Kyllä satku ja tonnari on mukavia autoja näin pakkasella.. Mittari näyttää nyt -29, parhaimmillaan -32 ja täytyy tunnustaa että tonnari oli oikeesti lämmin. Säälittää ajatella millaista esim. ranskanperuna ja volkkarikuskeilla on nytte.. Jos ne nyt saa autonsa käymään.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Joni Tervalahti kirjoitti:Kyllä satku ja tonnari on mukavia autoja näin pakkasella.. Mittari näyttää nyt -29, parhaimmillaan -32 ja täytyy tunnustaa että tonnari oli oikeesti lämmin. Säälittää ajatella millaista esim. ranskanperuna ja volkkarikuskeilla on nytte.. Jos ne nyt saa autonsa käymään.
Kaveri tuossa soitteli ja retosteli kuinka kuuma tulee näilläkin keleillä hänen 1.9TD-sitikassaan, 8. talvi menossa ja kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä eikä koskaan ole tullut kylmä (ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä). Joten pärjää niillä muillakin yhtä lailla
ng900aero kirjoitti:
Kaveri tuossa soitteli ja retosteli kuinka kuuma tulee näilläkin keleillä hänen 1.9TD-sitikassaan, 8. talvi menossa ja kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä eikä koskaan ole tullut kylmä (ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä). Joten pärjää niillä muillakin yhtä lailla
Tossa on pakko olla jotain vikaa
No sitikkakuskit joutuu muuten kärsiin niin paljon autoissaan et kai niille pitää suoda edes pikkusen lämmintä sinne koppiin.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
kristian kirjoitti:Täytyy tunnustaa että enemmän mä tuolla satkussa palelen kuin edesmenneessä ´94 Citroen ZX:ssä...
Meillä taas C5 oli siitä hyvä auto et kun se jätti (siis satavarmasti) tielle niin sai mennä pihalle lämmitteleen vaikka olis ollu 35 astetta pakkasta..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Jooh, tuota ceevitosta on kyllä haukuttu paljon. Nuo taksikollegatkin tuomitsevat armotta paskaksi vaikkei muuten Citikoista pahaa sanottavaa välttämättä löytäisikään... en sitten tiedä perusteluja miksi näin on
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Joni Tervalahti kirjoitti:
Tossa on pakko olla jotain vikaa
No sitikkakuskit joutuu muuten kärsiin niin paljon autoissaan et kai niille pitää suoda edes pikkusen lämmintä sinne koppiin.
Ei ainakaan kyseinen Xsarakuski ole kärsinyt vikojen suhteen, 230tkm ajanut 8 vuoden aikana, vikoja: airbagin johtoliitin oli irti kuskin penkin alta (takamatkustaja potkinut sitä), laturi vaihdettu takuuseen ja alustaan vaihdettu 2 niveltä (siis normaalien huoltojen lisäksi). Jarrut vaihdettu kertaalleen, iskarit alkuperäiset.
Taitavat olla laatupelejä
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Helmi 06, 2007 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muksu kirjoitti:
Meilläkin käy joskus noin, kun on kovat pakkaset. V-mäisen tilanteesta tekee se, että se sulake palaa sähkökaapista(onneksi tuttu huoltomies lainasi faijalle avaimen tuohon pömpeliin). Luulisi, että esim. yksittäinen viallinen lämmitysjohto polttaisi ko. tolpan sulakkeen, mutta vika lieneekin jossain muualla.
Tolpassa on kaksi pistoketta, joille on yhteinen 16A automaattisulake. Tähän asti riittänyt hyvin, vaikka isän kanssa olisi molemmilla samaan aikaan sähkössä ja molemmilla sisätilanlämppärit päällä.
Yleensä tuon sähkökeskuksen sulakkeen palaminen pimentää yhden "piirin" alueelta...tosin olishan tuollaisista vaivoista kiva päästä eroon, kun tiedettäisiin missä vika on.
Isukilla oli aikoinaan autonaapurina vanha Fiesta, jonka vanhanmallinen lämppärinjohto oli vähän viallinen ja napsutteli tuota yhteistä 16A sulaketta varsin usein aiheuttaen varsin kylmiä aamuja
Ei välttämättä ole varsinaista vikaa. Voi olla vain useammassa tolpassa kuormitus siten että tolpan sulake kestää, mutta sählökeskusessa oleva sulake palaa.
Ainakaan meillä ei voi johtua tuosta, koska samassa tolpassa on naapurin auto piuhassa ja kello viiden aikaan oikeassa ajassa kun taas omani pysahtynyt klo puoli kaksi. Ja tolpan sulakkeet eivät siis ole lauenneet.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Just tulin kotiin; tontun mittari tässä Heinolan tietämillä vaihteli -28 -- -30 asteen välillä.
Puolisen minuuttia naputti venttiilit kun parin päivän pakkasessa seisomisen jälkeen laitoin tänään iltapäivällä tulille. Piuhan perässä ehti olla puolitoista tuntia. Muutenhan tuo toimi ihan hyvin, mitä nyt hiukan jähmeämpää menoa.
Joni Tervalahti kirjoitti:
No sitikkakuskit joutuu muuten kärsiin niin paljon autoissaan et kai niille pitää suoda edes pikkusen lämmintä sinne koppiin.
hz81 kirjoitti:kello hyytynyt, sähkömies tulee iltapäivästä vaihtamaan kellon. Eli jotain positiivistä !
Juu ei meilläkään taida olla yhtään alkuperäistä kelloa enää tuola parkkiksella...kaikki on jo kertaalleen vaihdettu ja osalla alkaa varmaan jo toista kierrosta
Tässä nyt vähän kesän odotusta:
Valitettavasti meillä näin etelässä oli tänään varsin lämmin päivä, joten en tuon kummoisempaan lukuun päässyt (siis tuota ylempää tarkoitan..alempi on arkistokuva viime kesältä) ... joku varmaan pistää tänne ennätyskuvan jossain vaiheessa
sitruunapatongeista puheen ollen perheessä aikoinaan olleet 3 bx:ää kunnostautuivat penkinlämmitin sektorilla sen verran hyvin että perse ei ollu ikinä jäässä. Penkinlämmittimet kun piti ottaa pois päältä ettei persaus käryy kun oli vähän aikaa päällä pitäny...
Joo piti hakea työ-Vito Mikkelistä, mutta taisi olla vähän laimeata jäähdytytnestettä säiliössä. Olin vähän aikaa ajellut, niin lämmöt 120, mutta puhaltimista sylkyttää yhä kylmää.