -93
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

Xedo kirjoitti:kirjotetaan nyt tännekkin ettei pääse unohtumaan.Eli kansi rupee menee nippuun jo pikkuhiljaa,ollut niin paljo muuta tekemistä ettei ole kerennyt koskeakkaan saabiin.Kanteen tehtiin Venturiseetit,läpättiin venat,vaihettiin kumit ja myös portattiin.Pienillä muutoksilla saatiin kansi virtaamaan 35hv enemmän,olisi voinut ottaa enemmänkin esim,palotilat jätetettiin rauhaan.Isommat naulat ois voinnu istuttaa mutta hommaa sitte seuraavaks lyhyen kannen ja rupee siitä työstää vielä paremmin virtaavaa.
Saab 9000 Aero -93
Vastaa Viestiin