Ässän vikoihin selvitystä ja neuvoja.
Ässän vikoihin selvitystä ja neuvoja.
Elikkä alkaa toi auto olemaan ilmeisesti isompaakin remonttia vaille, tai ainakin paljon kaikkea pientä löytyy.
-Startatessa käy hetken kolmella pytyllä
-Startatessa ja välillä ajossa kuuluu jostain sellasta "lorinaa" tai sellasta
-Jäähdytinnesteet katoaa melkein samantien kun sitä sinne lisää, ei sekotu öljyn kanssa.
-Syylarin tyhjennyspropusta ei tule mitään ulos vaikka vaikka laspin paisuntasäilöön letkulla vettä, eli onko jotenki tukossa jostain?
Eli jos se kansipahvi on palanu tai kansihalki tai jotain sellasta niin se on ilmeisesti aika kova remontti koska itse ei ole aikaa eikä taitoa alkaa yhtään sitä purkamaan tai muuta.
-Startatessa käy hetken kolmella pytyllä
-Startatessa ja välillä ajossa kuuluu jostain sellasta "lorinaa" tai sellasta
-Jäähdytinnesteet katoaa melkein samantien kun sitä sinne lisää, ei sekotu öljyn kanssa.
-Syylarin tyhjennyspropusta ei tule mitään ulos vaikka vaikka laspin paisuntasäilöön letkulla vettä, eli onko jotenki tukossa jostain?
Eli jos se kansipahvi on palanu tai kansihalki tai jotain sellasta niin se on ilmeisesti aika kova remontti koska itse ei ole aikaa eikä taitoa alkaa yhtään sitä purkamaan tai muuta.
noniin... tutkiskelin vähän lisää..
purin kojelaudanalaosaa sen verran..
kyllä sielä lattiamaton alla jonkinverran kosteutta on.. en sitte tiedä..
tyhjäkäynnillä savuttaa mielestäni tavallista enemmän.
Sitä ihmettelin että kun säätää lämmön säätöä niin se vaikuttaa tyhjäkäytiin..
Ja se lorahdus kuuluu aina kun sitä säätää..
purin kojelaudanalaosaa sen verran..
kyllä sielä lattiamaton alla jonkinverran kosteutta on.. en sitte tiedä..
tyhjäkäynnillä savuttaa mielestäni tavallista enemmän.
Sitä ihmettelin että kun säätää lämmön säätöä niin se vaikuttaa tyhjäkäytiin..
Ja se lorahdus kuuluu aina kun sitä säätää..
Jos nestettä menee oikeasti paljon, niin säiliö täyteen, kone käyntiin ja lampun kanssa seuraamaan vierestä, mistä alkaa tiputtamaan. Ja apparin puolelta sisältä vaikka matto irti, niin näkee varmasti, tippuuko sinne tavaraa kennon luota. Jollei nestettä vuoda mistään, sen on pakko kadota pyttyihin.
#1970
noniin.. ilmaa tuli ainakin paljon, mutta siis jos se kansipahvi tai kansi on menny niin siis ottaako se sitten kokoajan sitä ilmaa sinne?
Sain ilmat pois ja lähin lenkille, ajossa kun lämmönsäädin on lämpösellä niin kaasutaessa sellanen suhina/lorina kuuluu siitä kojelaudan takaa.
Sitte pysähdyin ja ilmasin taas nii sieltä tuli taas reilusti ilmaa.
Sain ilmat pois ja lähin lenkille, ajossa kun lämmönsäädin on lämpösellä niin kaasutaessa sellanen suhina/lorina kuuluu siitä kojelaudan takaa.
Sitte pysähdyin ja ilmasin taas nii sieltä tuli taas reilusti ilmaa.
Laita letku ilmaruuvista paisuntasäiliöön, käännä lämmönsäädin täysille. Anna käydä kunnes termari aukee, lisää paisariin nestettä tarvittaessa. Kaasuttele välillä,että vesi kertää kunnolla. Näin saat systeemin ilmattua kunnolla. Sit ilmaruuvi ja korkki kiinni, jos järjestelmään vielä tulee ilmaa, onkin huonompi juttu.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
Tarkistappa se lämmityslaitteen kennon kunto sekä sille menevät/lähtevät letkut. Kenno voi olla osittain tai kokonaan tukossa ja vuotaakin hieman. Tästä voisi johtua lattiamaton kosteus. Ajattelin että jos neste kiertää kennon läpi heikosti voi se aiheuttaa kuulemasi lorinan, ja tämä taas yleensä aiheutuu ilmakuplista=järjestelmässä ilmaa...