9-5T kirjoitti:
Isollakaan rahalla E39:n lasia ei liimattu peilin kohdalta suhinattomaksi kuin tuurilla ja kunnon valoja ei saanut edes rahalla. 520i:n kytkin on sellainen uutenakin että Saab ei kehtaisi sellaisia autoja myydä. Jos Saabista menee DI halkee diisel E39:n muovinen imusarja ainakin yhtä usein tai ACC:n piikkisika on syytä pitää mukana kesällä ja talvella. Automaattilaatikko on myöskin usein uusittava mutta ei niistä enempää kun osassa lukee GM.
Steptronicille ei anneta mitään öljynvaihtoväliä vaan tehtaalla on uskottu että menee auton käyttöiän samoilla öljyillä (no onhan siellä valtava suodatin ja öljypohjassa magneetit mutta siltikin) josta johtuen noita on varmaankin porsinut, taitaa olla melkein yksinomaan dieselmallin ongelma, liekö laitettu liian heiveröinen loota dieselin perään tms.
Piikkisikoja tuntuvat vaihtelevan, ja mullakin sellainen on (maksoi 60e, sen vaihtaa alle 5min eikä vie paljoa säilytystilaa), mutta ei vanhassakaan mitään vikaa ollut, luulen että uudella piikkisialla saavat melkein loppuunkulunen puhallinmoottorin vielä hetkeksi pyörimään tms.
Kytkimestä tai tuulilasisuhinasta ei ole tietoa, omassa ei tuulilasi suhise ja valoja ei tarvitse kuin pimeällä

Muovisen imusarjan ongelmia eivät tunteneet korjaamolla, ainakaan vapareissa ei ole mitään ongelmia sen kanssa.
Varaosat ovat jonkin verran halvempia kuin Saabiin, ja vielä halvemmalla pääsee jos ostaa tarvikeosaa, ja valmistajia on monia.
Toisaalta erikoisosista osataan kiskoa kute GM:lläkin, hyvänä esimerkkinä automaattisesti himmentyvän ja sivullekääntyvän oikeanpuoleisen sivupeilin peililasi 320e
Noita onneksi löytyy käytettynä mutta hiukka kyllä ihmetytti peililasin kilohinta.
Nojoo, en noita ala kehuman, hyvin samanlaisia onglmia tuntuu molemmissa automerkeissä olevan, alustan puslia vaihdetaan bemariin siinä kuin Saabiinkin, bmw:n takapään orkkisiskarit taitavat kuitenkin olla kestävämpää sorttia.