Kokemuksia SP:n sport jarruista?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Kokemuksia SP:n sport jarruista?

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Eli Tonnariin tarvitsisi vaihdella etujarruja. Samalla vaihtuisi kätevästi taakse myös. Olen nyt katsellut SP:n sport jarrupakettia eli uritetut levyt ja EBC:n palat

Onko kellään kokemuksia SP:n sport jarruista ihan käytössä? Saako hintaerolle vakiolevyihin verrattuna katetta vai jääkö parannus uusiin vakiolevyihin verrattuna vain kosmeettiseksi eli saa hienot urat levyihin.

Olisiko vaihtoehtoja 400€ hintaluokkaan?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei kokemusta tonnarista mutta satkussa ainakin tuntuisivat pitempään jarrut pelaavan häipymättä... tietysti on silti paloistakin varmaan kiinni kun en tiedä mitkä ennen olivat, nyt motonetin halvemmat...

itse ottaisin myös tonnarista juuri tuosta sarjasta kokemuksia kun ei tunnu piisaavan jarrut sitten yhtään!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja sitten jatko kysymystä...
likaavatko nuo palat oikeasti vanteita vähemmän?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Onkohan nuo levyt sittenkin vain vakiolevyt joihin on koneistettu urat. Siis verrattuna levyihin jotka on suunniteltu alusta lähtien uritetuiksi.

Taidan laittaa eteen brembron levyt ilman uria. Kai niilläkin pysähtyy ja arveluttaa jos levyt on uritettu jälkeenpäin. Hintaero on kuitenkin melkoinen.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Rafu kirjoitti:Onkohan nuo levyt sittenkin vain vakiolevyt joihin on koneistettu urat. Siis verrattuna levyihin jotka on suunniteltu alusta lähtien uritetuiksi.

Taidan laittaa eteen brembron levyt ilman uria. Kai niilläkin pysähtyy ja arveluttaa jos levyt on uritettu jälkeenpäin. Hintaero on kuitenkin melkoinen.
Brembon levyt ja EBC jarrut ei toimi. Vinkuu ihan saatanasti ja 2 päivässä vanteet on täynnä mustaa paskaa. Ostan seuraavaks jurid palat ja heitän noi EBC:t sinne missä pippuri kasvaa.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7691
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tässä koko tarina samasta aiheesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... f&start=30
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

No perhana. Zimmermannin sport levyistä ei taida olla pahaa sanottavaa kellään. Taidan laittaa sitten sellaiset...
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4998
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Rafu kirjoitti:No perhana. Zimmermannin sport levyistä ei taida olla pahaa sanottavaa kellään. Taidan laittaa sitten sellaiset...
Mistä zimmermaneja saa?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Rafu kirjoitti:Onkohan nuo levyt sittenkin vain vakiolevyt joihin on koneistettu urat. Siis verrattuna levyihin jotka on suunniteltu alusta lähtien uritetuiksi.

Taidan laittaa eteen brembron levyt ilman uria. Kai niilläkin pysähtyy ja arveluttaa jos levyt on uritettu jälkeenpäin. Hintaero on kuitenkin melkoinen.
Takmillissa olen urittanut useamman autoni levyjä ja moni kaverini on kanssa tehnyt samoin.

En ole huomannut MITÄÄN eroa siinä, että ollaan menty orkkislevyä jyrsimään. Joku sanoikin minulle, että karkaisut ja sunmuut päästöt menee swiduix. Kilin pallikarvat sanon mä.
On ajettu niitä levyjä lämpimiksi ja kuumiksi ja ei mitään vetelyitä ole havaittu.
Sitten on varmaan jotain idistä alkaa puhumaan karkasuista kun mennään kolmattasataa Ahveniston suolenkillä. Kuka meistä osaa mennä niin lujaa, onkin sitten toinen juttu. En mä ainakaan nelipyöräisellä.

Parikymppiä tulee hintaa/ levy uritukselle ja on muuten sitten hianot. Muistaa vielä maalata jollain rautamaalilla sen levyjarrun kekiosan, niin ei ruostu heti rumaksi. Samanväriseksi kuin jarrusatula rok rok.

-Hessu-
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Zimmermannit saa esim. Fixuksesta ilmeisesti muistakin "hyvinvarustelluista varaosaliikkeistä". Levyjen hinnoiksi sanottiin 90€/klp eteen ja 55€/kpl taakse.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:EBC uritetut ja rei'itetyt levyt ja vihreät palat joka nurkassa. Minusta tuli parannus jarruihin, joka on mielestäni lisähinnan arvoinen.
Minulla myös ja kyllä hyvät ovat! Jarrutusteho on ihan eri luokkaa kuin vakio pas*oilla. Vielä kun raaskis metallipunosletkut, niin ois piste iin päälle. Ei vingu eikä pasko palat. Panosta hyvä mies kunnon jarruihin! On nimittäin halvempaa vaihtaa kunnon jarrut kuin sitten törmäystilanteessa puol keulaa, kun jäi siitä metristä kiinni pysähtyminen. Usko minua ja lainattua, et halua kokeilla kunnon kolaria ensin...

Se on kans kumma kun porukka virittelee ja kutittelee bilikoistaan hirveitä tehoja, mutta moniko on muistanut päivittää jarruja samassa suhteessa?? Maksaahan se, mutta niin maksaa moni muukin asia elämässä (josta vois ehkä vähentää).
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Suomen nopeusrajoitusten puitteissa pärjää mainiosti ennakoivalla ajotavalla + Motonet-jarruilla 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Zimmermannit vaikuttaa hyviltä. EBC palat taitaa sotata vähemmän mutta mitkäs pitää enemmän?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Onko jollain (mahd.pidempi) kokemusta siitä , että pitääkö EBC:n kultapassivointi levyn juuressa ruosteen loitolla ? Kannattaako vetää heti kättelyssä maalit pälle?
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kiitos Mimmi,kummarran autosi juureen ,kun omani saan kulkukelpoiseksi.En huomannut ko asiaa viimeksi tarkistaa, koska jarrusatulat ( joskus ehkä vihreänä olleet ) olivat niin pahassa kunnossa.
Vastaa Viestiin