JT:n 3 tuumainen "rosteri" DP

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

JT:n 3 tuumainen "rosteri" DP

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Hommasin tuossa käytetyn JT:n DP:n ja ajattelin siitä kunnostaa ittelleni paremmin hönkivän dp:n. Sehän on jo muutaman vuoden vanha ja ruostetta oli havaittavissa lambanmuttereiden juurissa. Tänään ajelin siitä likoja pois ja rälläköin jo pitsiksi mädäntyneen mutterin pois. Paljastuikin että rosteria on vain ensimmäiset 40 cm:ää, loppu onkin tavallista aluminoitua peltiputkea. Ei muuten mikään ihme että muttereiden vierestä putki ruostuu. Samoin alkuosan saumat olivat ensiluokkaisessa kuosissa, loppuosan vähän niin ja näin. Noh tuleehan tuostakin vielä kalu kunhan vain rakentelee. Mulle tulee olemaan siis lähes kokonaan rosteriputkisto, katin ympärillä parikymmentä senttiä peltiputkea.

Alla olevasta kuvasta näkyy hyvin mihin rosteri loppuu ja mistä pelti alkaa. Samoin näkyy rälläköity "tirkistys" luukku.

Kuva

Tässä poistettu mutteri & pitsi.

Kuva

Ei muuten ihme että Ferritan DP maksaa hitusen enemmän, taitaa olla oikeasti rosteria.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Taattua JT laatua. Tuo sinun putkesi on kaiketi sitä JT alkutuotantoa joka on vähän niin ja näin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Taattua JT laatua. Tuo sinun putkesi on kaiketi sitä JT alkutuotantoa joka on vähän niin ja näin.
Ne on kaikki ihan samaa tavaraa, oli alkupään tuotantoa tai ei.
Itsekin ostin tuon DP:n siinä uskossa, että se olisi täysrosterinen :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

kannattaa myös selvittää, että onko joku muu taho mahdollisesti ollut hitsipillin kanssa liikkeellä siinä välissä kun putki on JT:ltä lähtenyt ja päätynyt sinulle.
Tämmöinen sylttytehdas on (oli) mm. Speedparts josta minun ex-JT rööri on aluperin tullut. Ko. putkassa JT:n katittomaan DP:hen oli lisätty toinen lambdamutteri = jotain paskarautaa ja kiinnitetty race kissa paskarautalangalla tietysti.
#1730
500whp.net member
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Eihän tätä nyt tartte mitenkään selvittää, selvä juttuhan tämä on. Vanha putkihan tuo on (edullinen) ja eiköhän siitä rakentelemalla tule vallan mainio rööri. Ja jos peltiosa ajansaatossa lahoaa, tietääpä laittaa Ferritaa tilalle. Mikäs muuten oli se Lahtelainen pulju jotka myös tarjoaa rosteri DP:tä?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Juusokas kirjoitti:Eihän tätä nyt tartte mitenkään selvittää, selvä juttuhan tämä on. Vanha putkihan tuo on (edullinen) ja eiköhän siitä rakentelemalla tule vallan mainio rööri. Ja jos peltiosa ajansaatossa lahoaa, tietääpä laittaa Ferritaa tilalle. Mikäs muuten oli se Lahtelainen pulju jotka myös tarjoaa rosteri DP:tä?
http://www.a-alt-avgassystem.fi/

Voivat olla ihan hyviä tuotteita, mutta suurin piirtein samanhintaisia kuin Ferrita.

Tiedä sitten, mistä rosterista nuo Alt Avgasin ja Ferritan putket on tehty. Ainakin Ferritan halvsats oli tehty Outokummun rosterista ja DP ranskalaisesta rosterista. Aika näyttää, miten tuon Ferrita tulee kestämään. JT:n DP kesti ainakin 5 vuotta suhtkoht hyvin, mutta heidän halvsatsinsa on täyttä skeidaa...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:mutta heidän halvsatsinsa on täyttä skeidaa...
Ugh :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Alkaa olla tuo DP rojekti allelaittoa vailla. Välipäivinä tuli hitusen rosterilangalla hitsailtua, ei ole enään kurkistusaukkoa ja mutterit on vaihdettu rosterisiksi, samoin tuli saumoja parenneltua. Tuo alla oleva pätkä on omavalmiste "Jt to Ferrita" adapteri. Illalla alle ja saas nähdä kuinkas pöhisee...

Kuva

Kuva
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Ei jousto-osaa ollenkaan? 8O
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mikäs tuo "mutukka" on tuossa katin perällä päälypuolella? Kiinnike?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Tuumer kirjoitti:Ei jousto-osaa ollenkaan? 8O
On siinä jousto-osa, tulee siihen adapterin perään, kuten orkkiksessakin. Se välipala (eli tulee adapterin ja Ferritan halvsatsin väliin) on muokattu ferritan väliosasta (SA 18855).

Se mutukka on lambantulppa, en vielä kiertänyt sitä sisään.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Alla on ja hyvin tuntuu toimivan. Pikkasen piti lambatulppien kanssa tapella, kierteet oli hieman elänyt lämmössä. Tuo adapterin kulma oli tehty melko puhtaasti mutu tuntumalla ja hyvin istuu (iso helpotus). Taitaa hieman enempi pitää ääntä kuin vakio mehupilli, mukavasti murajaapi. Vaikutus ilman softan vaihtoa tuntuu aika kivasti yläpäässä, nostaa paineet nopeammin, aiempaa. Tuosta pitää vielä tarkistaa päästöt ennen kuin voi julistaa projektin onnistuneeksi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mitenkäs vaikutti vääntöön alapäässä välillä 1000-3000rpm? Muuttuko tuo "vapari osio" aivan nuhaiseksi?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

No empä voi sanoa että muutosta olisi tapahtunut, tuppaa olemaan sen verran "nuhainen" että muutokset voi toki jäädä huomaamattakin.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Tuonne alkupään viesteihin liittyen:
potkuhousu kirjoitti:Taattua JT laatua. Tuo sinun putkesi on kaiketi sitä JT alkutuotantoa joka on vähän niin ja näin.
Taitaapi itselläni olla myös tuo JT:n putki. Juuri alkuviikosta paikkasin tuota "rosteri"putkea, että ei katsastusmies pääse vikisemään. Olipa ihan mukavan ruosteinen "rosteri", ku peukalo meni läpi. :roll:
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Vastaa Viestiin