Garretista Mitsuun!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

2.3i-16 kirjoitti:
Sabaman kirjoitti:Listahintahan on sen 350 jos suostuu garretin huoltamaan. Oma hinta oli jotakin muuta.

Ja tehdasuusi mitsu irtosi minulle 420 € hintaan.
Uuden mitsun saa muuten edullisesti hernesmaan auto Oy:stä Kuisma Kujalalta. Tilasin häneltä ja palvelu oli hyvää, toki tuote myös edullinen ja juuri sellainen kuin pitääkin.

Suosittelen!
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siis autopurkaamo myy tehdasuusia Mitsun ahtimia puoleen hintaan..?

Eski
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Eski kirjoitti:Siis autopurkaamo myy tehdasuusia Mitsun ahtimia puoleen hintaan..?

Eski
Puoleen hintaan siis suomen hinnoista. Ruotsissa 400€ on ollut ihan käypä hinta tuollaiselle.


Uutuutta itsekin ensin epäilin, mutta tänään ahtimen saatuani ei siitä ainakaan mistään voi päätellä sen olevan käytetty. Samahan se on, onko korjattu vai uusi. Käytettyjä sieltä tarjottiin minulle 150e hintaan.


En kysynyt mistä ahtimet oli tilattu, eikä se minua oikeastaan kiinnostakaan, koska ahdin on joka suhteessa uudenkarhean oloinen.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

9-5T kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:
Eski kirjoitti:Siis autopurkaamo myy tehdasuusia Mitsun ahtimia puoleen hintaan..?

Eski
Puoleen hintaan siis suomen hinnoista. Ruotsissa 400€ on ollut ihan käypä hinta tuollaiselle.


.
Saabilta ostaessa saa 2v takuun joten riskinotolla säästää ainakin aluksi.
Itse asiassa saabilta ostaessa hinta on yli 1000€ autohallissa ja 1100 metro-autossa, joten taitaa joka tapauksessa saada sen säästön, mikäli turbo kestää edes 70000km ajoa, mikäli kesto on samaa luokkaa kuin alkuperäisellä garretilla.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

9-5T kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:Itse asiassa saabilta ostaessa hinta on yli 1000€ autohallissa
Sinun hintasi.


Autohalli on itse asiassa aika iso asiakkaani, joten en kyllä usko että hinta tuosta hirveästi enää laskee. Lista oli yli 1300€.

Turha tästä on riitaa haastaa. Ahdinhan on jo pöydällä. Sitäpaitsi muutaman sadan euron hintaiset riskit tuovat vain väriä elämään :D
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Oho, onpas hinta pompsahtanut. Itse ostin viime syksynä uuden Mitsun Laakkoselta ja silloin listahinta oli vähän alle 900 euroa, josta sai vähän alennusta... Turbohuollot kauppasivat samaa ahdinta hintaluokassa 1000-1600 euroa, joten tuo 420 on kyllä todella edullinen hinta...

Eski
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=180361 Melkein joka viikko myynnissä tehdas uusia mitsuja jollaki. 4500kr ei ole paha hinta. Hinnat on yleisesti pyöriny neljän tonnin molemmin puolin.
Audi A4 2.0TFSIq
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Noniin, maanantaina tuli turbo vaihdettua otsikon mukaisesti ja muutamia huomioita:


-Ostin PCS:lta letkut ja asentaminen olikin todella helppoa osien puolesta. Soveltamaan ei joutunut.

-Turbon ja öljypohjan välinen letku meni alkuperäisenä suoraan, en jaksanut vaihtaa sitä vaikka sekin PCS:n paketissa tuli. Tiivisteen toki vaihdoin.

-Vesiputki kannesta turbon takapuolelle on vittumaisessa paikassa ja kesti lähes tunnin saada turbon puoleinen banjoruuvi paikalleen. Tein hommat siinä järjestyksessä kuin WIS neuvoo, enkä tiedä olisiko putken asennus ennen turbon kiinnitystä pakosarjaan helpottanut hommaa paljonkin. Otin vanhan vesiputken irti kylmästi poikkaisemalla sen voimapihdeillä :twisted: 3 osaan, joka helpotti muuten irroitusta huomattavasti.

-Turbon kaikki banjoreiät ovat M12 kokoa, Garretissa vesiputket taisivat olla M14. Tästähän on ketjussa jo jauhettukin.


Kaiken kaikkiaan asennus oli kivuton (paitsi rystysille :lol: ) jos omaa ainakin houdinin ja venäläisen gynekologin kädet. Tilaa oli sekä jo em. vesiputken että öljyn tuloputken banjoruuvin kanssa erittäin vähän.

Autossa on nyt kiinni bsr:n steg 1 softa garretille ja se tuntuu toimivan rauhallisesti ajettaessa ihan normaalisti, jopa jouheammin kuin ennen. Uskallan varmaan tällä softalla ajaa odotellessani maptunin softaa (aeron steg 1 ilmeisesti)?

Eron huomaa jo nyt kaupunkiajossa, jossa auto ei "hyökkäile" läheskään yhtä voimakkaasti pienellä kaasunkäytöllä, vaan käyttäytyy huomattavasti rauhallisemmin kuin garretilla. Kuitenkin jo pidemmässä puolen kaasun kiihdytyksessä huomaa, että vääntöä kyllä löytyy jos sitä pyytää :lol:
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

9-5T kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti: -Ostin PCS:lta letkut ja asentaminen olikin todella helppoa osien puolesta. Soveltamaan ei joutunut.

-
Tämän SP:n sarjan tai alkuperäiset?
Kuva
Itse asiassa alkuperäiset.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Lelkku
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 19:33
Paikkakunta: Palokka

Garrett-> Mitsuun

Viesti Kirjoittaja Lelkku »

Minulla 9-5 2,3T-98 mitsun TD04:llä ja Maptunin stage 1:llä. Ohjausboksissa luki, että ohjelma tehty juuri Mitsulle ilman muita muutoksia, kuten suuttimet tai hengittävämpi putsari. Toimii normaaliajossa kuin ajatus, huippuvauhdeissa loppuu vähän henki. Asennus ProCar Servicessä kohtuu hintaan eikä mennyt rystyset. :lol:
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Garrett-> Mitsuun

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Lelkku kirjoitti:Minulla 9-5 2,3T-98 mitsun TD04:llä ja Maptunin stage 1:llä. Ohjausboksissa luki, että ohjelma tehty juuri Mitsulle ilman muita muutoksia, kuten suuttimet tai hengittävämpi putsari. Toimii normaaliajossa kuin ajatus, huippuvauhdeissa loppuu vähän henki. Asennus ProCar Servicessä kohtuu hintaan eikä mennyt rystyset. :lol:
Saako kysyä mitä PCS veloitti ahtimen vaihdosta? Meinaan minkä hintaisiksi rystyset lopujen lopuksi tulevat :lol:

Sinullahan on nuo vanhemmat suuttimet, mihin asti niissä tuotto riittää?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla oli Aeron turboremontin työveloitus PCS:llä noin 200 euroa. Hieman vajaan neljän tunnin homma.

Eski
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Garretista Mitsuun!

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

tarvis käydä penkittääs oma saabas täs lähiaikoin.
mut pistäkääs veikkauksii mitä bsr stage 3 + mitsun TD04-15t ahtimel saa tehoja aikaan :lol:
:saab:
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Garretista Mitsuun!

Viesti Kirjoittaja Termos »

No nyt on täälläkin tilattu putket ja asennushilppeet turbon vaihtoon.

Kysellääs sitten, että paljonko jäähdytinnestettä pitää lirutella ulos, ettei vesiputkia irroittaessa kovin paljoa valu kartanolle?

Öljyä tippuu kait jonnin verran, ajattelin kuitenkin vetästä testilenkin käytettynä ostettu Mitsu paikoillaan ja sen jälkeen uudet voiteluaineet koneeseen.
Lähteepä asennuksen aikana irronneet ja/tai ahtimessa piileksivät roskat pois systeemistä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
karkivi
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 19:22
Paikkakunta: Kotka

Re: Garretista Mitsuun!

Viesti Kirjoittaja karkivi »

Voisko joku kertoa mitä eroa on TD04-15T tai TD04-16T:llä katselin vain tossa bilteman kuvastoa ja siellä myytiin volvoon turboa nimen omaan 16T:n tilalle.

Tuskin niissä voi hirveen suuria eroja olla!?

Tuntuu olevan turbojen hinnat aika samaa hintatasoa joka paikassa paitsi bilteman turbot.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Vastaa Viestiin