ei toimi täyskaasulla
ei toimi täyskaasulla
eli auto 9000 2,3T TCS. lähtee huonosti käyntiin ja täyskaasulla pätkii ja rykii. Oiskohan bensapumppu menossa? Käykö toi biliksen pumppu 2,3 malliin kun ilmottavat vain 2,0T ja mitenköhän siinä tuotot riittää jos rupee vähän virittelemään.
Vaikuttais melkeinpä DI-kassulta eikä bensapumpulta. 

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
voihan se sekin olla mut nyt laitoin säädettävän bensanpaineensäätimen mittarilla enkä saa mitään paine lukemaa. pakko kai ton mittarin on olla rikki ,kun auto kuitenkin lähtee käyntiin.Mawerick kirjoitti:Vaikuttais melkeinpä DI-kassulta eikä bensapumpulta.
No en tajunnu ,että vanhan säätimen ahtoletkukin pitää olla kytkettynä

Voi olla ,että DI-kassukin otti ihteensä kun koneen yläkorvake repes irti perjantaina ja maadotus oli siihen kytketty on kyllä ohuempi vara maa eri paikassa. tutkin ja avasin kasetin ei näkyviä vaurioita.
Pystyykö tästä lukee vikakoodia ilman laitteita vai pitääkö käyttää PCS:sällä? Niin vuosimalli -91
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Kuuluuko pumpusta ylimääräisiä ääniä?
Mulla kun levis pumppu niin nyki kun vähäkään reippaammin painoi kaasua, mutta takapäästäkin kuului kyllä melkoinen "sirinä" jo ennenkuin huomasin tuota nykimistä.
Mutta viittaahan tuo myös Di:n kanssa tavattuihin oireisiin...
Mulla kun levis pumppu niin nyki kun vähäkään reippaammin painoi kaasua, mutta takapäästäkin kuului kyllä melkoinen "sirinä" jo ennenkuin huomasin tuota nykimistä.
Mutta viittaahan tuo myös Di:n kanssa tavattuihin oireisiin...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Kannattaisi tarkistaa ensin vian ollessa päällä onko pulaa kipinästä vai bensasta (ruuvaa vaikka tulpat pois ja tarkista ovatko kuivat vai haisevatko bensalle).
Todennäköisimmät syylliset omasta mielestäni kyllä bensansuodatin ja/tai bensapumppu. Mahdollisesti kampiakselin asentotunnistin, jos kylmän veden anturin päälle kaataminen auttaa vikaan. Anturi sijaitsee kampiakselin hihnapyörän alla. Oireilu aiheuttaa kierroslukusignaalin katoamisen kokonaan ajoittain jolloin ei tule kipinää eikä bensaa.
Todennäköisimmät syylliset omasta mielestäni kyllä bensansuodatin ja/tai bensapumppu. Mahdollisesti kampiakselin asentotunnistin, jos kylmän veden anturin päälle kaataminen auttaa vikaan. Anturi sijaitsee kampiakselin hihnapyörän alla. Oireilu aiheuttaa kierroslukusignaalin katoamisen kokonaan ajoittain jolloin ei tule kipinää eikä bensaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000:ssa tulee pumpulle virta vain kun kierroslukusignaalia tulee, eli startatessa tai ajossa. Jos bensanpaine katoaa niin pumppua epäilisin tosiaan. Bensaa voi toki jonkin verran tulla vaikka pumppu reistaisi, mutta sitä voi tulla liian vähän että lähtisi kunnolla käyntiin. Aikansa sahaamalla saattaa sitten käynnistyä kun bensaa kertyy imusarjan seinämille riittävästi.
Bensanpainemittari on kyllä hyvä tuossa vianetsinnässä, eli jos paineet katoavat niin vika lienee selvä.
Bensanpainemittari on kyllä hyvä tuossa vianetsinnässä, eli jos paineet katoavat niin vika lienee selvä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Eri pumput niissä varmaan uutena on olleet mutta melko samanlaisiahan ne on. Varmaan se bilteman pumppu on ihan OK ainakin vapariin, mutta 2.3T:n kohdalla voisin olla hiukan huolissani tuotosta varsinkin kovemmilla paineilla. Paha sanoa kun ei kokemuksia ole, varmaan sen palautettua saa jos tuotto ei riitä mutta onhan siinä melkoinen vaiva ropata niitä sitten edestakaisin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kokeilitkos painaa kaasua yhtään? Meinaan tyhjäkäynnillä pitääkin olla about 2.4bar bensanpaineet. Mulla ainakin on 3.0bar bensanpaineensäädin, tyhjäkäynnillä -0.6bar ahdot -> 2.4bar bensanpaineet. Mittaa paineet ennemmin filtterin jälkeen. Lisäksi kerta rikoit sen mustan kulmaliittimen, niin fiksuna ostat sen valkoisenkin varalle =) Saat siihen vielä kätevästi kiinni bensanpaineenmittarin, niin nää tuleeko edes ämpäristä tarpeeks painetta ulos.AMA kirjoitti:Äsken starttaillessa tuntui selvää bensan hajua ja bensanpaine pysyy n.2,5 bar:issa. Täytyy kokeilla se vesi homma. Bensan suodatin vaihdettu talvella.
Jos kuitenkin sielläkin on liian pienet paineet, niin joko filtteri paskana tai sitten pumppu menossa hautaan. Itse mittasin vanhasta pumpusta 3.5 paineet, kun taas uus Motonetin 8mm lähdöillä oleva Walbro antoi tod. näk. yli 5 bar (loppu 4bar mittari kesken ja meni tangenttiin

Onnea vian selvittämiseen, mulla meni 3pv selvittää miksi ei tullu tarpeeks bensaa konehuoneeseen

900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82