Se nyt oli ensimmäinen asia joka tuli mieleen Saksasta ja Saabeista (motorschadenin lisäksi). Vanhaa tietoahan tuo tosiaan oli, varmasti kuitenkin nykyään on Saabin luotettavuus kivunnut Saksassakin ihan toiseen sfääriin mittavien ja perusteellisten uudistus- ja kehitystoimien ansiostaHenkka #2283 kirjoitti:
Näinpä, hyvähän se on paremman puutteessa vaikka muistella sitä 5-6 vuotta vanhaa saksalaistutkimusta
Saksalaiset eivät pidä Saabista
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuossa on paljon asiaa, noin on erityisesti suomessa käynyt. Saksan maalla näitä pilattuja yksilöitä on onneksi vähemmän (suhteessa). Moottoreista voi olla montaa mieltä. Noi suorat kutoset kyllä imee löpöä erittäin mielellään, vaikka hienoja koneita käytettävyydeltään ovatkin. Saabien tuo laatuvaikutelma on oikeasti vähän surullisen huono. Ei voi olla niin paljoa kalliimpaa käyttää laadukkaampia materiaaleja ja tehdä saumoista jne. täsmällisempiä. Sinänsä pidän kojelaudan muotoilusta paljon. Tosin Bemarihan otti tässä takapakkia uusien mallien myötä. Audit taitavat olla tämän hetken ykkösiä tuossa.pakinen kirjoitti:Onneksi me Saabin omistajat arvostavat tyylittömyyttä ja huonoa laatua.
Voin vain kuvitella sitä hyvän olon tunnetta, jonka itsellenni saisin, jos autossani olisi tyylikkäitä M -kirjaimia, todellista iskutilavuutta suurentavia numeroita takaluukussa tai hiljaisuutta luovia tuplapakoputkia.
Lisäksi tietäisin, että autoni tehot ovat suhteutettu muihin varusteisiin esim. jarruhin ja alustaan. Moottori olisi tietysti täydellinen, koska kuutoskoneen on vaan tapana olla sellainen. Kulutus olisi maltillinen ja takavetoisen autoni ansiosta pääsen talvella jyrkkiäkin mäkiä ylös vain painamalla kaasua...
Jännä huomata nyt kun ajanut lukollisella takavedolla tuolla vähän, niin oikeasti aika kiire etuvetoisilla rinnalla. Toki etuvedolla taas etu kun siinäkin olisi lukko. Pitäisi olla vakiovaruste kaikissa autoissa.
PS: Huomasin kyllä hymiösi, halusin vain vähän avata mitä sanoilla tarkotin.
STCF #3
Taitaa BMW:n kutoset viedä vähemmän kuin Saabin turbokoneet?
4.4 V8 kuluttaa automaatin kaverina sekalaisessa ajossa noin puoli litraa enemmän kuin Saab 9000 CS 2.3TA vaikka painoeroa on Saabin hyväksi melkein 500kg.
Buimurin comfort- tai sportpenkit on monin verroin paremmat istua ja mukavammat kuin Saabin vastaavat.
Edit: en kehu vääränmerkkistä, kunhan koetin oikaista vääriä luuloja
Pitääpä kokeilla vielä joku kerta tuossa meidän lähi-ylämäessä etu- ja takavedon eroa, tuossa on joka Saabillamme ollut suuria vaikeuksia hyvillä nastarenkaillakin koska vauhtia ei kerkeä ottamaan juuri ollenkaan, saa nähdä kuinka buimuri selvittää saman mäen saksankitkoilla).
4.4 V8 kuluttaa automaatin kaverina sekalaisessa ajossa noin puoli litraa enemmän kuin Saab 9000 CS 2.3TA vaikka painoeroa on Saabin hyväksi melkein 500kg.
Buimurin comfort- tai sportpenkit on monin verroin paremmat istua ja mukavammat kuin Saabin vastaavat.
Edit: en kehu vääränmerkkistä, kunhan koetin oikaista vääriä luuloja
Pitääpä kokeilla vielä joku kerta tuossa meidän lähi-ylämäessä etu- ja takavedon eroa, tuossa on joka Saabillamme ollut suuria vaikeuksia hyvillä nastarenkaillakin koska vauhtia ei kerkeä ottamaan juuri ollenkaan, saa nähdä kuinka buimuri selvittää saman mäen saksankitkoilla).
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 30, 2007 09:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saabin saksan maahantuojalle olisi markkinointisarkaa tiedossa. Ei hyväkään tuote mene kaupaksi huonolla markkinoinnilla.
Kun omanmaan merkkejäkin on tarjolla ja niitä on kautta aikain totuttu ostamaan, ei sakemannia paljon liikuta, jos täällä "venäjällä" tiedetään, miten hyvä Saab on.
Kun omanmaan merkkejäkin on tarjolla ja niitä on kautta aikain totuttu ostamaan, ei sakemannia paljon liikuta, jos täällä "venäjällä" tiedetään, miten hyvä Saab on.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Tohon en voi sanoa muuta, kuin että hieno provo tai sitten olet vain sokea. Aika monesti todettu, että e39 sisusta on tehty ensiluokkaisista materiaaleista ja viimeistely parasta tasoa. Penkit ja niiden materiaalit on toki sitten varustelistalta valittavia asioita.renner kirjoitti:Otetaan vaikka perus 530i vm. -01 niin ei siinä mistään ihmeellisestä laadusta kyllä puhuta.
Sisustus, materiaalit ja viimeistely luokkaa WV Polo.
STCF #3
Tohon en voi sanoa muuta, kuin että hieno provo tai sitten olet vain sokea.Speedou kirjoitti:Tohon en voi sanoa muuta, kuin että hieno provo tai sitten olet vain sokea. Aika monesti todettu, että e39 sisusta on tehty ensiluokkaisista materiaaleista ja viimeistely parasta tasoa. Penkit ja niiden materiaalit on toki sitten varustelistalta valittavia asioita.renner kirjoitti:Otetaan vaikka perus 530i vm. -01 niin ei siinä mistään ihmeellisestä laadusta kyllä puhuta.
Sisustus, materiaalit ja viimeistely luokkaa WV Polo.
Voihan siitä laadukkaan saada, isolla rahalla ja jollain millälie unique-paketilla!
Mutta puhuinkin perus versiosta.
Eikös tuo ainainen ylistäminen miksi Bemari on Saabia parempi, voida myöskin tulkita jonkinasteiseksi provoiluksi Saab-foorumilla.... tuskin BTCF:n vastaavalla palstallakaan kukaan toitottaa Saabin ylivertaisuuttaSpeedou kirjoitti: Tohon en voi sanoa muuta, kuin että hieno provo tai sitten olet vain sokea.
... oli meidänkin perhepiirissä hetken aikaa E39 523iA, vaihtui käytännöllisempään kulkineeseen (luojan kiitos)
Viimeksi muokannut kristian, Ma Tammi 29, 2007 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
-
Moukarimies
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Joku taitavampi vois laittaa tänne vertailua varten kuvan 9-5:n perusmallin sisustuksesta ja vastaavaan e39:stä, sitten saatais vähä asiaakin tähän.renner kirjoitti:Tohon en voi sanoa muuta, kuin että hieno provo tai sitten olet vain sokea.Speedou kirjoitti:Tohon en voi sanoa muuta, kuin että hieno provo tai sitten olet vain sokea. Aika monesti todettu, että e39 sisusta on tehty ensiluokkaisista materiaaleista ja viimeistely parasta tasoa. Penkit ja niiden materiaalit on toki sitten varustelistalta valittavia asioita.renner kirjoitti:Otetaan vaikka perus 530i vm. -01 niin ei siinä mistään ihmeellisestä laadusta kyllä puhuta.
Sisustus, materiaalit ja viimeistely luokkaa WV Polo.
Voihan siitä laadukkaan saada, isolla rahalla ja jollain millälie unique-paketilla!
Mutta puhuinkin perus versiosta.
Paitsi minäkristian kirjoitti:.... tuskin BTCF:n vastaavalla palstallakaan kukaan toitottaa Saabin ylivertaisuutta
No ainakin nahkapenkkien nahan laatu on buimurissa huimasti parempi kuin saboissa, nahka on pehmeämpää ja kestää kulutusta paremmin. Sisätiloista ei kyllä kuulu räminöitä tai nitinöitä ja auto on hyvä ajaa ja tosi hiljainen.
Muuten aika samanlaisista ***kaosista nuo molemat automerkit on kasattu, puimurissakin on käytetty surkeita Valeon osia mm. ilmastoinnin säätömoottoreissa ja sisäpuhaltimissa, pääsenkin tutustumaan buimurin sisustan laatuun konkreettisesti kun pitää vaihtaa pysähtynyt Valeon puhallinmoottori (ranskalaisilta pitäisi kieltää kaikenlainen teollinen tuotanto). Buimureiden näytöissä esiintyy yhtä lailla pikselikatoa, jne.
Olen aiemminkin kirjoittanut että eurooppalaiset autot on samaa jaskaa eri paketeissa
Steptronicille ei anneta mitään öljynvaihtoväliä vaan tehtaalla on uskottu että menee auton käyttöiän samoilla öljyillä (no onhan siellä valtava suodatin ja öljypohjassa magneetit mutta siltikin) josta johtuen noita on varmaankin porsinut, taitaa olla melkein yksinomaan dieselmallin ongelma, liekö laitettu liian heiveröinen loota dieselin perään tms.9-5T kirjoitti: Isollakaan rahalla E39:n lasia ei liimattu peilin kohdalta suhinattomaksi kuin tuurilla ja kunnon valoja ei saanut edes rahalla. 520i:n kytkin on sellainen uutenakin että Saab ei kehtaisi sellaisia autoja myydä. Jos Saabista menee DI halkee diisel E39:n muovinen imusarja ainakin yhtä usein tai ACC:n piikkisika on syytä pitää mukana kesällä ja talvella. Automaattilaatikko on myöskin usein uusittava mutta ei niistä enempää kun osassa lukee GM.
Piikkisikoja tuntuvat vaihtelevan, ja mullakin sellainen on (maksoi 60e, sen vaihtaa alle 5min eikä vie paljoa säilytystilaa), mutta ei vanhassakaan mitään vikaa ollut, luulen että uudella piikkisialla saavat melkein loppuunkulunen puhallinmoottorin vielä hetkeksi pyörimään tms.
Kytkimestä tai tuulilasisuhinasta ei ole tietoa, omassa ei tuulilasi suhise ja valoja ei tarvitse kuin pimeällä
Muovisen imusarjan ongelmia eivät tunteneet korjaamolla, ainakaan vapareissa ei ole mitään ongelmia sen kanssa.
Varaosat ovat jonkin verran halvempia kuin Saabiin, ja vielä halvemmalla pääsee jos ostaa tarvikeosaa, ja valmistajia on monia.
Toisaalta erikoisosista osataan kiskoa kute GM:lläkin, hyvänä esimerkkinä automaattisesti himmentyvän ja sivullekääntyvän oikeanpuoleisen sivupeilin peililasi 320e
Noita onneksi löytyy käytettynä mutta hiukka kyllä ihmetytti peililasin kilohinta.
Nojoo, en noita ala kehuman, hyvin samanlaisia onglmia tuntuu molemmissa automerkeissä olevan, alustan puslia vaihdetaan bemariin siinä kuin Saabiinkin, bmw:n takapään orkkisiskarit taitavat kuitenkin olla kestävämpää sorttia.
Vastaus muillekin:Moukarimies kirjoitti:Joku taitavampi vois laittaa tänne vertailua varten kuvan 9-5:n perusmallin sisustuksesta ja vastaavaan e39:stä, sitten saatais vähä asiaakin tähän.
Kuvat ei kerro tuota laatua. Eli silmään Saab on todella miellyttävä, eikä minua juur häirinnyt laatuseikat. Itse lähin tässä keskustelussa laadulla hakemaan juurikin kojelaudan materiaaleja, saumotuksia jne. Ne on yksinkertaisesti BMW:ssä tehty laadukkaammin, sitä on turha kieltää. Perus kangas on Saabissa tyylikkäämpää, nahka taasen Bemussa. Ergonomia lienee Saabissa parempi ja muotoilu sitten puhdas makuasia.
Toki laatuseikkoina monet pitää paljon muutakin. Itse olen tottunut viemään autoja pajalle ja vikoja esiintyy kaikissa. Sormet vain ristiin ja tyytyväisenä ajamaan. En yritä sanoa, että BMW on Saabia parempi, mutta turha kieltää juurikin sisustan osien ja materiaalierojen tosiasioita.
STCF #3