Onhan 2.0:aan olemassa og9-3 aeron softa, joka skulaisi mitsun ahtimen kanssaFrostgrey kirjoitti:En välttämättä lähtisi tuohon 2.0 laittamaan Aeron softaa(kone tilavuuden takia). 2.3t:ssä tuo toimii hyvin kun mekaanisesti on aika liki sama kone.
Mutta varmasti toimii tuo mitsu vakio pelissä ihan hyvin, itse en ainakaan 170hv 2.3t huomannut mitään eroa mitsun ja garretin välillä.
Mistä turbo järkevästi
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Millainen tehonlisäys muuten tuolla setillä tulisi? Ei niinkään kiinnosta hevoset pellin alla, vaan luotettavuus ja pitkäikäisyys.
Siis oletettu tilanne (ratkaise yhtälö
):
(mitsu + og9-3) + 9-5 2.0 autom = x
x = ???
Soitin FIRMAAN ja sanoivat, että kone käy ilman muuta liian laihalla pelkän turbon vaihdolla ja jotain softapäivitystä pitäisi kuulemma pakosta tehdä.
Onko tää riski nyt todellinen vai vaan myyntimiehen puhetta? Sori kun jankkaan tätä samaa juttua, mutta tarkoitus olisi tosiaan ajaa tuolla autolla vielä pitkään kun mittarissa vasta 160 ja muutenkin mukava peli.
Pelkän mitsun vaihto garretin tilalle siis on käyttäjien mukaan ollu hyvä valinta? Paljonko on tullut kilometrejä pelkällä mitsupishillä ilman mitään softia ja sen sellaisia? Eikös ne laihat seokset tuu viimeistään katsastuksessa todettua? Onko kokemuksia?
Kiitos kärsivällisyydestä
Siis oletettu tilanne (ratkaise yhtälö
(mitsu + og9-3) + 9-5 2.0 autom = x
x = ???
Soitin FIRMAAN ja sanoivat, että kone käy ilman muuta liian laihalla pelkän turbon vaihdolla ja jotain softapäivitystä pitäisi kuulemma pakosta tehdä.
Onko tää riski nyt todellinen vai vaan myyntimiehen puhetta? Sori kun jankkaan tätä samaa juttua, mutta tarkoitus olisi tosiaan ajaa tuolla autolla vielä pitkään kun mittarissa vasta 160 ja muutenkin mukava peli.
Pelkän mitsun vaihto garretin tilalle siis on käyttäjien mukaan ollu hyvä valinta? Paljonko on tullut kilometrejä pelkällä mitsupishillä ilman mitään softia ja sen sellaisia? Eikös ne laihat seokset tuu viimeistään katsastuksessa todettua? Onko kokemuksia?
Kiitos kärsivällisyydestä
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Vai laihalle meneeTUOMASP kirjoitti: Soitin FIRMAAN ja sanoivat, että kone käy ilman muuta liian laihalla pelkän turbon vaihdolla ja jotain softapäivitystä pitäisi kuulemma pakosta tehdä.
Eski
Ei kai trionic 7 päästä vakiokartoin ja -arvoin konetta laihalle, jossei imm:ssa tai jossakin muussa ole vikaa. Voit siis ajaa ihan hyvin mitsulla ja vakiosoftalla, mutta 9-3 aeron vakio tai virisoftalla saisit samalla MYÖS tehoa lisää eli reservit hyödynnettyäTUOMASP kirjoitti:Millainen tehonlisäys muuten tuolla setillä tulisi? Ei niinkään kiinnosta hevoset pellin alla, vaan luotettavuus ja pitkäikäisyys.
Siis oletettu tilanne (ratkaise yhtälö):
(mitsu + og9-3) + 9-5 2.0 autom = x
x = ???
Soitin FIRMAAN ja sanoivat, että kone käy ilman muuta liian laihalla pelkän turbon vaihdolla ja jotain softapäivitystä pitäisi kuulemma pakosta tehdä.
Onko tää riski nyt todellinen vai vaan myyntimiehen puhetta? Sori kun jankkaan tätä samaa juttua, mutta tarkoitus olisi tosiaan ajaa tuolla autolla vielä pitkään kun mittarissa vasta 160 ja muutenkin mukava peli.
Pelkän mitsun vaihto garretin tilalle siis on käyttäjien mukaan ollu hyvä valinta? Paljonko on tullut kilometrejä pelkällä mitsupishillä ilman mitään softia ja sen sellaisia? Eikös ne laihat seokset tuu viimeistään katsastuksessa todettua? Onko kokemuksia?
Kiitos kärsivällisyydestä
Ja 9-3 aeron vakiosoftalla voisit myös olla varma siitä, että kone ei mene laihalle.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Kyllä se periaatteessa saattaisi mennä laihalle, jos moottorinohjaus ei kyttäisi seoksia yhtä tarkasti kuin trionic, tai vastaavasti jos autossa olisi virisofta, joka sallisi laihallemenon, kuten kuulopuheiden mukaan esim BSR.Eski kirjoitti:Vai laihalle meneeTUOMASP kirjoitti: Soitin FIRMAAN ja sanoivat, että kone käy ilman muuta liian laihalla pelkän turbon vaihdolla ja jotain softapäivitystä pitäisi kuulemma pakosta tehdä.Kyllähän Trionic7 aika tarkka noista muutoksista on, mutta kyllä noita hajonneita Garretteja on paljon vaihdettu Mitsuihin ja mitään ongelmia ei ole kuulunut olevan vakio-ohjelmallakaan. Jotkut merkkihuollotkin kuulemma vaihtavat nykyään aina hajonneen Garretin tilalle Mitsun...
Eski
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
"Jotkut merkkihuollotkin kuulemma vaihtavat nykyään aina hajonneen Garretin tilalle Mitsun... "
- Tuohan kuulostaa lupaavalta
Toisaalta just ihmettelinkin sitä, että eikös nuo puhaltimet ole niin paljon samankaltaisia, ettei nyt suurta eroa paineiden kanssa ole kuitenkaan?
Eli mitsu vaan kiinni ilman sen kummempia päivityksiä. Näytti olevan Hernesmaalla uusi TD04HL-15T hintaan 500€. Eikös se ole varsin kohtuullinen. Tähän siis lisäksi vaikka länkkäriltä aeron putkisetti ja sillä selvä.
Eihän tosiaan tuo pelkkä mitsun vaihto vaikuta tehoihin mitenkään?
Tiedättekö mistä tuon 9-3aeron softan saisi ja minkälaisista hinnoista puhutaan? Ja siis männät, laakerit ja laatikko kestää?!?
- Tuohan kuulostaa lupaavalta
Toisaalta just ihmettelinkin sitä, että eikös nuo puhaltimet ole niin paljon samankaltaisia, ettei nyt suurta eroa paineiden kanssa ole kuitenkaan?
Eli mitsu vaan kiinni ilman sen kummempia päivityksiä. Näytti olevan Hernesmaalla uusi TD04HL-15T hintaan 500€. Eikös se ole varsin kohtuullinen. Tähän siis lisäksi vaikka länkkäriltä aeron putkisetti ja sillä selvä.
Eihän tosiaan tuo pelkkä mitsun vaihto vaikuta tehoihin mitenkään?
Tiedättekö mistä tuon 9-3aeron softan saisi ja minkälaisista hinnoista puhutaan? Ja siis männät, laakerit ja laatikko kestää?!?
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
TUOMASP kirjoitti:"Jotkut merkkihuollotkin kuulemma vaihtavat nykyään aina hajonneen Garretin tilalle Mitsun... "
- Tuohan kuulostaa lupaavalta![]()
Toisaalta just ihmettelinkin sitä, että eikös nuo puhaltimet ole niin paljon samankaltaisia, ettei nyt suurta eroa paineiden kanssa ole kuitenkaan?
Eli mitsu vaan kiinni ilman sen kummempia päivityksiä. Näytti olevan Hernesmaalla uusi TD04HL-15T hintaan 500€. Eikös se ole varsin kohtuullinen. Tähän siis lisäksi vaikka länkkäriltä aeron putkisetti ja sillä selvä.
Eihän tosiaan tuo pelkkä mitsun vaihto vaikuta tehoihin mitenkään?
Tarvitset ahtimen lisäksi molemmat vesiletkut ja öljyn tuloletkun aerosta, öljyn paluuletku (se lyhyt kuminen suoraan turbosta ö-pohjaan) menee suoraan, mutta siihen tietysti kannattaa laittaa uusi pahvitiiviste. Lisäksi tarvitset kupariprikkoja (jotain 12*10 ja 14*10 kokoisia, oikeastaan mitä vaan jotka sopivat paikalleen) ja 2kpl M12 banjopultteja (sain hydroscandilta hintaan 1,5€ kpl).
Onko sinulla WIS? Voisin lähettää ihan saabin alkuperäisen asennusohjeen jos tarvitset. Helpottaa kaikkea huomattavasti ainakin itseni kaltaisella sählärillä jos on kunnon työlista ja -järjestys
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
"Onko sinulla WIS?"
- Joo löysin sen itse asiassa eilen, vaikkakin näyttää olevan sitä vanhaa mallia (98-99 malleille), mutta eikös sillä varmaan ihan pärjää 00 vuosimallin kanssa
On muuten hiukan hyvä apuväline!
Rautalankamallit yhdistettynä numerojärjestettyihin työvaiheisiin sopii meikäläiselle erittäin hyvin
No nyt kai enää pitäisi pähkäillä, että softalla (9-3) vai ilman...
Sitä kun itkee mieluummin etukäteen, ettei vasta sitten, kun hävitys on jo tapahtunu
- Joo löysin sen itse asiassa eilen, vaikkakin näyttää olevan sitä vanhaa mallia (98-99 malleille), mutta eikös sillä varmaan ihan pärjää 00 vuosimallin kanssa
Rautalankamallit yhdistettynä numerojärjestettyihin työvaiheisiin sopii meikäläiselle erittäin hyvin
No nyt kai enää pitäisi pähkäillä, että softalla (9-3) vai ilman...
Sitä kun itkee mieluummin etukäteen, ettei vasta sitten, kun hävitys on jo tapahtunu
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Niinhän se onTUOMASP kirjoitti:"Onko sinulla WIS?"
- Joo löysin sen itse asiassa eilen, vaikkakin näyttää olevan sitä vanhaa mallia (98-99 malleille), mutta eikös sillä varmaan ihan pärjää 00 vuosimallin kanssaOn muuten hiukan hyvä apuväline!
Rautalankamallit yhdistettynä numerojärjestettyihin työvaiheisiin sopii meikäläiselle erittäin hyvin
No nyt kai enää pitäisi pähkäillä, että softalla (9-3) vai ilman...
Sitä kun itkee mieluummin etukäteen, ettei vasta sitten, kun hävitys on jo tapahtunu
Joku softa kannattaisi mielestäni hankkia, soita vaikka maptunille ja kysy mitä heillä on tarjota
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Tuli turbo vaihdettua.
Päätin sittenkin pysyä GT17:ssä varmuuden välttämiseksi. Kyselin maahantuojalta sitä mitsupisi-asiaa ja eivät olleet kovin mielissään ideasta?!?
Mielestäni oli kohtuullisen kova työ ainakin näin amatöörille... Aikaakin sain kulumaan lähes 6 tuntia, kun piti välillä hiukan arpoa (m)asennusjärjestystä
Vanhassa oli tosiaan vähän pitkittäisvälystä akselissa enkä nyt tiedä, olisiko ollut ihan akuutti vaihtotarve, mutta Länkkärissä niin meinasivat ja ainakin tuo uusi nyt föönaa taas aikansa.
Käynti on ehkä tasaisempi ja tuntuu niinkuin olisi tullut ainakin kaksi hevosta lisää+käy mielestäni "pienemmällä kaasunpolkemisella" ja muutenkin täsmällisemmin.
Öljyn tuloputki oli aika lailla öljykokkareen peitossa sisältä ja olisi ollut ehkä syytä uusia. Liotin aikansa bensiinissä, josko olisi hiukan puhdistunut.
Toivottavasti saappi taas kulkee vähän aikaa: on tullut pari tonnia pistettyä kuukauden sisällä korjaukseen
(jakopää,huohotin,ahdin). Vielä pitäisi etujarrulevyt vaihtaa (katsastusmies ei vanhoja enää sulattanut).
Päätin sittenkin pysyä GT17:ssä varmuuden välttämiseksi. Kyselin maahantuojalta sitä mitsupisi-asiaa ja eivät olleet kovin mielissään ideasta?!?
Mielestäni oli kohtuullisen kova työ ainakin näin amatöörille... Aikaakin sain kulumaan lähes 6 tuntia, kun piti välillä hiukan arpoa (m)asennusjärjestystä
Vanhassa oli tosiaan vähän pitkittäisvälystä akselissa enkä nyt tiedä, olisiko ollut ihan akuutti vaihtotarve, mutta Länkkärissä niin meinasivat ja ainakin tuo uusi nyt föönaa taas aikansa.
Käynti on ehkä tasaisempi ja tuntuu niinkuin olisi tullut ainakin kaksi hevosta lisää+käy mielestäni "pienemmällä kaasunpolkemisella" ja muutenkin täsmällisemmin.
Öljyn tuloputki oli aika lailla öljykokkareen peitossa sisältä ja olisi ollut ehkä syytä uusia. Liotin aikansa bensiinissä, josko olisi hiukan puhdistunut.
Toivottavasti saappi taas kulkee vähän aikaa: on tullut pari tonnia pistettyä kuukauden sisällä korjaukseen
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Turbo rikki
Turbo sanoi "työsopimuksensa irti" aamulla töihin ajellessa. Akseli poikki. Turbo on carret gt17. Autolla on ajettu 162 000 km. Olisi halukkuutta vaihtaa itse turbo, mutta minulla ei ole mitään korjausoppaita. Mielellään ottaisin vastaan tietoja mistä korjausoppaita saa.
Saab 9-5 vector wagon 2.3t 2002
Saab 9-5 vector wagon 2.3t 2002
2.3i-16 kirjoitti:TUOMASP kirjoitti:"Jotkut merkkihuollotkin kuulemma vaihtavat nykyään aina hajonneen Garretin tilalle Mitsun... "
- Tuohan kuulostaa lupaavalta![]()
Toisaalta just ihmettelinkin sitä, että eikös nuo puhaltimet ole niin paljon samankaltaisia, ettei nyt suurta eroa paineiden kanssa ole kuitenkaan?
Eli mitsu vaan kiinni ilman sen kummempia päivityksiä. Näytti olevan Hernesmaalla uusi TD04HL-15T hintaan 500€. Eikös se ole varsin kohtuullinen. Tähän siis lisäksi vaikka länkkäriltä aeron putkisetti ja sillä selvä.
Eihän tosiaan tuo pelkkä mitsun vaihto vaikuta tehoihin mitenkään?
Tarvitset ahtimen lisäksi molemmat vesiletkut ja öljyn tuloletkun aerosta, öljyn paluuletku (se lyhyt kuminen suoraan turbosta ö-pohjaan) menee suoraan, mutta siihen tietysti kannattaa laittaa uusi pahvitiiviste. Lisäksi tarvitset kupariprikkoja (jotain 12*10 ja 14*10 kokoisia, oikeastaan mitä vaan jotka sopivat paikalleen) ja 2kpl M12 banjopultteja (sain hydroscandilta hintaan 1,5€ kpl).
Onko sinulla WIS? Voisin lähettää ihan saabin alkuperäisen asennusohjeen jos tarvitset. Helpottaa kaikkea huomattavasti ainakin itseni kaltaisella sählärillä jos on kunnon työlista ja -järjestys
>>Kyllä se periaatteessa saattaisi mennä laihalle, jos moottorinohjaus
>>ei kyttäisi seoksia yhtä tarkasti kuin trionic, tai vastaavasti jos
>>autossa olisi virisofta, joka sallisi laihallemenon, kuten kuulopuheiden
>>mukaan esim BSR.
aha,
voisko tästä saada lisää informaatiota? Itellä tuo bsr...
/r
>>ei kyttäisi seoksia yhtä tarkasti kuin trionic, tai vastaavasti jos
>>autossa olisi virisofta, joka sallisi laihallemenon, kuten kuulopuheiden
>>mukaan esim BSR.
aha,
voisko tästä saada lisää informaatiota? Itellä tuo bsr...
/r
Ei päde enää uusiin BSR:n softiin. Vanhatkin PPC voi netin yli päivittää. (Vanha n. 5 vuotta tai yli).andr kirjoitti:>>Kyllä se periaatteessa saattaisi mennä laihalle, jos moottorinohjaus
>>ei kyttäisi seoksia yhtä tarkasti kuin trionic, tai vastaavasti jos
>>autossa olisi virisofta, joka sallisi laihallemenon, kuten kuulopuheiden
>>mukaan esim BSR.
aha,
voisko tästä saada lisää informaatiota? Itellä tuo bsr...
/r
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96