Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

lucaf kirjoitti:hieno on! tuollaisista kuvistahan pitäisi melkein järjestää kisat!
Photoshopilla pystyy muuttamaan unelmat todeksi ainakin pään sisällä.. 8)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:"kukaan" ei ole varmaan keltsusta löytänyt vielä tätä ilmoitusta :)
Myydään: SAAB 99 EMS -79
Osasto: Autot yli 25 v ja tarvikkeet
Ilmoitusteksti: siisti, ajok., h., Vantaa
vähän salapoliisityötä tehtiin ng900aeron kanssa ja kyseessä on kardinaalinpunainen 77 vuosimallin yksilö.
Ja olikos tästä muuta mielenkiintoista kerrottavaa, vai joko kävitte hakemassa? Hinta tuntuisi olevan 1000 euroa, joten ilmeisen hyvästä yksilöstä lienee kyse... 8)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sama auto joka oli pari vuotta sitten myytävänä isompaan hintaan ja vielä kilvissä silloin. silloinhan kävin katsomassakin sitä, samanlaisella omallani :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jariha kirjoitti: Ja olikos tästä muuta mielenkiintoista kerrottavaa, vai joko kävitte hakemassa? Hinta tuntuisi olevan 1000 euroa, joten ilmeisen hyvästä yksilöstä lienee kyse... 8)
Pirautin myyjälle, Lucalle entuudestaan tuttu yksilö, oli käynyt katsomassa muutama vuosi sitten sitä, silloin oli kuulemma jo ollut pientä kukintaa havaittavissa.
Myyjä on vienyt kilvet pois, autolla on ajettu jotain alle 200tkm, mutta oli vissiin alkanut vähän ruostumaan kun omistaja oli joutunut käyttämään muutamia talvia ajossa tuota.
Ymmärtääkseni lokasuojien reunoissa ja helmoissa sanomista, hitsaustarpeesta myyjä ei tiennyt.
Auto on kuulemma ajokuntoinen, josin seissyt ilmeisesti muutaman vuoden, oli myyjän mukaan hiljattain käyttänyt sitä ja hyvin oli toiminut. Takapenkki virheetön, etupenkkien kankaissa pientä sanomista. Väri kardinaalinpunainen.
Onneksi itselläni on toinen 99-projekti niin tuolle ei ole tilaa ;)

Etupäässä kiehtoisi löytää 99 turbo (turbotettu tai alkuperäinen), sellaista sopii tarjota allekirjoittaneelle.

Edit: Luca jatkakoon/korjailkoon/lisäilköön, kun on auton kerran itse nähnytkin ;)
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

[quote="vjbremer"]Väsäsin oman unelma tupliksen tietsikalla. Tossa olisi ns. Aero/airflow 99,
moottorina siinä olisi tietty "vähän" piristetty T16, ja sisustana oxblod nahkaa.
8)



todella hyvä työtä :D
itse laittaisin takasiiven vielä isommaksi, niin että takasiiven vaakasuoraan oleva taso olis suurin piirtein takaikkunan alareunasta lähtevän viivan jatkon korkeudessa. Niin tulis todella sopusuhtainen profiili :D
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

vjbremer kirjoitti:
lucaf kirjoitti:hieno on! tuollaisista kuvistahan pitäisi melkein järjestää kisat!
Photoshopilla pystyy muuttamaan unelmat todeksi ainakin pään sisällä.. 8)
Itte oon miettinyt, mille 99 näyttäisi pystykeulaaeron palikoilla, nyt nyt tuli nähtyä, eikä tuo nyt ollenkaan hassummalta ainakaan tuossa näytä. Peräpää ehkä vähän "laimea"..
Hmm....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

mart96 kirjoitti:

todella hyvä työtä :D
itse laittaisin takasiiven vielä isommaksi, niin että takasiiven vaakasuoraan oleva taso olis suurin piirtein takaikkunan alareunasta lähtevän viivan jatkon korkeudessa. Niin tulis todella sopusuhtainen profiili :D
Joo, kokeilin ensin suuremmalla spoilerilla, sekä kulmikkaammalla takahelmalla (88- satkun airflow), mutta mielestäni se ei sopinut 99 profiiliin lainkaan. Siitä tuli jotenkin tönkön näköinen. :roll: :lol:


EDIT:
Eli noinko?
Kuva
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mertmi kirjoitti:Jos jaksaa rakentaa pellin alle uudempaa tekniikkaa, niinkuin i16, niin miksi sitten tyytymään siihen? Eihän turboon ole enää pitkämatka, kun ero tulee pienin muutoksin imupuolella ja pakopuolella pitää olla se mutka+vähän paksumpi pakoputki?

On meinaan fiilistä, kun saa naamat venähtämään 99turbolla. Tuossa Tampereella käydessä (syyskokousreissu) kyydissäni istunut serkkupoika kertoi, että viereisen kaistan Opel astrakuski ihan iämänkäkenä ilmeen perusteella, kun meidän ruma 99t jäi ensin sutimaan liikennevaloissa (liukkaat renkaat nuo First stop -renkaat) ja sitten ampaisi matkaan. :wink:
Kyllähän se varmasti olis nastaa painaa menemään ahdetulla 99:llä mutta mutta. Jotenkin on vaan päähän painunut ajatus siitä, että Anni on vapari. Sekin on tuossa takana, että ei tarvitse hommata luovutusautoksi kuin yksi josta saa kaikki tarvittavat osat, OG900i16V 3D '89 :D

Ulkonäöltään siitä tulis about alkuperäinen eli ei mitään spoilereita, vanhan mallin ovet jne. Toki tietenkin uudemmat jarrusatulat ja Simonsin pakoputki paljastavat jotain.

Tuosta satkun pakoputken sopivuudesta sen verran, että olen yksi kerta mallannut alle em. moottorin vaatimaa pakoputkea (vakio tosin) ja ainoa pieni fiksaus mitä pitää tehdä on lyhentää häntäputkea. Eli, heittää i16V-tekniikan keulalle, tekee käärmeenpesän alle asti, vetää suorana Simonsin puolisarjaan asti josta lyhentää putkea ettei putkenpää mene puskurista yli.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

vjbremer kirjoitti:Joo, kokeilin ensin suuremmalla spoilerilla, sekä kulmikkaammalla takahelmalla (88- satkun airflow), mutta mielestäni se ei sopinut 99 profiiliin lainkaan. Siitä tuli jotenkin tönkön näköinen. :roll: :lol:
Mua vaan taitaa hämätä tuo aeron takapalikka, kun se on suhteessa vähän pienempi kun esim nuo helmat, kun on toi 99 takapää lyhyempi kun satkun. Sitä kun sais jotenkin vähän "massiivisemmaksi" ihan snadisti vaan. Täähän oli vaan mun näkökulma, mut jotenkin se ei oo sopusuhteessa muuten niin näppärään korisettiin... Nii ja persus on liika korkia :wink:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

jariha kirjoitti:Vikisee niin että pahaa tekee tuo tupliksen puhallin keskiasennossa kylmänä. Onko tuohon mitään helppoa pikapika konstia olemassa, kun ei ois nyt aikaa alkaa purkamaan koko rakennelmaa?
Tämän aamun yllätys oli, että puhaltimen sulake oli palanut. Eiköhän tuo ala olla merkki siitä, että jotain tuolle pitäisi tehdä 8O

Vikinä tosin on oireena edelleen vain kylmällä koneella...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

No niin, kahden ja puolen kuukauden seurustelun jälkeen virallistin suhteemme eli kihlasin tuplikseni klubi-tarralla :lol:

Lisäksi lahjoin sen kapselisarjalla, johon on täydennystä hankittu aina ison rapakon takaa asti...

Kuva
Suuri kiitos Vanhamäen Matille avusta kapseleiden hankinnassa :!:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onhan se komia! onhan kapselit nyt varmistettu nippusiteillä kiinni? :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:onhan se komia! onhan kapselit nyt varmistettu nippusiteillä kiinni? :)
No, mitenkään erityisen komia se ei noilla kapseleilla ole (jalkkiksethan ne olla pitäisi), mutta onhan aidot ja harvinaiset Saab-kapselit nyt varsin suuri ylpeyden aihe 8). Kapselithan ovat 70-luvulta ja auto 80-luvulta, joten siitä pieni miinus.

Oli kyllä niin epätoivoista löytää täydennystä kapselisarjaan, joten nippusiteet on vähintä, mitä voin noiden pysymisen eteen tehdä. Eli nippusiteillä ne on nyt kiinni :roll:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Komea tuo Jarin 99.

Onko jarutehostintuntijoita tällä palstalla, pitäisi hakea ensi viikolla Auto-Sepältä tehostin + pääsylinteri 99:iin.. eli millä tavalla voi tutkia onko tehostimen kalvo ehjä? Omassani se on kaiketi rikki, eikä siihen saanut absoluuttista alipainetta syntymään ihmiskeuhkoilla vaan vuoti jonkin verran, pitäisikö sinne saada imemällä 100% alipaine aikaiseksi?

Oma tehostin puhisee aina jarrua painettaessa ja kone käy silloin huonosti tyhjäkäyntiä, eli aika todennäköisesti tehostajan kalvo rikki, koska tehostajan + pääsylkän liitos on tiivis (liimaa välissä).

Harmi kun noita jarrupääsylkkiä ei löydy enää uusina, olisi ehdottoman järkevää laittaa tehdasuusi tilalle eikä jotain +30 vuotta vanhaa väljää :(
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jariha kirjoitti:
lucaf kirjoitti:onhan se komia! onhan kapselit nyt varmistettu nippusiteillä kiinni? :)
No, mitenkään erityisen komia se ei noilla kapseleilla ole (jalkkiksethan ne olla pitäisi), mutta onhan aidot ja harvinaiset Saab-kapselit nyt varsin suuri ylpeyden aihe 8). Kapselithan ovat 70-luvulta ja auto 80-luvulta, joten siitä pieni miinus.

Oli kyllä niin epätoivoista löytää täydennystä kapselisarjaan, joten nippusiteet on vähintä, mitä voin noiden pysymisen eteen tehdä. Eli nippusiteillä ne on nyt kiinni :roll:
Entä jos saisit jalkkikset? Miulla olis yksi sarja hiekkapuhallettuna. Osta pois kuleksimasta. kuva1 kuva2
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin