Nyt oli kylmä....

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

-21,9 näyttää mittari ja hyvin on firman Transportteri lähtenyt käyntiin ja lämmintä riittänyt.

Saabi onkin hallissa pukkien päällä lämpöisessä. :)
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Kyllä satku ja tonnari on mukavia autoja näin pakkasella.. Mittari näyttää nyt -29, parhaimmillaan -32 ja täytyy tunnustaa että tonnari oli oikeesti lämmin. Säälittää ajatella millaista esim. ranskanperuna ja volkkarikuskeilla on nytte.. Jos ne nyt saa autonsa käymään.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joni Tervalahti kirjoitti:Kyllä satku ja tonnari on mukavia autoja näin pakkasella.. Mittari näyttää nyt -29, parhaimmillaan -32 ja täytyy tunnustaa että tonnari oli oikeesti lämmin. Säälittää ajatella millaista esim. ranskanperuna ja volkkarikuskeilla on nytte.. Jos ne nyt saa autonsa käymään.
Kaveri tuossa soitteli ja retosteli kuinka kuuma tulee näilläkin keleillä hänen 1.9TD-sitikassaan, 8. talvi menossa ja kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä eikä koskaan ole tullut kylmä (ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä). Joten pärjää niillä muillakin yhtä lailla ;)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Täytyy tunnustaa että enemmän mä tuolla satkussa palelen kuin edesmenneessä ´94 Citroen ZX:ssä... :oops:

EDIT: ja muutenkin ainoa vika autossa oli se että se oli hivenen tylsä :)
Viimeksi muokannut kristian, Ti Helmi 06, 2007 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

ng900aero kirjoitti: Kaveri tuossa soitteli ja retosteli kuinka kuuma tulee näilläkin keleillä hänen 1.9TD-sitikassaan, 8. talvi menossa ja kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä eikä koskaan ole tullut kylmä (ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä). Joten pärjää niillä muillakin yhtä lailla ;)
Tossa on pakko olla jotain vikaa :twisted:

No sitikkakuskit joutuu muuten kärsiin niin paljon autoissaan et kai niille pitää suoda edes pikkusen lämmintä sinne koppiin.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

kristian kirjoitti:Täytyy tunnustaa että enemmän mä tuolla satkussa palelen kuin edesmenneessä ´94 Citroen ZX:ssä... :oops:
Meillä taas C5 oli siitä hyvä auto et kun se jätti (siis satavarmasti) tielle niin sai mennä pihalle lämmitteleen vaikka olis ollu 35 astetta pakkasta..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jooh, tuota ceevitosta on kyllä haukuttu paljon. Nuo taksikollegatkin tuomitsevat armotta paskaksi vaikkei muuten Citikoista pahaa sanottavaa välttämättä löytäisikään... en sitten tiedä perusteluja miksi näin on :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joni Tervalahti kirjoitti:
Tossa on pakko olla jotain vikaa :twisted:

No sitikkakuskit joutuu muuten kärsiin niin paljon autoissaan et kai niille pitää suoda edes pikkusen lämmintä sinne koppiin.
Ei ainakaan kyseinen Xsarakuski ole kärsinyt vikojen suhteen, 230tkm ajanut 8 vuoden aikana, vikoja: airbagin johtoliitin oli irti kuskin penkin alta (takamatkustaja potkinut sitä), laturi vaihdettu takuuseen ja alustaan vaihdettu 2 niveltä (siis normaalien huoltojen lisäksi). Jarrut vaihdettu kertaalleen, iskarit alkuperäiset.
Taitavat olla laatupelejä ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Helmi 06, 2007 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Maukka 9000 kirjoitti:
Muksu kirjoitti:
Meilläkin käy joskus noin, kun on kovat pakkaset. V-mäisen tilanteesta tekee se, että se sulake palaa sähkökaapista(onneksi tuttu huoltomies lainasi faijalle avaimen tuohon pömpeliin). Luulisi, että esim. yksittäinen viallinen lämmitysjohto polttaisi ko. tolpan sulakkeen, mutta vika lieneekin jossain muualla.

Tolpassa on kaksi pistoketta, joille on yhteinen 16A automaattisulake. Tähän asti riittänyt hyvin, vaikka isän kanssa olisi molemmilla samaan aikaan sähkössä ja molemmilla sisätilanlämppärit päällä.
Yleensä tuon sähkökeskuksen sulakkeen palaminen pimentää yhden "piirin" alueelta...tosin olishan tuollaisista vaivoista kiva päästä eroon, kun tiedettäisiin missä vika on.
Isukilla oli aikoinaan autonaapurina vanha Fiesta, jonka vanhanmallinen lämppärinjohto oli vähän viallinen ja napsutteli tuota yhteistä 16A sulaketta varsin usein aiheuttaen varsin kylmiä aamuja :cry:
Ei välttämättä ole varsinaista vikaa. Voi olla vain useammassa tolpassa kuormitus siten että tolpan sulake kestää, mutta sählökeskusessa oleva sulake palaa.
Ainakaan meillä ei voi johtua tuosta, koska samassa tolpassa on naapurin auto piuhassa ja kello viiden aikaan oikeassa ajassa kun taas omani pysahtynyt klo puoli kaksi. Ja tolpan sulakkeet eivät siis ole lauenneet.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Just tulin kotiin; tontun mittari tässä Heinolan tietämillä vaihteli -28 -- -30 asteen välillä.
Puolisen minuuttia naputti venttiilit kun parin päivän pakkasessa seisomisen jälkeen laitoin tänään iltapäivällä tulille. Piuhan perässä ehti olla puolitoista tuntia. Muutenhan tuo toimi ihan hyvin, mitä nyt hiukan jähmeämpää menoa.

EDIT: Saattaa torstaina aamulla olla hiljaista joillakin käynnistelyt... Kuopiossa -39...
http://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/pai ... nta=Kuopio
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Joni Tervalahti kirjoitti: No sitikkakuskit joutuu muuten kärsiin niin paljon autoissaan et kai niille pitää suoda edes pikkusen lämmintä sinne koppiin.
http://www.citroen-foorumi.com/forum/in ... pic=1904.0 :D
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

hz81 kirjoitti:kello hyytynyt, sähkömies tulee iltapäivästä vaihtamaan kellon. Eli jotain positiivistä ! :D
Juu ei meilläkään taida olla yhtään alkuperäistä kelloa enää tuola parkkiksella...kaikki on jo kertaalleen vaihdettu ja osalla alkaa varmaan jo toista kierrosta :lol:

Tässä nyt vähän kesän odotusta:

Kuva

Valitettavasti meillä näin etelässä oli tänään varsin lämmin päivä, joten en tuon kummoisempaan lukuun päässyt (siis tuota ylempää tarkoitan..alempi on arkistokuva viime kesältä) ... joku varmaan pistää tänne ennätyskuvan jossain vaiheessa 8)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

sitruunapatongeista puheen ollen perheessä aikoinaan olleet 3 bx:ää kunnostautuivat penkinlämmitin sektorilla sen verran hyvin että perse ei ollu ikinä jäässä. Penkinlämmittimet kun piti ottaa pois päältä ettei persaus käryy kun oli vähän aikaa päällä pitäny... :lol:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

iha riittävästi oli pakkasta, puol tuntii roikkaa ja jo hyrräs taas iloseen
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Joo piti hakea työ-Vito Mikkelistä, mutta taisi olla vähän laimeata jäähdytytnestettä säiliössä. Olin vähän aikaa ajellut, niin lämmöt 120, mutta puhaltimista sylkyttää yhä kylmää.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vastaa Viestiin