9000 Aero, tyylikäs, nopea, helv.. hyvä auto hintaisekseen..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Painkiller kirjoitti:
Pitäisikö tuo nyt myydä sillä paljon puhutulla 3Keurolla tai vaihtaa hiaceen 8O
No ei tod :lol:
Viimeksi muokannut ng900aero, To Tammi 11, 2007 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Painkiller kirjoitti: 1. Oikea takakaiutin surisee sillon tällöin ( ei ole ollut aikaa selvittää vikaa)
Onko siinä alkuperäinen soitin? (en tiedä vaikuttaako se mutta..) Koita ottaa vaikkapa tuo alin iso lokero kojelaudassa irti ja liikuta soittimen kaiutinkaapelinippua jos se loppuu jossain asennossa. Omassani oli sama ja jostakin se otti häiriön tuolla takana.
Painkiller
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
Paikkakunta: KEMI

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

On alkuperäinen Saab by clarion erilliselle cd:llä. Pitää käyttää soitinta pois ja tarkistaa noiden johtojen kontaktit. Ei kellään sattuisi olemaan tuota sähköpiiskaa joutilaana niin saisi senkin kuntoon?
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Painkiller kirjoitti:On alkuperäinen Saab by clarion erilliselle cd:llä. Pitää käyttää soitinta pois ja tarkistaa noiden johtojen kontaktit. Ei kellään sattuisi olemaan tuota sähköpiiskaa joutilaana niin saisi senkin kuntoon?
Sen voi korvata myös tarvikemallisella sähköpiiskalla, on aikalailla orkkiksen näköinen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Painkiller kirjoitti:On alkuperäinen Saab by clarion erilliselle cd:llä. Pitää käyttää soitinta pois ja tarkistaa noiden johtojen kontaktit.
Vika ei siis ilmeisesti ollut kontakteissa, vaan kaiutinkaapelit olivat liian lähellä jotain siellä mistä tuli häiriöitä.
Painkiller kirjoitti: Ei kellään sattuisi olemaan tuota sähköpiiskaa joutilaana niin saisi senkin kuntoon?
PCS:n kautta saa ainakin CS:n piiskaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onnittelut uudelle omistajalle, turvallisia ja toivottavasti mahdollisimman huolettomia kilometrejä.
Julkku
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 08:29

Viesti Kirjoittaja Julkku »

Juu kiitoksia vaan. Auto tuntuu pelittävän varsin mainiosti eikä mitään vikoja ole ilmennyt toistaiseksi, paitsi että srs-valo syttyi tuossa perjantaina kun duuniin lähdin eikä cruise ole pelannut, mutta tuostahan jo mainitsitkin. Srs-valo välkkyi ensin ja sen jälkeen alkoi palaa jatkuvasti.
En nyt tähän hätään muista mainitsitko tuosta apparin puolen törmäysanturista jotain?
Mutta tosiaan tuo kiihtyvyys ja ajettavuus on tosiaan vähän toista luokkaa kuin tuossa og satkussa :). Ei siinä, että satkukaan huono ajettava olisi.

Mainitsitko muuten mitään muuta, kuin tuo jarruvalon anturin vaihto, mitä tuohon voisi vaihtaa?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Julkku kirjoitti:Juu kiitoksia vaan. Auto tuntuu pelittävän varsin mainiosti eikä mitään vikoja ole ilmennyt toistaiseksi, paitsi että srs-valo syttyi tuossa perjantaina kun duuniin lähdin eikä cruise ole pelannut, mutta tuostahan jo mainitsitkin. Srs-valo välkkyi ensin ja sen jälkeen alkoi palaa jatkuvasti.
En nyt tähän hätään muista mainitsitko tuosta apparin puolen törmäysanturista jotain?
Mutta tosiaan tuo kiihtyvyys ja ajettavuus on tosiaan vähän toista luokkaa kuin tuossa og satkussa :). Ei siinä, että satkukaan huono ajettava olisi.

Mainitsitko muuten mitään muuta, kuin tuo jarruvalon anturin vaihto, mitä tuohon voisi vaihtaa?
No voi perskeles, taasko se valo syttyi, sitä kun on hoidettu kuntoon keinolla jos toisella :(
Käyppä techissä luetuttamassa mikä vikakoodi tuli niin laitetaan kuntoon se, ihme jos boksista hertjaisi. Niissä törmäysantureissa ei ollut vikaa, kunhan leikkimielisesti vaan varoitin niistä, eli niihin ei saa lyödä vasaralla ;)

Cruise pelaa jos vähän heiluttaa sitä jarrupolkimen kytkintä, eli käytännössä vaihtaa uuden tilalle, virolaiset ovat renettaneet vanhan kiinni nippusiteellä.
Tilaan uuden omaan laskuuni, eli takuu pelaa yksityiseltäkin ostettaessa ;)

Se srs-homma silti ihmetyttää, laitappa mulle yv:tä/meiliä/puhelua sen osalta niin eiköhän se saada hoidettua kuntoon, se toimi vaan kiltisti 3 viikkoa eli tähän asti, sitä ennen kiukutteli.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Julkku
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 08:29

Viesti Kirjoittaja Julkku »

ng900aero kirjoitti:
Julkku kirjoitti:Juu kiitoksia vaan. Auto tuntuu pelittävän varsin mainiosti eikä mitään vikoja ole ilmennyt toistaiseksi, paitsi että srs-valo syttyi tuossa perjantaina kun duuniin lähdin eikä cruise ole pelannut, mutta tuostahan jo mainitsitkin. Srs-valo välkkyi ensin ja sen jälkeen alkoi palaa jatkuvasti.
En nyt tähän hätään muista mainitsitko tuosta apparin puolen törmäysanturista jotain?
Mutta tosiaan tuo kiihtyvyys ja ajettavuus on tosiaan vähän toista luokkaa kuin tuossa og satkussa :). Ei siinä, että satkukaan huono ajettava olisi.

Mainitsitko muuten mitään muuta, kuin tuo jarruvalon anturin vaihto, mitä tuohon voisi vaihtaa?
No voi perskeles, taasko se valo syttyi, sitä kun on hoidettu kuntoon keinolla jos toisella :(
Käyppä techissä luetuttamassa mikä vikakoodi tuli niin laitetaan kuntoon se, ihme jos boksista hertjaisi. Niissä törmäysantureissa ei ollut vikaa, kunhan leikkimielisesti vaan varoitin niistä, eli niihin ei saa lyödä vasaralla ;)

Cruise pelaa jos vähän heiluttaa sitä jarrupolkimen kytkintä, eli käytännössä vaihtaa uuden tilalle, virolaiset ovat renettaneet vanhan kiinni nippusiteellä.
Tilaan uuden omaan laskuuni, eli takuu pelaa yksityiseltäkin ostettaessa ;)

Se srs-homma silti ihmetyttää, laitappa mulle yv:tä/meiliä/puhelua sen osalta niin eiköhän se saada hoidettua kuntoon, se toimi vaan kiltisti 3 viikkoa eli tähän asti, sitä ennen kiukutteli.
Juu soittelen tuossa keskiviikkona viimeistään, kun duunissa painan vielä kaksi yötä/päivää...alkaa olemaan kuuppa pikkusen sekaisin kolmen yön jälkeen ja vielä kaksi edessä :wink:. Tulee vieroitusoireita, kun ei pääse saabailemaan :D .
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Julkku kirjoitti: Juu soittelen tuossa keskiviikkona viimeistään, kun duunissa painan vielä kaksi yötä/päivää...alkaa olemaan kuuppa pikkusen sekaisin kolmen yön jälkeen ja vielä kaksi edessä :wink:. Tulee vieroitusoireita, kun ei pääse saabailemaan :D .
Joo palataan, ja se srs-hommahan ei siis estä auton käyttöä millään tavalla vaan kun on vikatila päällä niin ainoastaan estää turvavyönkiristimien/airbagin laukeamisen.
Hanaa vaan ja laitetaan kuntoon kun tiedetään mikä vikakoodi tuli ;)
Sinulla on mun numero, laitetaan auto kuntoon, no problem, mennään silti mieluummin yv-linjalle, jottei täällä jakseta jauhaa.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 16, 2007 03:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Jatketaan nyt tähän topiciin.. Eli hiacen sain myytyä ja aeron kävin hakemassa 6 päivä, kaksi päivää ehdin ajaa, ja nyt auto on n. 3vko pcs:llä.. syy: yhdessä männässä todennäköisesti reikä, koko kone uusiks.. =) No laitetaan kerralla kuntoon..

Itsellä ei siis alkanut kovin hyvin tämä aeroilu..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No nyt on tilattu (tietty minä maksan) cuisen poljinkytkin eli osanro: 4350443. Noita on 2kpl, toinen kytkin- ja toinen jarrupolkimelle. Tuo jarrupolkimen kytkin oli sinänsä ehjä mutta joku oli potkinut sitä niin että sen kannasta oli yksi sakara poikki, ranetettu nippusiteellä kiinni ja pääsi kääntymään aina välillä, toimi aina kun sen sai kohdalleen ja suoraan.

Tuo samainen kytkin hoitaa myös jarruvalotestin, eli cruise toimi aina kun testi meni läpi, jossei mennyt niin cruise ei pelannut.

Kyseinen osa maksaa 23 euroa eli ei moista kannata lähteä korjaamaan, samanlainen osa meni 9-5:stäkin rikki, eikä sitä oikein pystynyt korjaamaan kun on aika herkkä kontaktipintojensa suhteen.

Osa saapuu aikaisintaan perjantaina, luultavasti vasta ensi viikon alussa, sen vaihtaa alle 5 minuutissa.

Se srs-valon syttymissyy olisi hyvä selvittää, mutta ilman tech-käyntiä se ei selviä.
Eihän vaan srs:n sulake ole päässyt vahingossakaan irti, silloin jos se on poissa virtojen ollessa päällä, tulee tuo srs-vikavalo?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joni Tervalahti kirjoitti:Jatketaan nyt tähän topiciin.. Eli hiacen sain myytyä ja aeron kävin hakemassa 6 päivä, kaksi päivää ehdin ajaa, ja nyt auto on n. 3vko pcs:llä.. syy: yhdessä männässä todennäköisesti reikä, koko kone uusiks.. =) No laitetaan kerralla kuntoon..

Itsellä ei siis alkanut kovin hyvin tämä aeroilu..
No OLIPA ikävä kuulla..! :(

Millaisessa tilanteessa tapahtui? Steg1:llä vai saitko jo vakioboksin hommattua..?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joni Tervalahti kirjoitti:Jatketaan nyt tähän topiciin.. Eli hiacen sain myytyä ja aeron kävin hakemassa 6 päivä, kaksi päivää ehdin ajaa, ja nyt auto on n. 3vko pcs:llä.. syy: yhdessä männässä todennäköisesti reikä, koko kone uusiks.. =) No laitetaan kerralla kuntoon..

Itsellä ei siis alkanut kovin hyvin tämä aeroilu..
No mikäs Aeron männän rikkoi, olisko ollut jotain vikaa Trionicissa?

Ei millään pahalla mutta pakko haisulia mainostaa sen verran että on omien kokemusten mukaan siitä kätevä peli että kun öljy loppuu koneesta ajon aikana ja se leikkaa kiinni, niin ei tartte kuin lisätä öljyä ja jatkaa ajoa, jumissa oleva kone lähtee hinaamalla käyntiin ja toimii öljynlisäyksen jälkeen kuin enkeli :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Tri-Lo kirjoitti: No OLIPA ikävä kuulla..! :(

Millaisessa tilanteessa tapahtui? Steg1:llä vai saitko jo vakioboksin hommattua..?
Steg1 ollu koko ajan kiinni, paha sanoa kun itse en meinannut edes huomata tuota, alko vaan syömään öljyä nii pirusti yhtäkkiä.. No ens viikolla pitäis kuulla mitä kaikkea koneesta on menny, ja mikä sen mahdollisesti on hajottanut..
Viimeksi muokannut Joni Tervalahti, Ti Tammi 16, 2007 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Vastaa Viestiin