Anyhow, vuosi sitten ohitettiin ilmastointilaite lyhyemmällä kiilahihnalla, kun kompura hajosi. Nyt uusi vaiva, puhaltaa täysillä, ei voi siis pienentää potikkanuolilla. Ihan kuin ei tulisi lainkaan lämmintäkään (tosin vaikea sanoa kun ulkona just nyt niin lämmintä muuteskin). Onkohan koko ACC uusittava, näyttääkö testeri mahdollisesti vikakoodia. Kiitokset taas avusta ja lämmintä kesän jatkoa kaikille.
ACC
-
Peter Finn
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
ACC
(Olen ollut palstalta poissa pari kuukautta. Täällä näyttää kirjoittelu-ilmasto muuttuneen, kynnystä uudelle kysymykselle nostetun. Kaikki pitäisi löytyä maagisen HAKU-toiminnon takaa. Älkää vastatko jos tympii ja on päivänselvää!)
Anyhow, vuosi sitten ohitettiin ilmastointilaite lyhyemmällä kiilahihnalla, kun kompura hajosi. Nyt uusi vaiva, puhaltaa täysillä, ei voi siis pienentää potikkanuolilla. Ihan kuin ei tulisi lainkaan lämmintäkään (tosin vaikea sanoa kun ulkona just nyt niin lämmintä muuteskin). Onkohan koko ACC uusittava, näyttääkö testeri mahdollisesti vikakoodia. Kiitokset taas avusta ja lämmintä kesän jatkoa kaikille.
Anyhow, vuosi sitten ohitettiin ilmastointilaite lyhyemmällä kiilahihnalla, kun kompura hajosi. Nyt uusi vaiva, puhaltaa täysillä, ei voi siis pienentää potikkanuolilla. Ihan kuin ei tulisi lainkaan lämmintäkään (tosin vaikea sanoa kun ulkona just nyt niin lämmintä muuteskin). Onkohan koko ACC uusittava, näyttääkö testeri mahdollisesti vikakoodia. Kiitokset taas avusta ja lämmintä kesän jatkoa kaikille.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Puhallustehonsäätöyksiköstä (höyrystinkotelon päällä akvaariossa) on todennäköisesti transistori kärähtänyt. Uuden transistorin saa muutamilla euroilla. Syy kärähtämiseen voi olla loppuunkulunut puhallinmoottori.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5072#85072
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... sistsb.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5072#85072
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... sistsb.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Viimeviikolla meikäläisen ACC sekoili niin että ei reagoinut mihinkään.Puhallus vain puhalsi aikas kovaa ja takalasin lämppäti päällä(ainakin merkkivalo paloi)Lataus jännite näytti n.12v normaalisti yli 13veli ilmeisesti oli päällä.Ei reagoinut mihinkään säätö nappeihin.Ei näyttänyt vika koodeja myös lämpötilan näyttö pimeenä.Ei onneks puhaltanut lämmintä.Ajelin kotiin n.45min ei korjaantunut vaik sammutinkin ja vääntelin virtoja pois.Kotona otin ACC:n sulakkeen irti ja takas paikalleen sitten toiminut moitteetta.Eli kysymys mikähän(taas)hajoamassa?......Kyllä tää saabismi on sairaus tai autot ainakin on usein sairaita
-
Peter Finn
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Kiitti vastauksista. Nyt tekee vielä mieli kysyä, mistä tää puhaltimen moottori löytyi ja mihin hintaan, ja onko vaihto vaikea toimenpide.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Motonetista löytyy pelkkä moottori ilman siipipyörää ja puhallin siipipyörällä.
9000 Moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1858 69.90
9000 Puhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1739 99.90
Puhaltimen vaihtotyö on hankalan homman maineessa ainakin ensimmäistä kertaa tehdessä. Uudemmissa turbomalleissa, joissa imusarja on matala, homma on helpoin. Ja kaikista malleista saa homman helpoksi leikkaamalla puhallinkotelon muovit päältä auki, välttyy purkutyön vaivalta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=46441
Jos puhallinkotelon purkaa pois, kannattaa samalla vaihtaa lämmityslaitteen kenno jos on vähänkään epäilystä että vuotaa tai jos työstä joutuu maksamaan, niin vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi.
Tuolla linkkejä puhallin- ja lämppärinkennohommaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=53239#53239
Tuo ylläoleva linkki löytyy UKT:stä, usein kysytyistä tonnarikysymyksistäkin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=30470
9000 Moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1858 69.90
9000 Puhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1739 99.90
Puhaltimen vaihtotyö on hankalan homman maineessa ainakin ensimmäistä kertaa tehdessä. Uudemmissa turbomalleissa, joissa imusarja on matala, homma on helpoin. Ja kaikista malleista saa homman helpoksi leikkaamalla puhallinkotelon muovit päältä auki, välttyy purkutyön vaivalta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=46441
Jos puhallinkotelon purkaa pois, kannattaa samalla vaihtaa lämmityslaitteen kenno jos on vähänkään epäilystä että vuotaa tai jos työstä joutuu maksamaan, niin vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi.
Tuolla linkkejä puhallin- ja lämppärinkennohommaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=53239#53239
Tuo ylläoleva linkki löytyy UKT:stä, usein kysytyistä tonnarikysymyksistäkin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=30470
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00