Fiilistelykuvia

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Tobbana kirjoitti:
vjbremer kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Mikä säätö on lepakossa enemmän kuin muissa?
Penkin etu- ja takareunan säätövara on suurempi kuin esim. -02 9-5 aeron vastaavissa mielestäni. Kiva kun saa juuri oikeanlaisen istuma-asennon.

Taitaa olla Saabin ainoa penkki jossa on kaikki pinnat nahkaa, sekä etupuolella että takapuolella.. 8)
Hmm, mitenkäs mulla on mielestäni umpinahkaa nuo tonnarin jakkarat, siis tavan countourit. Ja lisäksi säätöjäkin löytyy. Liikkuvat ylös/alas, eteen/taakse, selkänojakin kallistuu tarvittaessa melkoisesti ja ristiselän säätökin löytyy, kuin myös etureunan säätö, toki näitä kaikkia joutuu manuaalisesti säätämään, sähköjä kun ei ole.

-Sami
Säätövaraa etu- ja takareunassa ei ole yhtä paljon, ja selkänojan takapuoli sekä istuinosan sivut ovat vinyyliä. Tiedän, koska pihalla seisoo cse contour nahoilla ja kaverilla on aero. Usko pois. :lol:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

vjbremer kirjoitti:
saapasi kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Sulakkeet ovat kivat laittaa paikoilleen, kun rupeaa koekäyttämään sähköpenkkejä :wink:
Heh niinhän se meni :lol: Eipä tullu Ässälläkään mieleen. Ku eipä noita oo ollu niin mistäs sitä. Mut sopivasti oli ylimääräsenä just 2 kpl 30A :) Kaikki pelaa, muistit kans. Sitten vaan vielä ovipahvit, käsinoja ja kojelauta...puuh, jätämpä huomisellekin vähän..
Noniin eiks ne lepakot ole aika jees? Säätyy joka suuntaan, itse en ole ainakaan nähnyt yhtä paljon säätömahdollisuuksia omaavia penkkejä.
Ei edes uudemissa saabeissa. 8)
No kyllä on joo huippuhienot! Kieltämättä tuli aika hulppee fiilis kun pääs lähtee ajaa kotia päin, niin erikoisen tuntuset ne on. Mahtavat pulleet sivutuet reisistä olkapäihin asti. Niskatukikin tukee nyt kunnolla päätä ihan tavallisessakin asennossa. Ja hitto vieköön takapenkkiläisillä on ihan samat mukavuudet tööt8O.

Noita säätöjä vähän osasinkin odottaa et varmaan sieltäkin löytyy erikoisuutta. Tavallisesti kun penkki säätyy just noinkuin Tobbana sanoi, niin eikös näissä pysty vielä ihan upottamaan ittensä penkkiin kun peräosan saa laskettua niin alas. Ja jollei samalla sitten tiputa reisipatjojen korkeutta, niin istuu sellasessa kupissa ja tulee aika race olo. Mun perstunnossa noissa tuntus olevan hurjastikin eroa vanhoihin nahkoihin, mutta ehkä se suurin ero on justiin se etu ja takaosan säätövara. Se on itseasiassa just se mikä noissa tekee sen pisteen parhaalle ajoasennolle. Ja kun saa todella väännettyä ittensä ihan solmuun :D

Aijai näistä mä oon uneksinu :P lääh. Kyttäsin lähinnä vaan penkkejä, mutten voinu kuvitellakaan et saisin koko sisustan nahkaovineen puineen, käsinojineen ja kojelautoineen. Nahkapinnatkin kun on vielä niin hienossa kunnossa, ettei oikeestaan mitään näkyviä kulumia. Ainoastaan takapenkissä on istuinosassa pari painaumaa. Niistäkään kohtaa nahka ei ole kyllä mitenkään kulunut. Takaniskatuet ja käsinoja käytännössä uusia. Ei muuta kuin vloppuna uittaa vielä Nahkiksessa, niin jummijammi :D

Ässä kirjoitti:Kyllä se taitaa se ristiselän säätö olla jumissa tuossa sinun vanhassa penkissä, eikö? Ei se säätöpyörä ainakaan liiku käytännössä yhtään.
Kuten sanoin, niin en usko että se on mikään vika. Pyörä liikkuu selvän pykälän vaikkakin pienen ja ainakin minun ristiselkäni tunsi sieltä tulevan selvää tukea. Koskaan en sitä käyttänyt, koska teki penkistä entistä kovemman. Sellainen se on minun aikanani ollut. En usko, että tukea kuuluu tulla yhtään enempää koska jos tulisi, olisi penkki kuin kivi ja toisaalta jos kuvittelee että tuki menisi enemmän sisään, niin se taas olisi ehkä lähinnä toiveajattelua pehmeästä nahkaistuimesta. Sellaisia ei yleensä ole, paitsi nyt näköjään nämä lepakot.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

vjbremer kirjoitti:Säätövaraa etu- ja takareunassa ei ole yhtä paljon, ja selkänojan takapuoli sekä istuinosan sivut ovat vinyyliä. Tiedän, koska pihalla seisoo cse contour nahoilla ja kaverilla on aero. Usko pois. :lol:
Köyhäily tuli mukaan jossain vaiheessa. Tossa mun automaatti cse:ssä on nahat jotka on alunperin -93 tontusta ja ne on joka puolelta nahkaa.
Isän -98 tontun nahat sitten on taas semmoset että vinyyliä on käytetty kuvailemallasi tapaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

JouniCSE kirjoitti:
vjbremer kirjoitti:Säätövaraa etu- ja takareunassa ei ole yhtä paljon, ja selkänojan takapuoli sekä istuinosan sivut ovat vinyyliä. Tiedän, koska pihalla seisoo cse contour nahoilla ja kaverilla on aero. Usko pois. :lol:
Köyhäily tuli mukaan jossain vaiheessa. Tossa mun automaatti cse:ssä on nahat jotka on alunperin -93 tontusta ja ne on joka puolelta nahkaa.
Isän -98 tontun nahat sitten on taas semmoset että vinyyliä on käytetty kuvailemallasi tapaa.
Mulla -93 CSE ja vain istuimen yläpinta ja selkänojan etupinta ovat nahkaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:
vjbremer kirjoitti:Noniin eiks ne lepakot ole aika jees? Säätyy joka suuntaan, itse en ole ainakaan nähnyt yhtä paljon säätömahdollisuuksia omaavia penkkejä.
Ei edes uudemissa saabeissa. 8)
Kerrotko vielä minulle tyhmälle, MIKÄ säätö on lepakoissa ENEMMÄN kuin "normaalijakkaroissa".
Niskatukien korkeussäädössä löytyy pykälä normaaleja enempi. :)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuva

ei niissä lepakkopenkeissä kumminkaan kippaavaa selkänojaa ole :lol:
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Piti taas iltahämyssä käydä Canonia kiusaamassa

Kuva
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Noh. Viime yönä töissä ollessani jokin päätti ajella sitten keskellä tietä, joten väistin oikealle. Oikea eturengas ei oikein tykännyt kosketuksesta reunakivetykseen ja lopputuloksen löytää täältä: http://koti.mbnet.fi/hahvu/tavaraa/28042007/
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Auts! Hyvällä tuurilla pysyi vanne suorana.

Itse piti aikoinaan käyttää vararengasta talvella ja kovaa ku ajo niin nastarengas alkoi vetämään ennemmin sutia kuin vararengas.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Mimmi kirjoitti: Kerrotko vielä minulle tyhmälle, MIKÄ säätö on lepakoissa ENEMMÄN kuin "normaalijakkaroissa".
No voin minä kertoa. :wink:
Niin siis säätösuunnat samat mutta säätövaraa on paljon enempi kuin tavallisissa penkeissä, ainakin meidän -95 nahoissa ei saa kipattua takareunaa ja etureunaa yksittäisesti, niin että esimerkiksi etureuna yläasennossa voidaan vielä säätää takareunaa etureunan siirtymättä mihinkään. Siirtymäkorkeus on myöskin suurempi.

Näin runsaat säädöt ei löydy meidän tonnarin contoureista ainakaan, vaan etureuna ja takareuna siirtyvät yhdessä.:roll:

Eli -93 on näköjään saanut contourit kokonahkaisina.?
Kaverin -88:ssa on vinyyliä takapuolella ja sivuilla.

Ja näköjään -95 -> kanssa vinyyliä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Piti käydä kuvaamassa ku tonttu sai AutoGlymiä pintaan. 8) Kuva
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

olli9000CDturbo kirjoitti:Piti käydä kuvaamassa ku tonttu sai AutoGlymiä pintaan. 8) Kuva
Nice 8) Ja taas kiiltää
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kyllä niissä sähkösäätöisissä joita on tullut vastaan on saanut etu ja takareunoja erikseen säädettyä, eikä olleet lepakoita..
Käsin liikuteltavat onkin sitten ihan eri asia.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Haza kirjoitti:Kyllä niissä sähkösäätöisissä joita on tullut vastaan on saanut etu ja takareunoja erikseen säädettyä, eikä olleet lepakoita..
Käsin liikuteltavat onkin sitten ihan eri asia.
Jaa, no sitten niillä lepakoilla ei tee mitään. :)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Tulipas askarreltua.
Kuva
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Lukittu