Mitä auto kestää

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Mitä auto kestää

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Alkoi jo kiinnostaa, että mitä vikoja milläkin kilometrimäärällä on tullut esille Saab 9-3 2,0t 5D:hen?

Omassani vm.2002 on vikoja ollut seuraavasti:
- bybass venttiili n.65000 km
- termostaatti n.70000 km

nyt autossa n.87000km, eikä muita vikoja ole ilmennyt
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

125tkm turbo ja huohotin (tiedä nyt kummassa se vika oli). Ja ainakaan Laakkosen huoltohistorian mukaan ei ole tehty muuta ylämääräistä kuin korjattu öljyvuodot n80tkm kohdalla(iso tai ainakin kallis remontti) edellisen omistajan toimesta.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

253tkm polttoaineen paluuletkut suuttimille 2e

283tkm MAF-anturi 66e

Niinno, tää on diesel :D
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
t0.2 3-9 baaS
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja t0.2 3-9 baaS »

vm 2000:

- Noin 30 tkm, jäähdytinnesteen vuoto, joku stefa lämppärin sisääntulossa tai jotain. Vaihdettiin takuutyönä.

- Noin 65 tkm, termostaattijumi, talvella tuli niin kylmä että oli pakko vaihdattaa huollon yhteydessä.

- Noin 85 tkm, sähköinen antenni ja ajovalojen pesurit, en ole korjannut.

- Noin 95 tkm, käsijarrulle kävi jotain, ei ota kunnolla.

Ei ole kovinkaan paha lista verrattuna muihin autoihin joita olen omistanut
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

213 000 km takana:
- jarrulevyt
- ilmamassamittari
- DI-Kasetti

EDIT: vaihteiston synkat 130 000km kohdalla

normihuollot
Viimeksi muokannut potkuhousu, Pe Elo 25, 2006 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

- 100 tkm vaihteisto
- 135 tkm moottori
- 3 ahdinta

+ paljon muuta :P
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

93t sport kirjoitti:- 100 tkm vaihteisto
- 135 tkm moottori
- 3 ahdinta

+ paljon muuta :P
Vakio :?: :?: :?: Jos ei niin muakin alkaa huolestuttaa :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Psychocowboy kirjoitti:
93t sport kirjoitti:- 100 tkm vaihteisto
- 135 tkm moottori
- 3 ahdinta

+ paljon muuta :P
Vakio :?: :?: :?: Jos ei niin muakin alkaa huolestuttaa :wink:
Kaikella on hintansa ;)
No, kohta porsinee seuraava loota, ulisee jo jonni verran :roll:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Trimmattuna kestää vähemmän, vaihteisto pitäisi kestää ainakin 300tkm normiajossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

No juu, mä oon ranettannu joka paikkaa niinkuin vaan voi ja kerkiää että ei mun juttujen takia tarvi autoa tuomita :)
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Kaikkea jänskää.

Ei tietoa edellisen omistajan 0-90tkm murheista.
90tkm 5-vaihde remonttia
107tkm huohotusjärjestelmän päivitystä, savuttaa
121tkm peruutusvalokytkin
125tkm Vesipumpun ja pakoputken väliosan vaihto
129tkm Turbon vaihto
140tkm termostaatin vaihto
145tkm Moottorin lämpöanturin vaihto
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Omani 9-3SE TA, ostaessa 50tkm mittarissa:

määräaikaishuoltojen lisäksi:
- n. 60tkm nurkilla vaihdoin Bypassin, koska -84 aerosta oli bypassi rikki ja 9-3:ssa oli sopiva varaosa :oops: Eli 9-3 sai uuden syksyllä kun otin ajoon.
- Jossain vaiheessa sähköantenni lopetti yhteistyön (piiska jumissa)
- Lampunpesimet jumissa, moottorit puhdistin itse. Taas toimii.
- Valorele, juotokset murtuneet. Korjasin itse.
- Takasiipi vaihdettu, sämän seurauksena myös luukun kaasujouset vaihtui.
- 110 huollon yhteydessä etujarrupalat vaihdettiin.
- n.120tkm vas. etusumuvalosta lasi rikki ja puskurissa paha naarmu...
- n.120tkm pakokutki vaihdettu katista taaksepäin. viimeinen vaimennin oli melko huono.
- CID2 rempattu muutamaan otteeseen...

Lisäksi tietty vakio->Viggen-Look muutoksiin tarvittavat osat vaihdettu.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Remppaa

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

70000 DI- kassu, ei oireillu mitenkään, mut huollon yhteydes pyynnöstä vaihtoivat.
77000 Kohalla meni turbo, samalla tsekattiin kansi.
78000 ByBass
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Omassa ei ole tainnut olla muuta kuin normihuollot koko auton iän, kun tunnen entisen omistajan varsin hyvin ja täten auton käyttöhistorian.

Erikoisempana huoltona voisi tehdä alustan päivitystä ja Maptun, mutta muuta kummempaa ei ole ollut. :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla ajettu 158tkm

-vaihdettu takajarrulevyt ja palat, eteenkin voisi alkaa miettimään vaikka pitää kyllä hyvin. (jarrunesteet on vaihdettu ja palat eteen)

- Pissapojan takaiskuventtiili kahdesti.
- Oikean etulampun pyyhin vaatii remppaa.
- DI-kasetti vaihdettu kerran.
- SID vaihdettu.
- Pakoputken keskiosa.
- Joillakin unohtui mainita tuo vaihdelaatikon puoleinen vasemman vetarin holkki, mikä myös itselläni on vaihdettu.

kaikki puslat on vaihdettu sekä ohjausakselin tuki kuten myös moottorin ohjausyksikkö...mutta nehän eivät olleetkaaan rikki :wink:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin