Säätövaraa etu- ja takareunassa ei ole yhtä paljon, ja selkänojan takapuoli sekä istuinosan sivut ovat vinyyliä. Tiedän, koska pihalla seisoo cse contour nahoilla ja kaverilla on aero. Usko pois.Tobbana kirjoitti:Hmm, mitenkäs mulla on mielestäni umpinahkaa nuo tonnarin jakkarat, siis tavan countourit. Ja lisäksi säätöjäkin löytyy. Liikkuvat ylös/alas, eteen/taakse, selkänojakin kallistuu tarvittaessa melkoisesti ja ristiselän säätökin löytyy, kuin myös etureunan säätö, toki näitä kaikkia joutuu manuaalisesti säätämään, sähköjä kun ei ole.vjbremer kirjoitti:Penkin etu- ja takareunan säätövara on suurempi kuin esim. -02 9-5 aeron vastaavissa mielestäni. Kiva kun saa juuri oikeanlaisen istuma-asennon.Mimmi kirjoitti:Mikä säätö on lepakossa enemmän kuin muissa?
Taitaa olla Saabin ainoa penkki jossa on kaikki pinnat nahkaa, sekä etupuolella että takapuolella..
-Sami
Fiilistelykuvia
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
No kyllä on joo huippuhienot! Kieltämättä tuli aika hulppee fiilis kun pääs lähtee ajaa kotia päin, niin erikoisen tuntuset ne on. Mahtavat pulleet sivutuet reisistä olkapäihin asti. Niskatukikin tukee nyt kunnolla päätä ihan tavallisessakin asennossa. Ja hitto vieköön takapenkkiläisillä on ihan samat mukavuudet tööt8O.vjbremer kirjoitti:Noniin eiks ne lepakot ole aika jees? Säätyy joka suuntaan, itse en ole ainakaan nähnyt yhtä paljon säätömahdollisuuksia omaavia penkkejä.saapasi kirjoitti:Heh niinhän se meniMimmi kirjoitti:Sulakkeet ovat kivat laittaa paikoilleen, kun rupeaa koekäyttämään sähköpenkkejäEipä tullu Ässälläkään mieleen. Ku eipä noita oo ollu niin mistäs sitä. Mut sopivasti oli ylimääräsenä just 2 kpl 30A
Kaikki pelaa, muistit kans. Sitten vaan vielä ovipahvit, käsinoja ja kojelauta...puuh, jätämpä huomisellekin vähän..
Ei edes uudemissa saabeissa.
Noita säätöjä vähän osasinkin odottaa et varmaan sieltäkin löytyy erikoisuutta. Tavallisesti kun penkki säätyy just noinkuin Tobbana sanoi, niin eikös näissä pysty vielä ihan upottamaan ittensä penkkiin kun peräosan saa laskettua niin alas. Ja jollei samalla sitten tiputa reisipatjojen korkeutta, niin istuu sellasessa kupissa ja tulee aika race olo. Mun perstunnossa noissa tuntus olevan hurjastikin eroa vanhoihin nahkoihin, mutta ehkä se suurin ero on justiin se etu ja takaosan säätövara. Se on itseasiassa just se mikä noissa tekee sen pisteen parhaalle ajoasennolle. Ja kun saa todella väännettyä ittensä ihan solmuun
Aijai näistä mä oon uneksinu
Kuten sanoin, niin en usko että se on mikään vika. Pyörä liikkuu selvän pykälän vaikkakin pienen ja ainakin minun ristiselkäni tunsi sieltä tulevan selvää tukea. Koskaan en sitä käyttänyt, koska teki penkistä entistä kovemman. Sellainen se on minun aikanani ollut. En usko, että tukea kuuluu tulla yhtään enempää koska jos tulisi, olisi penkki kuin kivi ja toisaalta jos kuvittelee että tuki menisi enemmän sisään, niin se taas olisi ehkä lähinnä toiveajattelua pehmeästä nahkaistuimesta. Sellaisia ei yleensä ole, paitsi nyt näköjään nämä lepakot.Ässä kirjoitti:Kyllä se taitaa se ristiselän säätö olla jumissa tuossa sinun vanhassa penkissä, eikö? Ei se säätöpyörä ainakaan liiku käytännössä yhtään.
Köyhäily tuli mukaan jossain vaiheessa. Tossa mun automaatti cse:ssä on nahat jotka on alunperin -93 tontusta ja ne on joka puolelta nahkaa.vjbremer kirjoitti:Säätövaraa etu- ja takareunassa ei ole yhtä paljon, ja selkänojan takapuoli sekä istuinosan sivut ovat vinyyliä. Tiedän, koska pihalla seisoo cse contour nahoilla ja kaverilla on aero. Usko pois.
Isän -98 tontun nahat sitten on taas semmoset että vinyyliä on käytetty kuvailemallasi tapaa.
Mulla -93 CSE ja vain istuimen yläpinta ja selkänojan etupinta ovat nahkaa.JouniCSE kirjoitti:Köyhäily tuli mukaan jossain vaiheessa. Tossa mun automaatti cse:ssä on nahat jotka on alunperin -93 tontusta ja ne on joka puolelta nahkaa.vjbremer kirjoitti:Säätövaraa etu- ja takareunassa ei ole yhtä paljon, ja selkänojan takapuoli sekä istuinosan sivut ovat vinyyliä. Tiedän, koska pihalla seisoo cse contour nahoilla ja kaverilla on aero. Usko pois.
Isän -98 tontun nahat sitten on taas semmoset että vinyyliä on käytetty kuvailemallasi tapaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Niskatukien korkeussäädössä löytyy pykälä normaaleja enempi.Mimmi kirjoitti:Kerrotko vielä minulle tyhmälle, MIKÄ säätö on lepakoissa ENEMMÄN kuin "normaalijakkaroissa".vjbremer kirjoitti:Noniin eiks ne lepakot ole aika jees? Säätyy joka suuntaan, itse en ole ainakaan nähnyt yhtä paljon säätömahdollisuuksia omaavia penkkejä.
Ei edes uudemissa saabeissa.
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Noh. Viime yönä töissä ollessani jokin päätti ajella sitten keskellä tietä, joten väistin oikealle. Oikea eturengas ei oikein tykännyt kosketuksesta reunakivetykseen ja lopputuloksen löytää täältä: http://koti.mbnet.fi/hahvu/tavaraa/28042007/
Auts! Hyvällä tuurilla pysyi vanne suorana.
Itse piti aikoinaan käyttää vararengasta talvella ja kovaa ku ajo niin nastarengas alkoi vetämään ennemmin sutia kuin vararengas.
Itse piti aikoinaan käyttää vararengasta talvella ja kovaa ku ajo niin nastarengas alkoi vetämään ennemmin sutia kuin vararengas.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No voin minä kertoa.Mimmi kirjoitti: Kerrotko vielä minulle tyhmälle, MIKÄ säätö on lepakoissa ENEMMÄN kuin "normaalijakkaroissa".
Niin siis säätösuunnat samat mutta säätövaraa on paljon enempi kuin tavallisissa penkeissä, ainakin meidän -95 nahoissa ei saa kipattua takareunaa ja etureunaa yksittäisesti, niin että esimerkiksi etureuna yläasennossa voidaan vielä säätää takareunaa etureunan siirtymättä mihinkään. Siirtymäkorkeus on myöskin suurempi.
Näin runsaat säädöt ei löydy meidän tonnarin contoureista ainakaan, vaan etureuna ja takareuna siirtyvät yhdessä.
Eli -93 on näköjään saanut contourit kokonahkaisina.?
Kaverin -88:ssa on vinyyliä takapuolella ja sivuilla.
Ja näköjään -95 -> kanssa vinyyliä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
olli9000CDturbo
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Niceolli9000CDturbo kirjoitti:Piti käydä kuvaamassa ku tonttu sai AutoGlymiä pintaan.![]()
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Kyllä niissä sähkösäätöisissä joita on tullut vastaan on saanut etu ja takareunoja erikseen säädettyä, eikä olleet lepakoita..
Käsin liikuteltavat onkin sitten ihan eri asia.
Käsin liikuteltavat onkin sitten ihan eri asia.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Jaa, no sitten niillä lepakoilla ei tee mitään.Haza kirjoitti:Kyllä niissä sähkösäätöisissä joita on tullut vastaan on saanut etu ja takareunoja erikseen säädettyä, eikä olleet lepakoita..
Käsin liikuteltavat onkin sitten ihan eri asia.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575



