Noniin, maanantaina tuli turbo vaihdettua otsikon mukaisesti ja muutamia huomioita:
-Ostin PCS:lta letkut ja asentaminen olikin todella helppoa osien puolesta. Soveltamaan ei joutunut.
-Turbon ja öljypohjan välinen letku meni alkuperäisenä suoraan, en jaksanut vaihtaa sitä vaikka sekin PCS:n paketissa tuli. Tiivisteen toki vaihdoin.
-Vesiputki kannesta turbon takapuolelle on vittumaisessa paikassa ja kesti lähes tunnin saada turbon puoleinen banjoruuvi paikalleen. Tein hommat siinä järjestyksessä kuin WIS neuvoo, enkä tiedä olisiko putken asennus ennen turbon kiinnitystä pakosarjaan helpottanut hommaa paljonkin. Otin vanhan vesiputken irti kylmästi poikkaisemalla sen voimapihdeillä

3 osaan, joka helpotti muuten irroitusta huomattavasti.
-Turbon kaikki banjoreiät ovat M12 kokoa, Garretissa vesiputket taisivat olla M14. Tästähän on ketjussa jo jauhettukin.
Kaiken kaikkiaan asennus oli kivuton (paitsi rystysille

) jos omaa ainakin houdinin ja venäläisen gynekologin kädet. Tilaa oli sekä jo em. vesiputken että öljyn tuloputken banjoruuvin kanssa erittäin vähän.
Autossa on nyt kiinni bsr:n steg 1 softa garretille ja se tuntuu toimivan rauhallisesti ajettaessa ihan normaalisti, jopa jouheammin kuin ennen. Uskallan varmaan tällä softalla ajaa odotellessani maptunin softaa (aeron steg 1 ilmeisesti)?
Eron huomaa jo nyt kaupunkiajossa, jossa auto ei "hyökkäile" läheskään yhtä voimakkaasti pienellä kaasunkäytöllä, vaan käyttäytyy huomattavasti rauhallisemmin kuin garretilla. Kuitenkin jo pidemmässä puolen kaasun kiihdytyksessä huomaa, että vääntöä kyllä löytyy jos sitä pyytää
