Ässän vikoihin selvitystä ja neuvoja.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Ässän vikoihin selvitystä ja neuvoja.

Viesti Kirjoittaja rille »

Elikkä alkaa toi auto olemaan ilmeisesti isompaakin remonttia vaille, tai ainakin paljon kaikkea pientä löytyy.
-Startatessa käy hetken kolmella pytyllä
-Startatessa ja välillä ajossa kuuluu jostain sellasta "lorinaa" tai sellasta
-Jäähdytinnesteet katoaa melkein samantien kun sitä sinne lisää, ei sekotu öljyn kanssa.
-Syylarin tyhjennyspropusta ei tule mitään ulos vaikka vaikka laspin paisuntasäilöön letkulla vettä, eli onko jotenki tukossa jostain?

Eli jos se kansipahvi on palanu tai kansihalki tai jotain sellasta niin se on ilmeisesti aika kova remontti koska itse ei ole aikaa eikä taitoa alkaa yhtään sitä purkamaan tai muuta.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pahvi sieltä toden näköisesti on mennyt. ei ole itse paha homma, hyvin viikonlopussa selviää!

tyhjennys proppu tukossa, törki meisselillä reikään.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Eihän jäähdytinnesteet vaan valu jalkatilaan? Jos valuu, niin lämppärin kennosto rikki :roll: - kokeile onko märkää missään jalkatilan matoissa.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

noniin... tutkiskelin vähän lisää..
purin kojelaudanalaosaa sen verran..
kyllä sielä lattiamaton alla jonkinverran kosteutta on.. en sitte tiedä..
tyhjäkäynnillä savuttaa mielestäni tavallista enemmän.

Sitä ihmettelin että kun säätää lämmön säätöä niin se vaikuttaa tyhjäkäytiin..
Ja se lorahdus kuuluu aina kun sitä säätää..
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Ruuvaapa aikasi kuluksi tulpat irti ja vertaa, ovatko samansävyisiä keskenään. Mikäli joukossa on yksi tai kaksi olennaisesti muita puhtaampaa, niin voi epäillä niiden saaneen glykolipesun... Ja paljonko sitä glykolia oikein menee, miten usein joutuu lisäämään ja paljonko?
#1970
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

menee sitä nestettä todella paljon...
ja siis kylmänä paisari on aivan tyhjä, ja hetken kun kone lämpiää tyhjäkäynnilla niin paisariin tulee nestettä.
Toivotavasti se nyt olis joku muu ku kansipahvi...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ei se välttämättä ole kansipahvi, kyllä se kansikin voi olla halki :D. Itselle ei ainakaan muuta tule mieleen jos vesi vasta moottorin käydessä ilmestyy paisariin (kansi/pahvi vuotaa ja tekee painetta vesitilaan).
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Jos nestettä menee oikeasti paljon, niin säiliö täyteen, kone käyntiin ja lampun kanssa seuraamaan vierestä, mistä alkaa tiputtamaan. Ja apparin puolelta sisältä vaikka matto irti, niin näkee varmasti, tippuuko sinne tavaraa kennon luota. Jollei nestettä vuoda mistään, sen on pakko kadota pyttyihin.
#1970
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

kiitos vinkeistä. kyllä se sinne jalkatilaan taitaa vuotaa.. täytyy purkaa lisää
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ah79 kirjoitti:Jos nestettä menee oikeasti paljon, niin säiliö täyteen, kone käyntiin
Olisi varmaan hyvä päästää ilmatkin pois ilmausruuvista, niin saattaa saada täytettyä järjestelmän täyteen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

noniin.. ilmaa tuli ainakin paljon, mutta siis jos se kansipahvi tai kansi on menny niin siis ottaako se sitten kokoajan sitä ilmaa sinne?

Sain ilmat pois ja lähin lenkille, ajossa kun lämmönsäädin on lämpösellä niin kaasutaessa sellanen suhina/lorina kuuluu siitä kojelaudan takaa.
Sitte pysähdyin ja ilmasin taas nii sieltä tuli taas reilusti ilmaa.
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

Onko siinä muita vaihto ehtoja ku kansi/pahvi?
Kierroksia ku antaa niin se lorina kovenee... Ja ilma sieltä järjestelmästä ei lopu vaikka kuinka monta kertaa sen ilmaa.
Kansiremontti tulee ilmeisesti aika kalliiks?
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Laita letku ilmaruuvista paisuntasäiliöön, käännä lämmönsäädin täysille. Anna käydä kunnes termari aukee, lisää paisariin nestettä tarvittaessa. Kaasuttele välillä,että vesi kertää kunnolla. Näin saat systeemin ilmattua kunnolla. Sit ilmaruuvi ja korkki kiinni, jos järjestelmään vielä tulee ilmaa, onkin huonompi juttu.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

miten paljon sitä ilmaa sielä sitte oikein voi olla?
se on meinaa ihan älytön se suhina/lorina kun kaasuttaa.. ihan kuin se jostain ottas jotenki lisää sitä koko ajan..
Hantte
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 21:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hantte »

Tarkistappa se lämmityslaitteen kennon kunto sekä sille menevät/lähtevät letkut. Kenno voi olla osittain tai kokonaan tukossa ja vuotaakin hieman. Tästä voisi johtua lattiamaton kosteus. Ajattelin että jos neste kiertää kennon läpi heikosti voi se aiheuttaa kuulemasi lorinan, ja tämä taas yleensä aiheutuu ilmakuplista=järjestelmässä ilmaa...
Vastaa Viestiin