Mitä auto kestää
Mitä auto kestää
Alkoi jo kiinnostaa, että mitä vikoja milläkin kilometrimäärällä on tullut esille Saab 9-3 2,0t 5D:hen?
Omassani vm.2002 on vikoja ollut seuraavasti:
- bybass venttiili n.65000 km
- termostaatti n.70000 km
nyt autossa n.87000km, eikä muita vikoja ole ilmennyt
Omassani vm.2002 on vikoja ollut seuraavasti:
- bybass venttiili n.65000 km
- termostaatti n.70000 km
nyt autossa n.87000km, eikä muita vikoja ole ilmennyt
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
125tkm turbo ja huohotin (tiedä nyt kummassa se vika oli). Ja ainakaan Laakkosen huoltohistorian mukaan ei ole tehty muuta ylämääräistä kuin korjattu öljyvuodot n80tkm kohdalla(iso tai ainakin kallis remontti) edellisen omistajan toimesta.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Kaasari"
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
- Paikkakunta: Espoo
vm 2000:
- Noin 30 tkm, jäähdytinnesteen vuoto, joku stefa lämppärin sisääntulossa tai jotain. Vaihdettiin takuutyönä.
- Noin 65 tkm, termostaattijumi, talvella tuli niin kylmä että oli pakko vaihdattaa huollon yhteydessä.
- Noin 85 tkm, sähköinen antenni ja ajovalojen pesurit, en ole korjannut.
- Noin 95 tkm, käsijarrulle kävi jotain, ei ota kunnolla.
Ei ole kovinkaan paha lista verrattuna muihin autoihin joita olen omistanut
- Noin 30 tkm, jäähdytinnesteen vuoto, joku stefa lämppärin sisääntulossa tai jotain. Vaihdettiin takuutyönä.
- Noin 65 tkm, termostaattijumi, talvella tuli niin kylmä että oli pakko vaihdattaa huollon yhteydessä.
- Noin 85 tkm, sähköinen antenni ja ajovalojen pesurit, en ole korjannut.
- Noin 95 tkm, käsijarrulle kävi jotain, ei ota kunnolla.
Ei ole kovinkaan paha lista verrattuna muihin autoihin joita olen omistanut
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
213 000 km takana:
- jarrulevyt
- ilmamassamittari
- DI-Kasetti
EDIT: vaihteiston synkat 130 000km kohdalla
normihuollot
- jarrulevyt
- ilmamassamittari
- DI-Kasetti
EDIT: vaihteiston synkat 130 000km kohdalla
normihuollot
Viimeksi muokannut potkuhousu, Pe Elo 25, 2006 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Vakio93t sport kirjoitti:- 100 tkm vaihteisto
- 135 tkm moottori
- 3 ahdinta
+ paljon muuta




Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kaikkea jänskää.
Ei tietoa edellisen omistajan 0-90tkm murheista.
90tkm 5-vaihde remonttia
107tkm huohotusjärjestelmän päivitystä, savuttaa
121tkm peruutusvalokytkin
125tkm Vesipumpun ja pakoputken väliosan vaihto
129tkm Turbon vaihto
140tkm termostaatin vaihto
145tkm Moottorin lämpöanturin vaihto
Ei tietoa edellisen omistajan 0-90tkm murheista.
90tkm 5-vaihde remonttia
107tkm huohotusjärjestelmän päivitystä, savuttaa
121tkm peruutusvalokytkin
125tkm Vesipumpun ja pakoputken väliosan vaihto
129tkm Turbon vaihto
140tkm termostaatin vaihto
145tkm Moottorin lämpöanturin vaihto
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Omani 9-3SE TA, ostaessa 50tkm mittarissa:
määräaikaishuoltojen lisäksi:
- n. 60tkm nurkilla vaihdoin Bypassin, koska -84 aerosta oli bypassi rikki ja 9-3:ssa oli sopiva varaosa
Eli 9-3 sai uuden syksyllä kun otin ajoon.
- Jossain vaiheessa sähköantenni lopetti yhteistyön (piiska jumissa)
- Lampunpesimet jumissa, moottorit puhdistin itse. Taas toimii.
- Valorele, juotokset murtuneet. Korjasin itse.
- Takasiipi vaihdettu, sämän seurauksena myös luukun kaasujouset vaihtui.
- 110 huollon yhteydessä etujarrupalat vaihdettiin.
- n.120tkm vas. etusumuvalosta lasi rikki ja puskurissa paha naarmu...
- n.120tkm pakokutki vaihdettu katista taaksepäin. viimeinen vaimennin oli melko huono.
- CID2 rempattu muutamaan otteeseen...
Lisäksi tietty vakio->Viggen-Look muutoksiin tarvittavat osat vaihdettu.
määräaikaishuoltojen lisäksi:
- n. 60tkm nurkilla vaihdoin Bypassin, koska -84 aerosta oli bypassi rikki ja 9-3:ssa oli sopiva varaosa

- Jossain vaiheessa sähköantenni lopetti yhteistyön (piiska jumissa)
- Lampunpesimet jumissa, moottorit puhdistin itse. Taas toimii.
- Valorele, juotokset murtuneet. Korjasin itse.
- Takasiipi vaihdettu, sämän seurauksena myös luukun kaasujouset vaihtui.
- 110 huollon yhteydessä etujarrupalat vaihdettiin.
- n.120tkm vas. etusumuvalosta lasi rikki ja puskurissa paha naarmu...
- n.120tkm pakokutki vaihdettu katista taaksepäin. viimeinen vaimennin oli melko huono.
- CID2 rempattu muutamaan otteeseen...
Lisäksi tietty vakio->Viggen-Look muutoksiin tarvittavat osat vaihdettu.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Remppaa
70000 DI- kassu, ei oireillu mitenkään, mut huollon yhteydes pyynnöstä vaihtoivat.
77000 Kohalla meni turbo, samalla tsekattiin kansi.
78000 ByBass
77000 Kohalla meni turbo, samalla tsekattiin kansi.
78000 ByBass
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Omassa ei ole tainnut olla muuta kuin normihuollot koko auton iän, kun tunnen entisen omistajan varsin hyvin ja täten auton käyttöhistorian.
Erikoisempana huoltona voisi tehdä alustan päivitystä ja Maptun, mutta muuta kummempaa ei ole ollut.
Erikoisempana huoltona voisi tehdä alustan päivitystä ja Maptun, mutta muuta kummempaa ei ole ollut.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mulla ajettu 158tkm
-vaihdettu takajarrulevyt ja palat, eteenkin voisi alkaa miettimään vaikka pitää kyllä hyvin. (jarrunesteet on vaihdettu ja palat eteen)
- Pissapojan takaiskuventtiili kahdesti.
- Oikean etulampun pyyhin vaatii remppaa.
- DI-kasetti vaihdettu kerran.
- SID vaihdettu.
- Pakoputken keskiosa.
- Joillakin unohtui mainita tuo vaihdelaatikon puoleinen vasemman vetarin holkki, mikä myös itselläni on vaihdettu.
kaikki puslat on vaihdettu sekä ohjausakselin tuki kuten myös moottorin ohjausyksikkö...mutta nehän eivät olleetkaaan rikki
-vaihdettu takajarrulevyt ja palat, eteenkin voisi alkaa miettimään vaikka pitää kyllä hyvin. (jarrunesteet on vaihdettu ja palat eteen)
- Pissapojan takaiskuventtiili kahdesti.
- Oikean etulampun pyyhin vaatii remppaa.
- DI-kasetti vaihdettu kerran.
- SID vaihdettu.
- Pakoputken keskiosa.
- Joillakin unohtui mainita tuo vaihdelaatikon puoleinen vasemman vetarin holkki, mikä myös itselläni on vaihdettu.
kaikki puslat on vaihdettu sekä ohjausakselin tuki kuten myös moottorin ohjausyksikkö...mutta nehän eivät olleetkaaan rikki

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11