Hommasin tuossa käytetyn JT:n DP:n ja ajattelin siitä kunnostaa ittelleni paremmin hönkivän dp:n. Sehän on jo muutaman vuoden vanha ja ruostetta oli havaittavissa lambanmuttereiden juurissa. Tänään ajelin siitä likoja pois ja rälläköin jo pitsiksi mädäntyneen mutterin pois. Paljastuikin että rosteria on vain ensimmäiset 40 cm:ää, loppu onkin tavallista aluminoitua peltiputkea. Ei muuten mikään ihme että muttereiden vierestä putki ruostuu. Samoin alkuosan saumat olivat ensiluokkaisessa kuosissa, loppuosan vähän niin ja näin. Noh tuleehan tuostakin vielä kalu kunhan vain rakentelee. Mulle tulee olemaan siis lähes kokonaan rosteriputkisto, katin ympärillä parikymmentä senttiä peltiputkea.
Alla olevasta kuvasta näkyy hyvin mihin rosteri loppuu ja mistä pelti alkaa. Samoin näkyy rälläköity "tirkistys" luukku.
Tässä poistettu mutteri & pitsi.
Ei muuten ihme että Ferritan DP maksaa hitusen enemmän, taitaa olla oikeasti rosteria.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
kannattaa myös selvittää, että onko joku muu taho mahdollisesti ollut hitsipillin kanssa liikkeellä siinä välissä kun putki on JT:ltä lähtenyt ja päätynyt sinulle.
Tämmöinen sylttytehdas on (oli) mm. Speedparts josta minun ex-JT rööri on aluperin tullut. Ko. putkassa JT:n katittomaan DP:hen oli lisätty toinen lambdamutteri = jotain paskarautaa ja kiinnitetty race kissa paskarautalangalla tietysti.
Eihän tätä nyt tartte mitenkään selvittää, selvä juttuhan tämä on. Vanha putkihan tuo on (edullinen) ja eiköhän siitä rakentelemalla tule vallan mainio rööri. Ja jos peltiosa ajansaatossa lahoaa, tietääpä laittaa Ferritaa tilalle. Mikäs muuten oli se Lahtelainen pulju jotka myös tarjoaa rosteri DP:tä?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Juusokas kirjoitti:Eihän tätä nyt tartte mitenkään selvittää, selvä juttuhan tämä on. Vanha putkihan tuo on (edullinen) ja eiköhän siitä rakentelemalla tule vallan mainio rööri. Ja jos peltiosa ajansaatossa lahoaa, tietääpä laittaa Ferritaa tilalle. Mikäs muuten oli se Lahtelainen pulju jotka myös tarjoaa rosteri DP:tä?
Voivat olla ihan hyviä tuotteita, mutta suurin piirtein samanhintaisia kuin Ferrita.
Tiedä sitten, mistä rosterista nuo Alt Avgasin ja Ferritan putket on tehty. Ainakin Ferritan halvsats oli tehty Outokummun rosterista ja DP ranskalaisesta rosterista. Aika näyttää, miten tuon Ferrita tulee kestämään. JT:n DP kesti ainakin 5 vuotta suhtkoht hyvin, mutta heidän halvsatsinsa on täyttä skeidaa...
Alkaa olla tuo DP rojekti allelaittoa vailla. Välipäivinä tuli hitusen rosterilangalla hitsailtua, ei ole enään kurkistusaukkoa ja mutterit on vaihdettu rosterisiksi, samoin tuli saumoja parenneltua. Tuo alla oleva pätkä on omavalmiste "Jt to Ferrita" adapteri. Illalla alle ja saas nähdä kuinkas pöhisee...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
On siinä jousto-osa, tulee siihen adapterin perään, kuten orkkiksessakin. Se välipala (eli tulee adapterin ja Ferritan halvsatsin väliin) on muokattu ferritan väliosasta (SA 18855).
Se mutukka on lambantulppa, en vielä kiertänyt sitä sisään.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Alla on ja hyvin tuntuu toimivan. Pikkasen piti lambatulppien kanssa tapella, kierteet oli hieman elänyt lämmössä. Tuo adapterin kulma oli tehty melko puhtaasti mutu tuntumalla ja hyvin istuu (iso helpotus). Taitaa hieman enempi pitää ääntä kuin vakio mehupilli, mukavasti murajaapi. Vaikutus ilman softan vaihtoa tuntuu aika kivasti yläpäässä, nostaa paineet nopeammin, aiempaa. Tuosta pitää vielä tarkistaa päästöt ennen kuin voi julistaa projektin onnistuneeksi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Mitenkäs vaikutti vääntöön alapäässä välillä 1000-3000rpm? Muuttuko tuo "vapari osio" aivan nuhaiseksi?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
No empä voi sanoa että muutosta olisi tapahtunut, tuppaa olemaan sen verran "nuhainen" että muutokset voi toki jäädä huomaamattakin.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
potkuhousu kirjoitti:Taattua JT laatua. Tuo sinun putkesi on kaiketi sitä JT alkutuotantoa joka on vähän niin ja näin.
Taitaapi itselläni olla myös tuo JT:n putki. Juuri alkuviikosta paikkasin tuota "rosteri"putkea, että ei katsastusmies pääse vikisemään. Olipa ihan mukavan ruosteinen "rosteri", ku peukalo meni läpi.