900i classicin kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
exitz
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 14:08
Paikkakunta: helsinki

900i classicin kytkin

Viesti Kirjoittaja exitz »

tervehdys,

saab 900i -93.

kun esim käynnistää auton pakki päällä, kytkinpoljin alaspainettuna, nostaa kytkimen, peruuttaa ja painaa kytkimen pohjaan, ei tapahdu irrotusta vaan auto puskee menemään. kun auton sitten pysäyttää väkisin jarrulla. käynnistää uudelleen vaihde vapaalla, antaa kierroksia ja lähtee liikkeelle kaikki pelaa taas. mistä johtunee tämä ilmiö.
kysyisin onko kellään samanlaisia kokemuksia
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Jompikumpi kytkin sylinteri..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

saat äkkiä laatikosta hampaat paskaksi tuolla tavalla kun sitten joutuu vaihteen väkisin pois ottamaan! AINA tietysti vaihde vapaalle kun käynnistetään!

luulen että sitten irrottaa jo kun painaa kytkintä toisen kerran, ensin kun sen on täysin ylös nostanut että pääsylinterin reikä aukeaa ja saa uutta nestettä. kokoileppa tuollain. yleensä kun pakilla ajettaessa hiukan luistatetaan tai ainakin pidetään kenkää polkimella eikä neste pääse kiertämään.

pää tai työsylinterissä vika.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Ilmaaminenkin voi auttaa ?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

900turbo kirjoitti:Ilmaaminenkin voi auttaa ?
Tuo ei ole mikään korjaus.Järjestelmään ei saa ilmaa jos kaikki on kunnossa.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Ainahan sitä korjataan oireita,viat tulee ja menee on kyse vaan aikajänteestä.

Eli jos korjaat esim kytkimen ,ei se sillä kuntoon tuu korjata se pitää uuvestaan enemmin tai myöhemmin.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Veikkaan pääsylinteriä. Tiivistesarjoja löytyy varmaan joka putkasta eikä
pitäis olla kallis. Itse jouduin viikko sitten tuohon c:hen remonttia
tekemään, kahdeksan euroa maksoi tivisteet ja aikaa meni alun toista
tuntia (tupakkitauotettuna). Tietysti kannattaa käyttää se kytkimen suojakoppa pois ja tarkistaa että sielä ei näy nestevuotoja ennenkö alkaa millekään. Työsylinteriä en oo koskaan korjanu mutta tässä parit vinkit
tuole pääsylinterille:

-Laske nesteet pois työsylinterin ilmausruuvista. Sopiva letkunpätkä ja
puolen litran limupullo on hyvä astia. Tällä tavala et sotke koko kone-
huonetta jarrunesteeseen seuraavasa vaiheesa.
-Irrota työsylinterille menevä metalliputki ja säiliöltä tuleva kumiputki
pääsylinteristä. Kumiputki lähtee vetämällä, siinä ei ole kiristimiä tms.
-Kömmi kuskin jalkatilaan. Irrota kytkinpoljin sylinterintangosta, siinä on
semmonen lukkoprikka/tappi-viritys. Sylinteri on kiinni rintapellisä
kahdella nylokkimutterila, pulttaat net auki ja käy kaivamasa sylinteri
pois konehuoneen puolelta. Sitte vaan purat sylinterin (varovasti, mäntä
tulee vauhila ulos dot4-terveisten kans jos tiivisteet aivan sököt ja jousi
vielä ehyt) ja vaihat tiivisteet ja jousen jos tarvii. Helppoa ko heinänteko!

Tulipa pitkä litania mutta toivottavasti auttaa kans
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

mikkoimp kirjoitti:saat äkkiä laatikosta hampaat paskaksi tuolla tavalla kun sitten joutuu vaihteen väkisin pois ottamaan! AINA tietysti vaihde vapaalle kun käynnistetään!
Hieman OT mutta kuinka moni ottaa vapaalle, itse veikkaan että suurin osa tarttaa manuaalisatkun pakki silmässä kun menee muuten starttailu "työlääksi" kun joutuu kääntään avainta, irrottaan avaimesta, vaihtaa vapaalle ja sitten vasta starttaamaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

tetammi kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:saat äkkiä laatikosta hampaat paskaksi tuolla tavalla kun sitten joutuu vaihteen väkisin pois ottamaan! AINA tietysti vaihde vapaalle kun käynnistetään!
Hieman OT mutta kuinka moni ottaa vapaalle, itse veikkaan että suurin osa tarttaa manuaalisatkun pakki silmässä kun menee muuten starttailu "työlääksi" kun joutuu kääntään avainta, irrottaan avaimesta, vaihtaa vapaalle ja sitten vasta starttaamaan.
Tota vähän ihmettelin itsekkin,mitäs tuossa sitten tapahtuu jos startataan vaihde päällä ja kytkin pohjassa?Laatikossa ei pyöri tuossa tilanteessa mikään(oletetaan että kytkin toimii) :roll:
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Itellä on aina vaihde vapaalla oli tilanne mikä hyvänsä startatessa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miulla ainaskin tuommonen kytkimen huono irroitus johtui ihan vain siitä uutena 2euron arvoisesta kytkimen poljinsylinterin sisällä olevasta katkenneesta palautusjousesta. Korjausarja taisi maksaa tiivisteineen jousen kera jotain 11euroa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin