EPC ei tunne kuin yhden vuosien -86-90 välillä. Taitaa siinä osa juonta olla muutenkin? Mulla nuo lyhyemmät kampurat on about -83-85 autoista.Aksu900 kirjoitti:No ihan ite ristiinkasausta yrittäneenä niitä 16v rattaita on kahdenlaisia..
202.sen kampurat
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
mutta kampiakselia on tonnarissa kahta mallia, samat löytyy satkuistaf-19 kirjoitti:EPC ei tunne kuin yhden vuosien -86-90 välillä. Taitaa siinä osa juonta olla muutenkin? Mulla nuo lyhyemmät kampurat on about -83-85 autoista.Aksu900 kirjoitti:No ihan ite ristiinkasausta yrittäneenä niitä 16v rattaita on kahdenlaisia..
--> sama kumpaa kampuraa käyttää!???
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Pistän vielä rautalankaa tähän liittyen:
H1 = 81-84 (startti pakosarjan alla)
H2 = 85-93, cabbe 94 (2.1 litranen on eri!)
Kaikissa H1 lohkoissa ei ole 16V hihnankiristimen kiinnitykselle koneistusta eikä turbon öljyputkille reikiä.
Jakopään alarattaita löytyy 4 erilaista:
H1 8V
H1 16V
H2 8V
H2 16V
Eskillä on kuvissa on H1 8V ja H2 16V alarattaat.
Paras vaihtoehto Eskille on ottaa kampura jostain 85-> kaasarista vaikka.
Junnulle, että uskon kovasti että 89iivarin kampura menee 91T lohkoon. Hihnapyörän kiinnityspultti on erilainen näissä vuosmalleissa, mutta käyttää sitä 89 pulttia sit.
H1 = 81-84 (startti pakosarjan alla)
H2 = 85-93, cabbe 94 (2.1 litranen on eri!)
Kaikissa H1 lohkoissa ei ole 16V hihnankiristimen kiinnitykselle koneistusta eikä turbon öljyputkille reikiä.
Jakopään alarattaita löytyy 4 erilaista:
H1 8V
H1 16V
H2 8V
H2 16V
Eskillä on kuvissa on H1 8V ja H2 16V alarattaat.
Paras vaihtoehto Eskille on ottaa kampura jostain 85-> kaasarista vaikka.
Junnulle, että uskon kovasti että 89iivarin kampura menee 91T lohkoon. Hihnapyörän kiinnityspultti on erilainen näissä vuosmalleissa, mutta käyttää sitä 89 pulttia sit.
Aksu900 kirjoitti:Kuten Passi tuossa jo hienovaraisesti vihjaili niin niitä 16v alarattaitakin on korkeaa ja matalaa, sait vain käsiisi juuri sen väärän!Eski kirjoitti:Jep, se matalampi on 8v ja korkeampi 16v ratas.
Eski
99T-museopeli
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Miltäs tuo hihnankiristimen koneistus näyttää ja mistä löytyy? T8:n blokissa lienee nuo turbon öljyputken reijät kuitenkin on... Pitäisiköhän sittenkin remontoida se Aeron oma kone ja unohtaa tämä palapeli...Passi kirjoitti: Kaikissa H1 lohkoissa ei ole 16V hihnankiristimen kiinnitykselle koneistusta eikä turbon öljyputkille reikiä.
Eski
Ilmeisesti alarattaan ja hihnapyörän malli riippuu kuitenkin kampurasta, eikä lohkosta, joten jos tuohon H1-blokkiin laittaa tuon uudemman kampuran, niin myös alaratas ja hihnapyörä on oltava uudemmasta..?
Kysyin myös merkkihuollosta alarattaita ja hihnapyörää ja vain yhtä mallia on tarjolla B202:een. Hihnapyöriä on myös saatavilla tasan yhtä mallia ja hinta noin 250 euroa...
Eli jos laitan T8-lohkoon sen tonnarin kampuran ja H2-alarattaan, niin tarvitsen myös H2-hihnapyörän ja tietenkin 16v- jakopään kannen ja öljypumpun. Sama ongelma tulee todnäk vastaan, jos remontoin Aeron oman koneen, koska sekin on H1 (M84). Tietysti jos alaratas ei olisi kulunut, sen voisi jättää vaihtamatta...
Eski
Kysyin myös merkkihuollosta alarattaita ja hihnapyörää ja vain yhtä mallia on tarjolla B202:een. Hihnapyöriä on myös saatavilla tasan yhtä mallia ja hinta noin 250 euroa...
Eli jos laitan T8-lohkoon sen tonnarin kampuran ja H2-alarattaan, niin tarvitsen myös H2-hihnapyörän ja tietenkin 16v- jakopään kannen ja öljypumpun. Sama ongelma tulee todnäk vastaan, jos remontoin Aeron oman koneen, koska sekin on H1 (M84). Tietysti jos alaratas ei olisi kulunut, sen voisi jättää vaihtamatta...
Eski
Minullahan on kanget T8:sta ja kyllä ne näyttivät siihen M86-tonnarin kampuraan sopivan... Tuolta näyttää veivin laakeri kampuran kaulalla:Aksu900 kirjoitti: Kiertokanget pitää sitten olla samaa paria kampiakselin kanssa, siis ei sekoiteta H1 ja H2. Tosin H2 kanget ei edes sovi H1 kampuraan. Laakerikaulan leveydessä on ero.

Eski
Viimeksi muokannut Eski, To Tammi 04, 2007 09:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oikeanpuoleisen laahaimen yläkiinnitysruuvin kiinnityskohta.Eski kirjoitti:Miltäs tuo hihnankiristimen koneistus näyttää ja mistä löytyy? T8:n blokissa lienee nuo turbon öljyputken reijät kuitenkin on... Pitäisiköhän sittenkin remontoida se Aeron oma kone ja unohtaa tämä palapeli...Passi kirjoitti: Kaikissa H1 lohkoissa ei ole 16V hihnankiristimen kiinnitykselle koneistusta eikä turbon öljyputkille reikiä.
Eski
99T-museopeli
Joo noinpäin ne kyllä sopii mutta sivuttaisvälys jää kovaksi. Vähän kiistanalainen asia paljonko siittä on haittaa mutta saattaa pahimmillaan aiheuttaa kalkutusta, öljynpaineen laskemista jne.Eski kirjoitti:
Minullahan on kanget T8:sta ja kyllä ne näyttivät siihen M86-tonnarin kampuraan sopivan... Tuolta näyttää veivin laakeri kampuran kaulalla:
Eski
Aki Peltola #1132