202.sen kampurat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Aksu900 kirjoitti:No ihan ite ristiinkasausta yrittäneenä niitä 16v rattaita on kahdenlaisia.. ;)
EPC ei tunne kuin yhden vuosien -86-90 välillä. Taitaa siinä osa juonta olla muutenkin? Mulla nuo lyhyemmät kampurat on about -83-85 autoista.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

f-19 kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:No ihan ite ristiinkasausta yrittäneenä niitä 16v rattaita on kahdenlaisia.. ;)
EPC ei tunne kuin yhden vuosien -86-90 välillä. Taitaa siinä osa juonta olla muutenkin? Mulla nuo lyhyemmät kampurat on about -83-85 autoista.
mutta kampiakselia on tonnarissa kahta mallia, samat löytyy satkuista
--> sama kumpaa kampuraa käyttää!???
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Pistän vielä rautalankaa tähän liittyen:

H1 = 81-84 (startti pakosarjan alla)
H2 = 85-93, cabbe 94 (2.1 litranen on eri!)

Kaikissa H1 lohkoissa ei ole 16V hihnankiristimen kiinnitykselle koneistusta eikä turbon öljyputkille reikiä.

Jakopään alarattaita löytyy 4 erilaista:
H1 8V
H1 16V
H2 8V
H2 16V

Eskillä on kuvissa on H1 8V ja H2 16V alarattaat.

Paras vaihtoehto Eskille on ottaa kampura jostain 85-> kaasarista vaikka.
Junnulle, että uskon kovasti että 89iivarin kampura menee 91T lohkoon. Hihnapyörän kiinnityspultti on erilainen näissä vuosmalleissa, mutta käyttää sitä 89 pulttia sit.



Aksu900 kirjoitti:
Eski kirjoitti:Jep, se matalampi on 8v ja korkeampi 16v ratas.

Eski
Kuten Passi tuossa jo hienovaraisesti vihjaili niin niitä 16v alarattaitakin on korkeaa ja matalaa, sait vain käsiisi juuri sen väärän!
99T-museopeli
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

selevä, rattaita on siis myös kahta mallia t16 pannuihin
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kävin hakemassa kaverilta tonnarin (1986) kampuran, johon 16v alaratas istuu näin:

Kuva

Ainoa ero tuossa kampurassa siihen T8:n veiviin on, että tuo kiila on hieman eri paikassa, muuten on ihan saman mittainen. Onkohan hihnapyörissä jotain eroja 8V/16V?

Kuva

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Passi kirjoitti: Kaikissa H1 lohkoissa ei ole 16V hihnankiristimen kiinnitykselle koneistusta eikä turbon öljyputkille reikiä.
Miltäs tuo hihnankiristimen koneistus näyttää ja mistä löytyy? T8:n blokissa lienee nuo turbon öljyputken reijät kuitenkin on... Pitäisiköhän sittenkin remontoida se Aeron oma kone ja unohtaa tämä palapeli...

Eski
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Älä unohda. Hyvä se varakone olla ja askartelu on kivaa :).

Muutenkin tässä opittiin taas uutta.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Nimenomaan tuossa H1 eli startti pakosarjan alla lohkossa on erilainen alaratas ja myöskin erilainen hihnapyörä kuin H2 eli startti imusarjan alla koneissa.
Aki Peltola #1132
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ilmeisesti alarattaan ja hihnapyörän malli riippuu kuitenkin kampurasta, eikä lohkosta, joten jos tuohon H1-blokkiin laittaa tuon uudemman kampuran, niin myös alaratas ja hihnapyörä on oltava uudemmasta..?

Kysyin myös merkkihuollosta alarattaita ja hihnapyörää ja vain yhtä mallia on tarjolla B202:een. Hihnapyöriä on myös saatavilla tasan yhtä mallia ja hinta noin 250 euroa...

Eli jos laitan T8-lohkoon sen tonnarin kampuran ja H2-alarattaan, niin tarvitsen myös H2-hihnapyörän ja tietenkin 16v- jakopään kannen ja öljypumpun. Sama ongelma tulee todnäk vastaan, jos remontoin Aeron oman koneen, koska sekin on H1 (M84). Tietysti jos alaratas ei olisi kulunut, sen voisi jättää vaihtamatta...

Eski
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Juu tuommosta ihanuutta se on omistaa -84 t16, kokemusta on.. :?

Kiertokanget pitää sitten olla samaa paria kampiakselin kanssa, siis ei sekoiteta H1 ja H2. Tosin H2 kanget ei edes sovi H1 kampuraan. Laakerikaulan leveydessä on ero.
Aki Peltola #1132
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Aksu900 kirjoitti: Kiertokanget pitää sitten olla samaa paria kampiakselin kanssa, siis ei sekoiteta H1 ja H2. Tosin H2 kanget ei edes sovi H1 kampuraan. Laakerikaulan leveydessä on ero.
Minullahan on kanget T8:sta ja kyllä ne näyttivät siihen M86-tonnarin kampuraan sopivan... Tuolta näyttää veivin laakeri kampuran kaulalla:

Kuva

Eski
Viimeksi muokannut Eski, To Tammi 04, 2007 09:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Eski kirjoitti:
Passi kirjoitti: Kaikissa H1 lohkoissa ei ole 16V hihnankiristimen kiinnitykselle koneistusta eikä turbon öljyputkille reikiä.
Miltäs tuo hihnankiristimen koneistus näyttää ja mistä löytyy? T8:n blokissa lienee nuo turbon öljyputken reijät kuitenkin on... Pitäisiköhän sittenkin remontoida se Aeron oma kone ja unohtaa tämä palapeli...

Eski
Oikeanpuoleisen laahaimen yläkiinnitysruuvin kiinnityskohta.
99T-museopeli
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Passi kirjoitti: Oikeanpuoleisen laahaimen yläkiinnitysruuvin kiinnityskohta.
Näkyykös sitä tuosta kuvasta:

Kuva

Eski
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Eski kirjoitti:
Minullahan on kanget T8:sta ja kyllä ne näyttivät siihen M86-tonnarin kampuraan sopivan... Tuolta näyttää veivin laakeri kampuran kaulalla:

Eski
Joo noinpäin ne kyllä sopii mutta sivuttaisvälys jää kovaksi. Vähän kiistanalainen asia paljonko siittä on haittaa mutta saattaa pahimmillaan aiheuttaa kalkutusta, öljynpaineen laskemista jne.
Aki Peltola #1132
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Eski,

Kuvassa näkkyy toi oikean laahaimen yläkiinnityspultti. Ei taida olla sulla tota tai sitten kuvassasi se on täynnä kakkaa.

Kuva
99T-museopeli
Vastaa Viestiin